اخبار پرداخت

ساخت وبلاگ

معرفی بهترین افزونه های امنیتی وردپرس

افزونه های امنیتی وردپرس

 

در این مقاله به معرفی بهترین افزونه های امنیتی وردپرس پرداخته ایم، وردپرس نوعی سیستم مدیریت محتوا است که از قالب ها و افزونه های مختلفی تشکیل شده است. معمولا، اغلب وب سایت هایی که امروزه ساخته می شود، در قالب وردپرس ایجاد می شود. شایان ذکر است یکی از چالش های بزرگی که وردپرس یا هر وب سایت دیگری با آن مواجه است، هک یا رخنه های امنیتی است که می تواند برای هر وب سایت اینترنتی تاثیرات بسیار مخربی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل محافظت از وب سایت ها، یکی از مهم ترین اقدامات هر وب مستری به شمار می رود. به همین منظور، در وردپرس تعدادی افزونه امنیتی وردپرسی در دسترس قرار گرفته است که به برقراری امنیت در این سیستم کمک می کند. در ادامه این مقاله از پی فا، به معرفی بهترین افزونه های امنیتی وردپرس پرداخته شده است که برای هر وب سایت ورد پرسی ضروری است.

افزونه امنیتی وردپرس چیست؟

بدیهی است که اطمینان حاصل کردن از حفظ ایمنی و برقراری امنیت یک وب سایت، مهم ترین مسئله برای هر دامنه تجاری محسوب می شود. به خصوص وردپرس که یکی از محبوب ترین پلتفرم ‌های انتشار محتوا است و روزانه توسط میلیون ها کاربر دیده می شود، به همان میزان توجه هکر ها را نیز به خود جلب می کند. البته لازم به ذکر است که وردپرس یکی از امن ترین پلتفرم های موجود است، اما به دلیل استفاده از پلاگین های ثالث مختلف، ممکن است تهدیداتی نیز برای این سیستم وجود داشته باشد. برای حل این باگ های امنیتی، تعدادی افزونه وردپرس در دسترس عموم قرار گرفته است که به طور خلاصه کار این افزونه ها به شرح زیر است:

  • توانایی تشخیص کامل بد افزارها، ویروس ها و هرزنامه ها
  • محافظت از صفحه ورود وب سایت
  • قابلیت تثبیت سریع سایت، پیش از اینکه به حالت تعلیق در آید یا در لیست سیاه قرار گیرد
  • توانایی جلوگیری از ترافیک بد افزار از طریق یک فایروال قوی

برای انتخاب یک افزونه امنیتی مناسب برای وردپرس، باید دقت داشته باشیم ویژگی های فوق در آن وجود داشته باشد. به همین منظور، ما در ادامه به معرفی بهترین افزونه های امنیتی وردپرس، پرداخته ایم.

Malcare

معرفی بهترین افزونه های امنیتی وردپرس
معرفی بهترین افزونه های امنیتی وردپرس

Malcare را می توان یکی از بهترین افزونه های امنیتی وردپرس دانست. این افزونه بدافزار ها را سریع تر از هر افزونه امنیتی دیگری شناسایی کرده و باگ های امنیتی را به سرعت نشان می دهد. همچنین افزونه Malcare، نه تنها یک سایت هک شده را به طور خودکار تمیز می کند، بلکه از ایجاد خطرات امنیتی بیشتر نیز جلوگیری می کند. این افزونه، دارای اولین ابزار حذف بد افزار با یک کلیک است، که تقریباً هر بد افزاری را در رادار خود در بر می گیرد. از ویژگی های بسیار مفید این افزونه می توان به رابط کاربری ساده آن اشاره کرد. استفاده از افزونه Malcare، نیاز به تخصص و آموزش نداشته و به راحتی در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد. از سوی دیگر، استفاده از افزونه Malcare، هیچ تاثیری بر سرعت یا عملکرد سایت شما نخواهد داشت. برخی از ویژگی های کلیدی این افزونه به شرح زیر است:

  1. بهره مندی از یک اسکنر قدرتمند و شناسایی تقریبا تمام کد های مخرب و از بین بردن آن ها
  2. قدرت پاکسازی و امنیت بالا
  3. مجهز به فایروال برای بلاک کردن آی پی های مخرب

شایان ذکر است، نسخه تجاری این افزونه قابلیت های امنیتی بیشتری را نیز ارائه می دهد. در نسخه تجاری افزونه Malcare، قابلیت های همچون بک آپ گیری دوره ای و نگهداری بک آپ ها تا 365 روز، قابلیت استفاده از لیست سفید و گزارشات کاربران، بروزرسانی افزونه ها و بسیاری از قابلیت های دیگر اضافه می شود که برای سایت های تجاری بسیار مناسب است.

Wordfence

یکی از بهترین افزونه های وردپرس
یکی از بهترین افزونه های وردپرس

افزونه Wordfence، سالانه با جذب میلیون ها کاربر، یکی از محبوب ترین و قدرتمند ترین افزونه های امنیتی به شمار می رود که برای محافظت از وردپرس مورد استفاده قرار می گیرد. این افزونه، قادر به محافظت و شناسایی هر گونه آسیب پذیری وب سایت در وردپرس است و به طور منظم به روزرسانی می شود. درواقع افزونه Wordfence، یک راه حل امنیتی مناسب است برای وردپرس با قوانین جدید فایروال، بدافزارها و آدرس های IP مخرب که برای تمیز نگه داشتن وب سایت مورد نیاز است و از سایت شما محافظت کامل می کند. یکی از جذاب ترین ویژگی های افزونه Wordfence، قابلیت مشاهده زنده ترافیک سایت است. ویژگی بعدی که افزونه Wordfence را منحصر به فرد می کند، سازگاری با وردپرس و امکان ورود دو مرحله ای از طریق موبایل است. این امر امنیت سایت را تا حد زیادی افزایش داده و وب سایت را در مقابل طیف گسترده ای از خطرات سایبری، مقاوم می کند. برخی از ویژگی های کلیدی افزونه Wordfence، به شرح زیر است:

  1. دارای تنظیمات پیشرفته برای بلاک کردن، مانند بلاک کردن بر اساس کشور
  2. مطابقت با مخزن وردپرس در راستای تایید صلاحیت افزونه ها و قالب ها
  3. ارتقاء هر چه بیشتر امنیت از طریق قابلیت ورود دو مرحله ای

iThemes Security

افزونه امنیتی وردپرس چیست؟
افزونه امنیتی وردپرس چیست؟

این افزونه امنیتی پیشرفته، با استفاده از بیش از 30 روش طراحی شده و از وب سایت های شما در برابر حملات وب و سایر آسیب پذیری های امنیتی محافظت می کند. این افزونه، در صورت مشاهده هر نوع فعالیت مشکوکی که در سیستم وب سایت شناسایی شود، به طور خودکار سایت وردپرس را قفل می کند تا از حملات خارجی بیشتر آسیبی نبیند. نصب این افزونه برای مبتدیان تنها با یک کلیک انجام می شود، در حالی که ویژگی های پیشرفته آن می توانند مستقیماً از داشبورد پیکربندی شوند. پس از اتمام نصب iThemes Security، افزونه به طور خودکار یک بررسی امنیتی را اجرا می کند تا مطمئن شود از تمام تنظیمات امنیتی توصیه شده استفاده می شود. برخی از ویژگی های کلیدی افزونه iThemes Security، به شرح زیر است:

  1. جلوگیری از حملات سایبری به خصوص حملات Brute Force
  2. حملات به تمام فایل ها، سیستم و پایگاه داده شناسایی و مسدود می شوند
  3. اسکن دائم سایت و گزارش کردن حفره های امنیتی
  4. بلاک کردن user agents
  5. بلاک کردن ربات های مخرب
  6. ارائه قابلیت ورود دو مرحله ای

WP antivirus site protection

بهترین افزونه وردپرس
بهترین افزونه وردپرس

پلاگین WP antivirus site protection، یکی دیگر از قدرتمند ترین افزونه های امنیتی وردپرس محسوب می شود که قدرت پاکسازی بالایی دارد. افزونه WP antivirus site protection، توانایی شناسایی و حذف طیف گسترده ای از بد افزار ها یا کدهای مخرب از قبیل iFrame های مخفی، Website Defacements، ارسال ایمیل PHP، حملات سایبری شبکه های اجتماعی و بسیاری از حفره های امنیتی دیگر را دارد. این افزونه به طور هوشمند تمام فایل ها و اجزای گوناگون یک وب سایت را اسکن کرده و هر باگ امنیتی را شناسایی می کند.
همچنین دیتابیس این افزونه به صورت روزانه آپدیت می شود. یکی از مهم ترین مزایای این افزونه، اسکن عمقی فایل ها و شناسایی تقریبا هر کد مخربی است. از همین روی افزونه WP antivirus site protection، یک راه حل بی رقیب برای ارتقاء امنیت وب سایت ها است. برخی از ویژگی های کلیدی افزونه WP antivirus site protection، به شرح زیر است:

  1. اسکن عمیق فایل ها و شناسایی طیف گسترده ای از کد های مخرب
  2. آپدیت روزانه دیتابیس اسکنر
  3. شناسایی بدافزار ها و گزارش دادن آن ها به پنل مدیریت از طریق ایمیل

نتیجه گیری
امروزه وب سایت ها تبدیل به بستری مهم برای تجارت و کسب و کار افراد شده اند. به همین دلیل محافظت از یک وب سایت برابر است با محافظت از سرمایه شما. با آن که وب سایت ها تبدیل به یکی از بهترین راه های تجارت شده و بسیار پرطرفدار شده اند، اما حملات سایبری از سوی افراد سودجو باعث شده بهره وری از این فناوری جذاب کاهش یابد. به همین دلیل محافظت از وب سایت ها، تبدیل به امری ضروری شده است و باید در اولویت لیست هر مدیر وب سایتی قرار بگیرد. برای مقابله با این مشکل، افزونه یا پلاگین های امنیتی به وجود آمدند تا هر نوع بد افزار و کد مخربی را شناسایی کرده و از بین ببرند. این افزونه های امنیتی، با بررسی سایت و از بین بردن تهدیدات آن، امنیت وب سایت ها را افزایش داده و ایمن سازی سایت ها را به وب مستران هدیه می دهند. در این مقاله، چند مورد از بهترین افزونه های امنیتی وردپرس را برای شما عزیزان نام بردیم تا بتوانید با خیالی آسوده امنیت وب سایت خود را تامین کنید.

اخبار پرداخت...
ما را در سایت اخبار پرداخت دنبال می کنید

برچسب : افزونه های امنیتی, نویسنده : امیر علی یوسفی pardakhtnew بازدید : 92 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 12:37

مهم ترین تکنیک های فروش و بازاریابی

 

امروزه عموم مردم با مفهوم «فروش و بازاریابی» آشنایی دارند. اما عده کمی از نحوه بکارگیری و روش های صحیح آن برای افزایش فروش خود مطلع هستند. در گذشته، نحوه فروش و رشد کسب و کارها امری ساده تلقی می شد، اما در جهان امروزی که تکنیک های بسیاری برای رشد تجارت ها در دسترس قرار دارد، آشنایی با انواع تکنیک های فروش و بازاریابی امری ضروری برای صاحبان مشاغل گوناگون تلقی می شود. بازاریابی و فروش، معمولا دو محرک اصلی هر کسب و کاری محسوب می شوند و بدون استراتژی مناسب برای هر کدام، رشد تجارت ها امری دشوار خواهد بود. تکنیک فروش و بازاریابی، به مجموعه اقداماتی اطلاق دارد که تبدیل مخاطبان هر شغل به مشتری نهایی را موجب می شود. از همین روی، در ادامه این مقاله از پی فا، لیست تکنیک های فروش و بازاریابی قرار گرفته است که به گسترش کسب و کار های مختلف کمک شایانی می نماید.

تکنیک فروش و بازاریابی چیست؟

مهم ترین تکنیک های فروش و بازاریابی
مهم ترین تکنیک های فروش و بازاریابی

بدون یک استراتژی صحیح بازاریابی، ممکن است تمام برنامه ریزی های شما برای گسترش کسب کارتان بیهوده باشد. اما تکنیک فروش چیست؟ تکنیک بازاریابی و فروش به استراتژی هایی گفته می شود که برای دستیابی به اهداف کلیدی یک سازمان به کار گرفته می شود و آینده آن را تضمین می کند. نکته حائز اهمیت این است که، بیش از هزاران تکنیک بازاریابی گوناگون وجود دارد. بنابراین انتخاب بهترین و به روز ترین استراتژی های فروش، می تواند چندین مرحله فروشندگان را رو به جلو سوق دهد. از همین روی، در ادامه این مقاله، جدید ترین روش های بازاریابی را معرفی کرده و لیست تکنیک های فروش که برای هر کسب و کاری مفید واقع شود را آماده کرده ایم.

لیست تکنیک های فروش
لیست تکنیک های فروش

مهم نیست کسب و کار شما نوپا است یا دارای یک سازمان بزرگ خدماتی هستید، تجارت همیشه نیازمند یک لیست به روز و حرفه ای از تکنیک های جدید و کاربردی فروش است، تا محصولات یا خدمات آن توسط مشتری های بیشتری دیده شود. از همین روی پیش از هر چیزی، لیستی دقیق از استراتژی های خود برای ارائه محصولات یا خدمات کسب و کارتان تهیه کنید. برای این کار، شما نیازمند یک برنامه دقیق برای تبلیغات، نحوه ارتباط گرفتن با مشتری ها، تشویق مشتری و جذب مشتری های وفادار هستید که روش های زیر، به دستیابی این اهداف کمک می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فروش و بازاریابی می توانید مقاله ی افیلیت مارکتینگ، تست A/B و افزایش فروش در اینستاگرام را مطالعه نمایید.

نیاز مشتری را درک کنید

ممکن است شما فکر کنید که نیاز مشتری را می شناسید و دقیقا می دانید که هر مشتری چه محصول یا خدماتی را انتخاب می کند. اما باید بگوییم، حتی اگر شما از یک صنف مشخص برخوردار باشید، ممکن است درک درستی از نیاز مشتری نداشته باشید. در برخی موارد شناخت مشتری می تواند پیچیده باشد، زیرا ممکن است حتی خود مشتری نیز دقیقا مطمئن نباشد که چه محصول و خدماتی را نیاز دارد و یا در رابطه با نیاز خود اطلاعات مفیدی نداشته باشد.

تاثیر معجزه آسای تبلیغات را دست کم نگیرید

تبلیغات یکی از موثر ترین روش های فروش محسوب می شود. زیرا از طریق تبلیغات گوناگون، شما می توانید کسب و کار خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار داده و در نهایت جذب مصرف کننده بیشتری نیز داشته باشید. بنابراین انتخاب تبلیغات مناسب برای کسب و کارتان، از اصلی ترین استراتژی های بازاریابی به شمار می رود. چند نمونه از بهترین روش های تبلیغات که برای هر کسب و کاری می تواند مفید واقع شود، به شرح زیر است:

  •  تبلیغات بیلبوردی
  •  تبلیغات در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی
  •  تبلیغات چاپی
  •  استفاده از تیم فروش برای بازاریابی تلفنی و یا حضوری

از علم روانشناسی در فروش استفاده کنید

روانشناسی یکی از قدرتمند ترین علم های جهان است که می توان از تاثیرات آن در تمامی صنایع بهره مند شد. علم روانشناسی در فروش، به مجموعه اقداماتی اشاره دارد که درک بهتر مشتری، پرسش های صحیح و به موقع، شناخت نیاز مشتری و بازی با ذهن مشتری را شامل می شود. اگر شما دقیقا کسب و کار خود را بشناسید، می توانید به خوبی مشتری های هدف را شناسایی کرده و محصول یا خدمات خود را به آن ها ارائه دهید. روانشناسی فروش مستلزم آموزش است. شما باید دقیقا بدانید هدف مشتری از هم صحبتی با شما چیست و چگونه می توانید هر مشتری را به سمت استفاده از محصولات یا خدمات خود سوق دهید. مهم ترین اصل در روانشناسی فروش، نشان دادن مورد اعتماد بودن کسب و کار و جذابیت برای مشتری است. اما با این حال روانشناسی فروش یک مبحث گسترده است که نیاز به آموزش و تمرین های بسیار دارد.

از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

امروزه یکی از پر قدرت ترین و پر مخاطب ترین ابزار های جهان را می توان شبکه های اجتماعی معرفی کرد. بستر هایی مانند گوگل، اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب، لینکدین و… از محبوب ترین شبکه های اجتماعی روز دنیا محسوب می شوند که از کاربران جهانی برخوردار هستند. در نتیجه قرار گرفتن کسب و کار شما در بستر اینترنت و یا تبلیغ آن در شبکه های اجتماعی مجازی، برابر است با دیده شدن توسط میلیون ها کاربر از نقاط گوناگون جهان. اگر از مغازه، سازمان یا حتی کمپانی های بزرگ برخوردار هستید، می توانید تنها با ساخت یک وب سایت در گوگل یا ساخت اکانت در سایر شبکه های اجتماعی مجازی، فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کرده و فروش خود را چند برابر کنید. برخی از بهترین راه های تبلیغات در فضای مجازی، به شرح زیرهستند:

  •  ساخت وب سایت در گوگل
  •  تبلیغات بنری آنلاین
  •  تبلیغات موبایلی و نصب اپلیکیشن
  •  تبلیغات در شبکه اجتماعی های
  •  تبلیغات ایمیلی
  •  رپورتاژ یا آگهی

همچنین استفاده از کسب و کار های اینترنتی و تبلیغ محصولات و خدمات بر بستر اینترنت، نه تنها فروش شما را افزایش می دهد، بلکه راهی آسان را در اختیار شما قرار می دهد. زیرا در فروش آنلاین، صاحبان شغل می توانند با استفاده از یک درگاه پرداخت امن، پروسه پرداخت مشتری ها را بهبود و سرعت بخشیده و در نهایت فروش بیشتری را به ارمغان بیاورند.

اخبار پرداخت...
ما را در سایت اخبار پرداخت دنبال می کنید

برچسب : تکنیک های فروش, نویسنده : امیر علی یوسفی pardakhtnew بازدید : 92 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 12:37

طرح پانزی چیست و چگونه آن را تشخیص دهیم؟

از دیرباز تا به امروز، در بازار های مالی و ارز های دیجیتال کلاهبرداری ‌های مالی همواره وجود داشته است. به دلیل پر بازده بودن سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی، افراد بسیاری با روش های مختلف، برای به سرقت بردن ارز های دیجیتال شما اقدام می کنند. در میان این کلاهبرداری های مالی، برخی از کلاهبرداران به دام افتاده و برخی از آن ها با سرمایه های هنگفت، از دسترس خارج شده ‌اند. با افزایش آگاهی های روز افزون در زمینه کلاهبرداری های مالی، تعداد این کلاهبرداری ها در حال کاهش است، روشی در این بین وجود دارد که طرح پانزی نام دارد. اما طرح پانزی چیست؟ طرح پانزی یک روش کلاهبرداری در زمینه سهام و ارز های دیجیتال است که کلاهبرداران با به سرقت بردن سرمایه اولیه کاربران و با دادن وعده های بازگشت سود بیشتر، به زنجیره کلاهبرداری خود ادامه می دهند. تتر ایران در ادامه، به معرفی بیشتر طرح پانزی و روش های تشخیص و جلوگیری از این نوع کلاهبرداری می پردازد.

طرح پانزی چیست و چگونه به وجود آمد؟

طرح پانزی چیست؟

نامگذاری طرح پانزی از روی اسم چارلز پانزی، صورت گرفته است. پانزی یک تاجر ایتالیایی بود که در کشور آمریکا فعالیت های اقتصادی خود را انجام می داد. چارلز پانزی نخستین فردی بود که ادعا داشت می توان از نوسانات ارزهای دیجیتال برای خرید کوپن ‌های پستی، به درآمد هنگفتی رسید. در آن زمان کوپن ‌های پستی نوعی تمبر بودند و ارسال ‌کنندگان نامه های پستی به سایر کشور ها از این کوپن ها برای تسهیل فرایند دریافت پاسخ نامه ها استفاده می ‌کردند. پانزی ادعا داشت که می ‌تواند کوپن ‌های پستی را با تخفیف های ویژه و با قیمت بسیار کم، از سایر کشور ها خریداری کرده و آن ها را با سود زیادی در آمریکا بفروشد. 
پانزی به سرمایه‌ گذاران وعده می داد که سرمایه گذاران در طی مدت ۴۵ روز، ۵۰ درصد و در طی مدت ۹۰ روز، می توانند سود  ۱۰۰ درصدی داشته باشند. از همین جهت، وی ابتدا موفق به جذب سرمایه‌ گذاری های پر سود شد. اما در این میان خبری از سرمایه ‌گذاری در کوپن‌ های پستی و خرید و فروش آن ها نبود، بلکه  پانزی صرفاً از  سرمایه‌ گذاری‌ های جدید، سود سرمایه ‌گذاران قبلی خود را پرداخت می ‌کرد. در ابتدا، همه‌ کارها طبق نقشه وی پیش می رفت و سرمایه‌ گذاران در زمان تعیین شده، سود خود را دریافت می‌ کردند. اما پس از گذشت مدت کوتاهی، رسانه ‌ها به روش کار چارلز پانزی شک کردند. این امر موجب شد تا دستگاه های اجرایی در آمریکا این پرونده را به دست بگیرند. با فاش شدن اسناد کلاهبرداری پانزی، در دوازدهم اوت ۱۹۲۰، حکم بازداشت وی صادر شد. در طول کلاهبرداری های انجام شده توسط پانزی، سرمایه ‌گذاران  چیزی حدود بیست میلیون دلار خسارت دیدند. طرح پانزی در ارز دیجیتال که امروزه توسط کلاهبرداران در بازار رمز ارز ها انجام می شود، بر گرفته از روش کلاهبرداری چارلز پانزی است.

طرح پانزی چگونه کار می کند؟

طرح پانزی چیست و چگونه آن را تشخیص دهیم؟

طرح پانزی چیست و چگونه کار می کند؟ طرح پانزی یک روش کلاهبرداری در سرمایه ‌گذاری سهام و ارز های دیجیتال است که به سرمایه گذاران و معامله گران وعده سود بسیار زیاد با ریسک بسیار کم را می‌ دهد. در طرح پانزی و طرح های مشابه آن، سود های وعده داده شده به کاربران، از طریق سرمایه ‌گذاران جدید این طرح ها تامین می ‌شود. 
در واقع طرح پانزی به این صورت عمل می کند که شرکت، سود سرمایه ‌گذاران قبلی خود را از پول و سرمایه مشتریان جدید تأمین می ‌کند؛ یعنی با پول سرمایه‌ گذاران جدید خود، سود سرمایه گذاران قبلی را پرداخت کرده و مقداری از این مبلغ را نیز برای خود برمی ‌‌دارد. طرح پانزی تقریباً مشابه طرح شرکت های هرمی بوده که طی آن هیچ ارزش افزوده ای تولید نمی شود. با وجود پیشرفت تکنولوژی و روش های کلاهبرداری، این دسته از افراد طرح ها و روش های کلاهبرداری خود را بروزرسانی می کنند، اما در تمامی طرح های پانزی چند مورد مشترک وجود دارد:

  • وعده دادن سود قطعی و ریسک کم: هر نوع سرمایه‌ گذاری چه در بازار سهام و یا بازار ارزهای دیجیتال، ریسک هایی را به همراه دارد. سرمایه ‌گذاران و معامله ‌گرانی که به دنبال سود بیشتری هستند، ریسک بیشتری نیز در سرمایه گذاری های خود متحمل می شوند. بنابراین باید به هر پروژه‌ یا شرکتی که به شما وعده سود تضمینی می ‌دهد، شک کنید.
  • داشتن سود ثابت با وجود هر تغییری در شرایط بازار: ارزش سرمایه‌ شما به عنوان یک سرمایه ‌گذار، با توجه به شرایط و نوسانات بازار ممکن است افزایش و یا کاهش یابد. بنابراین باید مراقب سرمایه ‌گذاری‌ هایی که بدون توجه به شرایط و نوسانات بازار به شما وعده سود قطعی می دهند، باشید.
  • فروشندگان و شرکت های بدون مجوز: فروشندگان و شرکت‌ هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، باید  توسط قانون‌ گذاران هر کشور مجوز فعالیت دریافت کنند. اما شرکت‌ های طرح پانزی جزو فروشندگان و شرکت ‌هایی هستند که بدون مجوز فعالیت می کنند.
  • استراتژی‌ ها و روش های سرمایه‌ گذاری طرح‌ پانزی  بسیار پیچیده و نامشخص است: بهتر است از سرمایه ‌گذاری‌ هایی که روش آن ها را نمی دانید و اطلاعات کاملی در رابطه با آن ها ندارید، اجتناب کنید. پروژه ها و طرح های پانزی نیز اغلب دارای استراتژی‌  نامشخص و پیچیده و غیرقابل درکی هستند.  
  • سرمایه گذاران قادر به مشاهده سند رسمی سرمایه‌ گذاری های خود نیستند: گزارش های حساب کاربری و سرمایه گذاری باید شفاف و قابل مشاهده باشد، در غیر این صورت می تواند یک تهدید برای سرمایه گذاری شما باشد.
  • سرمایه گذاران برای دریافت پول ‌های خود دچار مشکل هستند: اگر به عنوان یک سرمایه گذار نمی توانید به پول های خود دسترسی داشته باشید، باید به شرکتی که در آن سرمایه گذاری می کنید، شک‌ کنید. شرکت های پانزی نیز با پیشنهاد سود بیشتر به سرمایه گذاران آن ها را از برداشت پول و سرمایه خود منع می کنند. 

چگونه طرح پانزی را تشخیص دهیم؟

همانطور که گفتیم طرح پانزی در ارز دیجیتال، روشی است که در آن شرکت ها و افراد مختلف با وعده سود های بسیار زیاد و نجومی، سرمایه افراد را جذب کرده و به منظور اعتماد بیشتر، در ماه های اول، سود خوبی را به سرمایه گذاران پرداخت می کنند. از آن جایی که شرکت های پانزی امروزه با روش های نوینی اقدام به کلاهبرداری از سرمایه گذاران و کاربران کریپتو می کنند، شناسایی روش های تشخیص این طرح، می تواند در جلوگیری از این کلاهبرداری ها نقش مهمی داشته باشد.

  • تیم توسعه ‌دهنده شرکت و سابقه فعالیت آن ها را به طور دقیق بررسی کنید: اگر پروژه مورد نظر از سابقه خوبی برخوردار بود، می تواند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری باشد. در غیر این صورت وجود هر نوع ابهام در رابطه با سابقه شرکت و افراد توسعه دهنده آن، می‌ توان گفت این پروژه یا شرکت با طرح پانزی کار می کند و‌ کلاهبرداری است.
  • دفتر مرکزی پروژه یا شرکت و اطمینان از صحت آدرس آن: برای تشخیص پانزی بودن یک شرکت یا پروژه باید آدرس دفتر و تیم توسعه دهنده آن را بررسی کنید و برای اطمینان بیشتر از وجود شرکت، آن را استعلام بگیرید. در خصوص ارز های دیجیتال، بررسی وایت پیپر هر پروژه می تواند اطلاعات دقیقی درباره پروژه مورد نظر به شما ارائه دهد.
  • بررسی هدف پروژه: اگر یک پروژه یا یک شرکت سعی داشته باشد تا مشکلی از بلاک چین را حل کند و وعده های سود کلانی به کاربران ندهد، می توان تا حدی از پانزی نبودن این پروژه اطمینان حاصل کرد.
  •  مجوز های قانونی پروژه: قبل از اقدام به هر گونه سرمایه گذاری، باید از قانونی بودن مجوز ها و همچنین صحت آن ها اطمینان حاصل کنید. 
  •  مبلغ سود دهی طرح معقول باشد: معمولاً شرکت ها و پروژه های پانزی سود های نجومی و غیر معقول را به مشتریان خود وعده می دهند. 

طرح پانزی و ارز دیجیتال

طرح پانزی و ارز دیجیتال

طرح های پانزی مختلفی در زمینه ارز های دیجیتال اجرا می شود و با بهانه کسب سود های کلان، اقدام به کلاهبرداری از سرمایه گذاران و کاربران ارز های دیجیتال می کنند. آشنایی با طرح های پانزی در ارزهای دیجیتال و روش های تشخیص آن ها می تواند در جلوگیری از این کلاهبرداری ها نقش مهمی داشته باشد. بیت کانکت، یک نمونه از طرح پانزی در ارز دیجیتال بود که در سال ۲۰۱۶ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد. این طرح به کاربران وعده می داد که می توانند با سرمایه‌ گذاری بیت کوین، بیش از ۴۰ درصد سود در ماه دریافت کنند و مبلغ سرمایه گذاری اصلی خود را بین بازه‌ های زمانی ۱۲۰ تا ۲۹۹ روزه بازپس بگیرند. شرطی که برای حضور در این طرح وجود داشت، سرمایه‌ گذاری حداقل مبلغ  ۱۰۰ دلار و همچنین معرفی افراد دیگر به این پروژه بود. در بیت کانکت، پرداخت سود تنها به نفرات اول پروژه امکان پذیر بود. زیرا هرچه تعداد زیرمجموعه ‌ها افزایش می یافت، مدیریت انتقال پول و سرمایه سخت تر می شد. سرمایه ‌گذاران اولیه در این طرح ۵% کارمزد، سطح پایین تر ۳% و سطح بعدی ۲% از سود را دریافت می ‌کردند، و پس از آن میزان سود دهی به طور کامل قطع می شد. نشانه های هشدار بیت کانکت، شامل وعده‌ های سود زیاد و غیرمنطقی، ایجاد توکن رمزارز بدون هدف و بدون پشتوانه‌ی BCC، ساختار هرمی پروژه ها و همچنین وعده سرمایه‌‌گذاری بدون ریسک بود.

اخبار پرداخت...
ما را در سایت اخبار پرداخت دنبال می کنید

برچسب : طرح پانزی, نویسنده : امیر علی یوسفی pardakhtnew بازدید : 97 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 12:36

برایان آرمسترانگ کیست؟ درباره ی بنیانگذار صرافی کوین بیس

برایان آرمسترانگ کیست؟ برایان آرمسترانگ، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Coinbase، صرافی ارز دیجیتال پیشرو در جهان است. برایان آرمسترانگ در ژوئن 2012، صرافی Coinbase را تأسیس کرد و از آن زمان تاکنون مسئول معرفی این پلتفرم بوده است. برایان آرمسترانگ رهبری تیم کوین بیس را با بیش از 200 کارمند و 200 میلیون دلار سرمایه از سرمایه گذاران برجسته مانند Andreessen Horowitz ،IVP،USV،DFJ و NYSE بر عهده داشته است. از زمان تأسیس این شرکت، آرمسترانگ کوین بیس را رهبری کرده است و توانسته است به بیش از 10 میلیون مشتری در 32 کشور خدمات ارائه کند و بیش از 10 میلیارد دلار دارایی دیجیتال را در اختیار خود داشته باشد. در این مقاله از تتر ایران، به تاریخچه ایجاد کوین بیس و معرفی بنیانگذار آن می‌پردازیم.

برایان آرمسترانگ کیست؟

برایان آرمسترانگ کیست؟ درباره ی بنیانگذار صرافی کوین بیس

برایان آرمسترانگ کیست و چه نقشی در ایجاد کوین بیس داشته است؟ برایان آرمسترانگ بنیانگذار و مدیر اجرایی Coinbase است. Coinbase که در سال 2012 راه اندازی شد، در حال ایجاد یک اقتصاد رمزنگاری با سیستم مالی منصفانه تر، در دسترس تر، کارآمدتر و شفاف تر است. کوین بیس در حال حاضر به بیش از 73 میلیون کاربر تایید شده، 10000 موسسه و 18000 شریک اکوسیستم در بیش از 100 کشور خدمات مالی و ارزی ارائه می دهد. Coinbase در آوریل 2021 به طور عمومی در NASDAQ به عنوان COIN فهرست شد. برایان آرمسترانگ دارای سه مدرک  لیسانس علوم کامپیوتر، لیسانس اقتصاد و فوق لیسانس علوم کامپیوتر از دانشگاه رایس است.

برایان آرمسترانگ خالق کوین بیس

برایان آرمسترانگ خالق کوین بیس

برایان آرمسترانگ بنیانگذار کوین بیس و  مدیر اجرایی Coinbase Global، یکی از بزرگترین صرافی ارز های دیجیتال در ایالات متحده است. برایان آرمسترانگ، مهندس نرم افزار سابق در Airbnb،  با همکاری تاجر سابق ارز، فرد اهرسام، Coinbase را در سانفرانسیسکو تأسیس کرد. کوین بیس در 14 آوریل 2021 در یک عرضه مستقیم به صورت عمومی عرضه شد و برای مدت کوتاهی به ارزش بازار 100 میلیارد دلار رسید.
در تاریخ می 2013، اندکی پس از راه اندازی کوین بیس، این شرکت اولین سری سرمایه گذاری های خود را به ارزش 5 میلیون دلار دریافت کرد. فرد ویلسون از Union Square Ventures دور اول این سرمایه گذاری را رهبری کرد. دور دوم سرمایه گذاری به ارزش 25 میلیون دلار از Andreessen Horowitz، Union Square Ventures (USV) و Ribbit Capital در مرحله بعدی قرار گرفت. این شرکت در اولین سال کاری خود، اولاف کارلسون را استخدام کرد که بعداً در سال 2013 مدیر عامل صندوق پولی چین کپیتال شد. کارلسون اولین کارمند شرکت بود. تا سال 2014، این شرکت نزدیک به یک میلیون کاربر داشت. Coinbase اولین خرید خود را با نام Blockr و Kippt در همان سال انجام داد. این شرکت همچنین در سال 2014 شراکت با چندین شرکت دیگر در داخل و خارج از فضای کریپتو را اعلام کرد. در ژانویه 2015، کوین بیس یک صرافی بیت کوین را برای معامله گران حرفه ای به نام Coinbase Exchange راه اندازی کرد. این شرکت در سپتامبر 2015 خدمات خود را در سراسر جهان گسترش داد و شروع به ارائه خدمات در کشورهایی مانند سنگاپور و کانادا کرد.  در مارس 2018، این شرکت، امیلی چوی، مدیر سابق لینکدین را به عنوان معاون رئیس شرکت منصوب کرد. او بعداً در ماه می سال بعد رئیس و مدیر عامل شرکت شد، در حالی که برایان آرمسترانگ یه عنوان مدیرعامل در شرکت باقی ماند. صندوق سرمایه گذاری این شرکت به طور رسمی در 5 آوریل 2018 راه اندازی شد. Coinbase Ventures،  عمدتاً در شرکت هایی که در صنعت بلاکچین و ارز های دیجیتال فعالیت می کردند، سرمایه گذاری کرد. اولین سرمایه گذاری این شرکت در استارتاپی به نام Compound Lab بود که در ساخت قراردادهای هوشمند اتریوم تخصص داشت.
Coinbase Prime، یکی دیگر از بخش های پلتفرم مبادلات رمزنگاری این شرکت، به مشتریان سازمانی خدمات ارائه می دهد، در ماه می 2019 راه اندازی شد. در سپتامبر همان سال، این شرکت با Circle و Bitmain برای راه اندازی یک سکه پایدار به نام USDCoin که به دلار آمریکا متصل بود، شریک شد. در ماه می 2020، در طول اوج همه گیری کووید، کوین بیس به یک شرکت توزیع شده تبدیل شد. این باعث شد که یکی از اولین شرکت هایی باشد که به یک ساختار کار کاملاً از راه دور و بدون دفتر مرکزی رسمی تبدیل شود. این شرکت به دنبال شکایت ها و واکنش های منفی در مورد رفتار ناعادلانه با کارکنان، به یک سری سازماندهی های داخلی ادامه داد. در اکتبر 2020، Coinbase یک برنامه کارت Visa Debit را راه اندازی کرد. در سه ماهه اول سال 2021، دفتر کنترل دارایی های خارجی با موجی از شکایات نظارتی و انطباق به این شرکت برخورد کرد. همچنین ادعاهایی وجود داشت مبنی بر اینکه این شرکت اطلاعات نادرستی در مورد حجم معاملات گزارش می کند. مدت کوتاهی پس از این واقعه، این شرکت فعالیت های خود را به کشور هند گسترش داد. علی رغم برخی از موانع نظارتی، Coinbase افزایش 9 برابری در درآمد سه ماهه اول خود در سال 2021 را گزارش داد که نزدیک به دو میلیارد دلار (1.8 میلیارد) درآمد داشت. کوین بیس در نهایت در 14 آوریل 2021، پس از عرضه سهام آن در بورس، به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد و به دنبال این اتفاق، Coinbase به اولین شرکت رمزنگاری عمومی تبدیل شد.

کوین بیس چیست؟

کوین بیس محبوب ترین شرکت مبادله دارایی های کریپتو در آمریکا است که در سال 2012 توسط برایان آرمسترانگ تاسیس شده و شروع به کار کرده است. کوین بیس این امکان را به کاربران می دهد تا به خرید دارایی های رمزنگاری مختلف مانند خرید تتر، بیت کوین و اتریوم را بپردازند و یا آن‌ ها را با دیگر کاربران مبادله کنند. از زمان ایجاد این شرکت، محبوبیت آن همچنان در حال افزایش است؛ زیرا این پلتفرم خود را به عنوان یک پلتفرم امن برای تبادل دارایی های رمزنگاری معرفی کرده است. این شرکت در واقع یک پلتفرم تجارت و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال است که خرید، فروش و مبادله دارایی های کریپتو را تسهیل می کند. در حال حاضر، بیش از 100 ارز دیجیتال در پلتفرم کوین بیس مبادله می ‌شوند که شامل ارزهای دیجیتال محبوب از جمله بیت‌ کوین، اتریوم، لایت‌ کوین و دوج ‌کوین و سایر کوین ها هستند. این شرکت همچنین خدمات پیشرفته تری مانند سرمایه گذاری رمزنگاری، خدمات نگهداری برای موسسات، خدمات کارگزاری و غیره را به کاربران ارائه می دهد.

ثروت آرمسترانگ

برایان آرمسترانگ مهندس نرم افزار، مشاور و سخنران در کنفرانس های مختلف است. زندگی حرفه ای برایان آرمسترانگ در ارز های دیجیتال در سال 2012 آغاز شد، زمانی که او یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Coinbase، یکی از بزرگترین و محبوب ترین پلتفرم های معاملاتی ارز های دیجیتال با ارزش بیش از 1.6 میلیارد دلار شد. برایان آرمسترانگ به عنوان مدیر عامل Coinbase مسئولیت کلیه محصولات و خدمات ارائه شده توسط این پلتفرم را بر عهده دارد. ثروت و دارایی خالص برایان آرمسترانگ در حال حاضر بیشتر از اتریوم تشکیل شده است. در سال 2017، او در مجله Fortune در لیست 40 تاجر با نفوذ کمتر از  40 سال قرار گرفت، زیرا او به عنوان ستاره ای در جامعه بیت کوین شناخته می شود. برایان آرمسترانگ در حال حاضر حدود 19 درصد از سهام کوین بیس را در اختیار دارد که در سال 2020 با درآمدی نزدیک به 1.3 میلیارد دلار، 322 میلیون دلار سود به دست آورد. 

اخبار پرداخت...
ما را در سایت اخبار پرداخت دنبال می کنید

برچسب : برایان آرمسترانگ, نویسنده : امیر علی یوسفی pardakhtnew بازدید : 97 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 12:36

تبلیغات همسان (Native Ads) چیست؟ مزایا و معایب آن

هر آنچه باید در رابطه با تبلیغات همسان بدانید

 

بازاریابان با چالش ‌های زیادی در رابطه با انواع تبلیغات روبرو هستند، یکی از این چالش ‌ها رساندن پیام‌ های شرکت‌ ها و برندها به مخاطبان و جلب مشارکت افراد در فضایی است که مخاطبان بیش از هر زمان دیگری توسط محتوا‌های تبلیغاتی بمباران شده‌ اند. استقاده از روش‌ های تبلیغاتی سنتی برای مخاطبان بسیار آزار دهنده تلقی شده و جلب توجه آن ها به یک برند یا محصول با مشکل مواجه می شود. امروزه ایجاد روش های نوین تبلیغاتی، موجب کاهش مزاحمت ها و افزایش تاثیرگذاری تبلیغات شده است. یکی از انواع روش های نوینی که امروزه برای تبلیغات استفاده می شود، تبلیغات همسان یا Native Ads است. تبلیغات همسان نوع جدیدی از روش های تبلیغاتی است که در آن محتوای تبلیغ به شکل مطالب یک وب سایت در آمده و در شبکه های مجازی و موتورهای جستجو نمایش داده می شود. در واقع تبلیغات همسان با هدف افزایش میزان تاثیر گذاری در ذهن مخاطبان ایجاد شده است. در این مقاله پی فا، سایت جامع ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت، به بررسی بیشتر مفهوم تبلیغات همسان می پردازد.

تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغات همسان (Native Ads) چیست؟ مزایا و معایب آن
تبلیغات همسان (Native Ads) چیست؟ مزایا و معایب آن

تبلیغات همسان چیست؟ تبلیغات همسان روش جدیدی برای بازاریابی برندها و محصولات است که در آن محتوای تبلیغ شده در بستر ساختاری مشابه با محیط به مخاطبان و مشتریان ارائه می شود. استفاده از روش تبلیغ همسان در پلتفرم اینستاگرام به این صورت است که تبلیغ محصول، مانند یک پست یا استوری در میان سایر انواع پست های این شبکه اجتماعی نمایش داده می شود. در گوگل و موتورهای جستجو نیز استفاده از روش تبلیغ همسان، به این صورت است که لینک های تبلیغاتی محصولات مختلف با ساختاری مشابه الگوی لینک های معمولی به مخاطبان نمایش داده می شود. استفاده از تبلیغات همسان برای بازاریابی شرکت ها و برندهای مختلف موجب تاثیر گذاری بیشتر یک محصول یا برند در ذهن مشتریان شده و توجه آن ها را به خود جلب می کند.

انواع تبلیغات همسان

تبلیغات همسان چیست و‌ چه انواعی دارد؟ تبلیغات همسان (native) روش جدیدی از تبلیغات دیجیتالی است که با ایجاد ظاهری مشابه با لینک ها و رابط های کاربری سایت های مختلف و قرار گیری در وب سایت های مرتبط، میزان اثر بخشی و تاثیر گذاری یک تبلیغ را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. همانطور که گفتیم، تبلیغات همسان مشابه سایت های ارائه دهنده تبلیغ است که این موضوع موجب القای حس تبلیغ به مخاطبان نشده و به این ترتیب تاثیر گذاری آن را افزایش می دهد.

محتوای حمایت‌ شده

محتوای حمایت شده یکی از انواع تبلیغات همسان است که اغلب برندها و شرکت های بزرگ از این روش استفاده می کنند. در این روش برای برندینگ و ارائه خدمات و محصولات، مقاله ها و لینک های مرتبطی در وب سایت های ناشران و نویسندگان بزرگ قرار داده می شود و از این طریق اقدام به جذب مخاطب و مشتری می کنند. این روش تبلغاتی برای کسب و کارهای کوچک نیز استفاده می شود و میزان تاثیر گذاری آن ها را افزایش می دهد.

محتوای پیشنهاد شده

این روش تبلیغی نیز یکی دیگر از انواع تبلیغات همسان است که در آن از قسمت های مختلف یک وب سایت لینک های مختلف و‌ گوناگونی به مخاطبان پیشنهاد می شود. این لینک های پیشنهادی در واقع یک روش تبلغات همسان با محتوای پیشنهاد شده هستند که به ازای هر کلیک و دریافت مبلغی مشخص، در وب سایت های مختلف نمایش داده می شوند.

مزایا و معایب تبلیغات همسان

استفاده از تبلیغات همسان نیز مانند هر روش تبلیغ دیگر دارای مزایا و معایبی است.

از مزایای این روش تبلغاتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از مهم‌ ترین مزایای تبلیغات همسان این ویژگی است که با نمایش دادن تبلیغ به صورت مشابه با ظاهر سایت، یکپارچگی سایت، هویت بصری و تجربه کاربری حفظ می شود.
  • انواع روش های تبلیغات همسان، نرخ کلیک وب سایت ها را افزایش داده و از این طریق کسب درآمد زیادی را برای سایت ها فراهم می کند.
  • تبلیغات همسان اغلب به صورت یک عکس یا تیتر به کاربران وب سایت ها پیشنهاد شده و مزاحمتی برای آن ها ایجاد نمی کنند.
  • تعرفه تبلیغات همسان، به ازای کلیک (PPC) محاسبه می شود و برای ایجاد و نمایش این تبلیغ در سایت های مختلف، هزینه ای پرداخت نمی شود.
  • تبلیغات همسان نسبت به سایر انواع روش های تبلیغاتی توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کرده و عملکرد بهتری ارائه می دهد.
  • تبلیغات همسان همچنین نسبت به انواع روش های تبلیغ سنتی مانند تبلیغات بنری ارزان‌ تر بوده و هزینه های کمتری را شامل می شوند.

معایب تبلیغات همسان

در روش تبلیغات همسان مخاطب ممکن است نتواند محتوای اصلی و محتوای تبلیغ شده در یک وب سایت را تشخیص دهد، از همین جهت، اغلب با کلمات Ad و Sponsored که در محتواهای تبلیغی استفاده می شود، به مخاطبان این موضوع یادآوری می ‌شود که محتوای مورد نظر تبلیغی بوده و به ازای پرداخت هزینه برای او نمایش داده شده است.
یکی دیگر از معایب تبلیغات همسان این است که محتوای تبلیغ، با استانداردهای وب سایت ارائه شده تبلیغ ممکن است همخوانی نداشته باشد و این احتمال وجود داشته باشد که تصویر برند، در ذهن مخاطبان تضعیف شود.

چرا استفاده از تبلغات همسان اهمیت دارد؟

یکی از مهمترین استراتژی ‌هایی که در میزان موفقیت روش های تبلیغاتی وجود دارد، استفاده از یک روش تبلیغ مناسب با محتوای محصول و برند است. از آنجایی که انواع تبلیغات همسان بر پایه محتوای محصول یا خدمات انجام می شود، روش موثری برای بازاریابی محسوب می شود. همچنین این روش تبلیغاتی هزینه کمتری را شامل شده و برای انواع کسب و کارها مناسب است و تاثیرگذاری بیشتری را در ذهن مخاطبان ایجاد می کند.

اخبار پرداخت...
ما را در سایت اخبار پرداخت دنبال می کنید

برچسب : تبلیغات همسان, نویسنده : امیر علی یوسفی pardakhtnew بازدید : 94 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 12:08

۱۰ فیلم که افراد فعال در حوزه مالی باید تماشا کنند

معرفی فیلم های برتر در حوزه مالی

 

فیلم هایی که در حوزه مالی تولید می شوند، بخش بزرگی از صنعت سینمای جهان را تشکیل می دهند. سالانه فیلم های مالی بسیاری در ژانرهای مختلف توسط بزرگترین کارگردان های جهان تولید شده و به نمایش در می آید، ما نیز به معرفی ۱۰ فیلم که افراد فعال در حوزه مالی باید تماشا کنند پرداخته ایم. اکثر این فیلم ها، افراد حرفه ای در زمینه بازار های مالی را با اغراق به تصویر می کشند، که اطلاعات مختلفی را در این زمینه به بینندگان می دهند. در این مقاله از پی فا، سایت رسمی ارائه دهنده درگاه پرداخت، به بررسی برترین فیلم ها در حوزه ی مالی می پردازیم.

فیلم های برتر در حوزه های مالی

با توجه به اینکه همه ما زمان بیشتری را در خانه و در مقابل تلویزیون می گذرانیم، بهتر است این زمان را به مشاهده فیلم های برتر مالی صرف کنیم و از این طریق استراتژی های مالی و سرمایه گذاری خود را به روز کنیم. صنعت سینما مجموعه ای از فیلم های سینمایی اختصاص داده شده به مسائل مالی با ژانرهای اکشن و هیجان انگیز، کمدی و درام دارد که تماشای آن برای بینندگان می تواند جذاب و پر از ایده های سرمایه گذاری باشد. بسیاری از فیلم های پرفروش هالیوود با وجود تمرکز بر شخصیت های بزرگتر از زندگی و تمایل به زرق و برق افراطی، بینش های مالی ارزشمندی را ارائه می دهند که همه ما می توانیم آن ها را در زندگی روزمره خود بگنجانیم. در ادامه به معرفی ده فیلم برتر در حوزه مالی می پردازیم.

معرفی فیلم های برتر در حوزه مالی

فیلم های مختلفی توسط فیلم سازان و کارگردانان مطرح جهان در زمینه سرمایه گذاری و امور مالی تولید شده است که تماشای آن ها می تواند بر دیدگاه شما تاثیر بگذارد.

1-وال استریت1987 (Wall Street)

10 فیلم که افراد فعال در حوزه مالی باید تماشا کنند
۱۰ فیلم که افراد فعال در حوزه مالی باید تماشا کنند

وال استریت (۱۹۸۷) یکی از فیلم های برتر در حوزه مالی است که در شهر نیویورک در مورد سرمایه گذاری از طریق بورس ساخته شده است. این فیلم تمایلات بی‌ رحمانه سرمایه گذاران برای ثروتمند شدن را افشا می ‌کند. در این فیلم چارلی شین نقش قهرمان داستان، باد فاکس، یک سرمایه گذار باهوش در کنار مایکل داگلاس، که گوردون گکو، تاجر بسیار ثروتمند شرکت وال استریت را به تصویر می کشد، حضور دارد.
وال استریت (۱۹۸۷) توسط الیور استون ساخته شد. الیور استون در ابتدا ایده فیلمی را پیشنهاد داد که به عنوان طمع شناخته می شد، اما بعد ها این سناریو به وال استریت (۱۹۸۷) تبدیل شد که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

2-رکود بزرگ (The Big Short)

فیلم برتر در حوزه مالی
فیلم برتر در حوزه مالی

رکود بزرگ یا The Big Shortیک فیلم برتر در حوزه مالی است که داستان مجموعه‌ ای از سرمایه گذاران است که در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ میلادی بحران اقتصادی سقوط مسکن را پیش بینی کرده بودند و با شرط بندی روی سقوط ارزش سهام شرکت های مختلف، توانستند سودهای میلیاردی کسب کنند. این فیلم در واقع تمامی واقعیات بحران های اقتصادی در سال ۲۰۰۸ را به خوبی بازگو کرده است وتماشای آن به شدت پیشنهاد می شود.

3-درخواست نهایی (Margin Call)

درخواست نهایی از برترین فیلم های مالی
درخواست نهایی از برترین فیلم های مالی

درخواست نهایی یا Margin Call یک فیلم با ژانر درام و هیجان انگیز است که سال 2011 با کارگردانی جی سی چاندور ساخته شد. این فیلم به موضوعاتی در حوزه ی مالی می پردازد و به بحران مالی سال 2007-2008 اشاره دارد. این فیلم از بحران وام مسکن در سال 2007 و توسط Lehman Brothers الهام گرفته شده است، که در سال 2008 اعلام ورشکستگی کرد.

4- اتاق سهام (Boiler Room)

یکی از فیلم برتر در حوزه مالی
یکی از فیلم برتر در حوزه مالی

این فیلم، داستان جوانی ۱۹ ساله به نام ست را روایت می کند که از راه اندازی یک کازینو در آپارتمانش درآمد خوبی به دست می آورد. پدر او که یک قاضی پرآوزه است، متوجه این موضوع می شود و او را مجبور به ترک این کار می کند. ست در جستجوی یک شغل دیگر و با کمک استراتژی های مالی خود، کار جدیدی را آغاز می کند. این فیلم اولین فیلم نویسندگی و کارگردانی بن یونگر است که می گوید هنگام نوشتن فیلمنامه با دلال های زیادی مصاحبه کرده است تا بتواند چنین فیلمی را به نمایش بگذارد.

5- اماکن تجاری (Trading Places)

فیلم اماکن تجاری یکی از فیلم های برتر مالی
فیلم اماکن تجاری یکی از فیلم های برتر مالی

فیلم اماکن تجاری یا Trading Places که در سال 1983 منتشر شد، یک فیلم آمریکایی کمدی و ترکیبی عالی از سرگرمی و روشنگری در مورد برخی از مسائل کلیدی است که به طور مکرر در بازارهای مالی مشاهده می شود. این فیلم با معرفی دو برادر به نام‌ های راندولف و مورتیمر دوک، که برادران دوک نامیده می‌ شوند، شروع می‌ شود که یک شرکت کارگزاری موفق کالا، دوک و دوک، در ایالت فیلادلفیا را اداره می‌ کنند. برادران دوک با یکدیگر شرط بندی عجیبی می کنند که طبق آن باید یک تاجر بسیار ثروتمند و یک فرد فقیر و بی خانمان برای مدتی جای خود را با یکدیگر عوض کنند. طبق شرط بندی این دو برادر باید جوان ثروتمندی به نام لوییس موقعیت زندگی خود را با یک بی خانمان به نام بیلی عوض کند و تا اتمام نتیجه شرط بندی به این کار ادامه دهند.
جان لندیس کارگردان این فیلم، با زبانی ساده و روشن به جامعه اجتماعی، اقتصادی و نژادی آن دوران آمریکا اشاره دارد و در عین این که فیلم ماهیت کمدی دارد، مفاهیم انسانی و اخلاقی قابل توجهی به بینندگان می ‌آموزد.

6- روحیه تیمی (Team Spirit)

یکی از 10 فیلم برتر در حوزه مالی
یکی از ۱۰ فیلم برتر در حوزه مالی

فیلم Team Spirit یا روحیه تیمی بر اساس وقایع یک کلاهبرداری ورزشی واقعی ساخته شده است. این فیلم با ژانر درام جذاب در مورد فعالیت های تجاری یک شخص در یکی از بزرگترین بانک های جهان است که فیلم ظهور و سقوط یک فرد ناشناس به یک اختلاس گر را در میان بحران مالی سال 2008 روایت می کند.

7- بربرها پشت دروازه (Barbarians at the Gate)

فیلم بربرها پشت دروازه
فیلم بربرها پشت دروازه

بربرها در پشت دروازه (1993) یک فیلم تلویزیونی بر اساس کتابی پرفروش از برایان بارو و جان هلیار است. این فیلم بر خرید اهرمی RJR Nabisco تمرکز دارد که در سال 1988 اتفاق افتاد. این فیلم درس های مهمی در مورد طمع شرکت ها و اجرای معاملات چند میلیارد دلاری به بینندگان می آموزد.
این فیلم با معرفی F. Ross Johnson ، رئیس و مدیر عامل RJR Nabisco، یک شرکت دخانیات و مواد غذایی که دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک قرار دارد، شروع می شود.

8- معامله گر سرکش (Rogue Trader)

فیلم معامله گر سرکش
فیلم معامله گر سرکش

معامله گر سرکش (۱۹۹۹) یک فیلم درام بریتانیایی است که زندگی نیک لیسون، تاجر سابق در سنگاپور را به تصویر می ‌کشد. داستان این فیلم از وقایع واقعی الهام گرفته شده است که سیستم مالی جهانی را تکان داد و منجر به فروپاشی دومین بانک تجاری قدیمی جهان به نام Barings Bank مستقر در انگلستان شد. این فیلم بر اساس کتابی از نیک لیسون به نام معامله گر سرکش ساخته شده است.
فیلم معامله گر سرکش با معرفی نیک لیسون شروع می شود، فردی که کار خود را با کار در بانک Barings در اندونزی آغاز می کند و بعداً به عنوان معامله گر در مقر معاملاتی این بانک در بورس بین المللی پول سنگاپور (SIMEX)، کار می کند.

9- روانی آمریکایی (American Psycho)

فیلم برتر مالی
فیلم برتر مالی

روانی آمریکایی American Psychoیک فیلم با ژانر ترسناک است که در سال ۲۰۰۰ به نمایش درآمد. این فیلم در واقع بر اساس رمان روانی آمریکایی نوشته برت ایستون الیس در سال 1991، ساخته شد که در آن کریستین بیل در نقش پاتریک بیتمن، یک بانکدار سرمایه گذاری در نیویورک که زندگی دوگانه ای را به عنوان یک قاتل زنجیره ای دارد، بازی می کند. در این فیلم بیتمن که توسط دنیایی از کپیتالیسم و پوچی احاطه شده است، بر اساس افکار و انگیزه های روانی خود عمل می کند و آشفتگی های درونی او‌ منجر به اتفاقات ناگواری می شود.

10- در جستجوی خوشبختی (The Pursuit of Happyness)

در جستجوی خوشبختی، از برترین فیلم های مالی
در جستجوی خوشبختی، از برترین فیلم های مالی

در جستجوی خوشبختی یک فیلم درام آمریکایی است که در سال ۲۰۰۶ به کارگردانی گابریل موچینو ساخته شد. داستان این فیلم با بازی ویل اسمیت در نقش کریس گاردنر و در سال ۱۹۸۱ در سانفرانسیسکو روایت می شود که در آن گاردنر و پسر پنج ساله اش از خانه خود بیرون رانده شده اند و جایی برای رفتن ندارند. این فیلم روایت تلاش های مداوم گاردنر برای رسیدن به یک زندگی معمولی است که توجه بسیاری از بینندگان را به خود جلب کرده است. شایان ذکر است که ویل اسمیت برای بازی در این فیلم نامزد اسکار شده است.

اخبار پرداخت...
ما را در سایت اخبار پرداخت دنبال می کنید

برچسب : مالی, نویسنده : امیر علی یوسفی pardakhtnew بازدید : 335 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 12:08

معرفی زبان های محبوب برنامه نویسی بلاک چین

امروزه فناوری بلاکچین محبوبیت زیادی پیدا کرده و در طول سال‌ های اخیر، به کاهش مشکلات بی شماری کمک کرده و‌ موجب ایجاد فناوری های جدید در صنایع مختلف شده است. بلاک چین همچنین ثابت کرده است که پتانسیل اصلاح کل اقتصاد را نیز دارد. در خلال سال‌ های 2017 تا 2020، تقاضا برای بلاک چین تقریباً 2000 درصد افزایش یافت و به یکی از با ارزش ‌ترین فناوری ‌ها در صنعت تبدیل شد. همچنین انتظار می رود تا سال 2024، ارزش خالص بازار بلاک چین حدود 20 میلیارد دلار باشد. این فناوری مزایا و‌ قابلیت های فراوانی دارد، از این رو بسیاری از سازمان‌ ها به دنبال استخدام توسعه‌ دهندگان بلاک چین هستند. با افزایش تقاضا برای توسعه دهندگان برنامه های بلاک چین، رقابت در این زمینه نیز افزایش یافته است. به همین منظور توسعه دهندگان و علاقه مندان به این فناوری، باید با زبان برنامه نویسی بلاکچین آشنا باشند. در این مقاله از تتر ایران به معرفی ۱۰ زبان برنامه نویسی برتر بلاکچین می پردازیم.

بلاکچین چیست؟

 بلاک چین یک سیستم ثبت اطلاعات و گزارش و‌ زنجیره ای از بلوک ها است. بلوک ها در بلاکچین، اطلاعات دیجیتالی هستند که با استفاده از رمزنگاری به هم متصل می شوند. هر یک از این بلوک ها حاوی یک تابع هش رمزنگاری است که به بلوک قبلی، اطلاعات دیجیتال موجود در بلوک را پیوند می دهد. ساختار بلوک های بلاکچین به گونه ای است که تغییر داده ها بسیار دشوار است. بنابراین می توان گفت بلاکچین شفافیت تراکنش ها را تضمین کرده و در عین حال امنیت را حفظ می کند. دستکاری بلوک ها در بلاکچین تقریبا غیرممکن است، و این امر سبب می شود که این فناوری در زمینه هایی مانند بانکداری، مالی و سایر زمینه ها بسیار محبوب شود. در حال حاضر، توسعه دهندگان بلاک چین نقش بسیار مهمی در ایجاد فناوری های جدید دارند؛ از این رو یادگیری برنامه نویسی بلاکچین، می تواند به شما کمک کند تا نقش مهمی در توسعه بلاک چین داشته باشید.

چرا بلاکچین محبوب است؟

بلاک چین یک دفتر کل مشترک و توزیع شده از سوابق تراکنش ها است که در بلوک های داده به هم پیوسته و در رایانه های مختلف توزیع شده اند. دفتر کل بلاکچین، سابقه تمام تراکنش های انجام شده در شبکه همتا به همتا را نگه می دارد و توسط ماینرهایی که رایانه ‌های قدرتمندشان تراکنش ‌ها را کنترل می‌ کنند، اداره می‌ شود. بلاک چین می تواند طیف وسیعی از کاربردها را در صنایع مختلف پشتیبانی کند. فناوری بلاکچین مزایای بسیاری دارد، که برخی از آن ها عبارتند از: 

  • امنیت رمزنگاری: این فناوری از امضای دیجیتال برای ایجاد تراکنش هایی استفاده می کند که کلاهبردی ها را کاهش می دهد. بلاک چین حذف یا تغییر داده ها را بدون شناسایی دیگر کاربران تقریباً غیرممکن می کند.
  • غیرمتمرکز بودن: امروزه، بیشتر تراکنش ها نیاز به تایید یک مرجع نظارتی مانند بانک ها و دولت دارند. در فناوری بلاک چین، تأیید از اجماع کاربران مختلف حاصل می شود. همچنین از آن جایی که همه کاربران یک نسخه از بلاک چین دارند، در صورت هر گونه دستکاری در تراکنش ها در صرافی ارز دیجیتال، هشدار داده می شود.
  • پردازش سریع تر: بلاکچین موجب افزایش سرعت تراکنش ها شده و سرعت انجام آن ها را به طور خودکار بهبود می بخشد. 

 این مزایا و قابلیت ها، بلاک چین را به روشی محبوب برای انجام و تأیید تراکنش در مشاغل، صنایع و سازمان‌ های عمومی تبدیل می ‌کند. 


زبان های برتر و محبوب برنامه نویسی

زبان های برنامه نویسی بلاکچین بسیاری وجود دارد که توسعه دهندگان می توانند از آن ها برای ورود به دنیای بلاک چین و استفاده بهینه از فرصت های شغلی در این فناوری استفاده کنند. زبان های برنامه نویسی بلاکچین پتانسیل متفاوتی دارند و می ‌توانند برای ایجاد راه ‌حل ‌های مبتنی بر بلاک چین و ارزهای دیجیتال استفاده شوند. در ادامه به معرفی ۱۰ زبان برتر برنامه نویسی در بلاکچین می پردازیم.

۱. سالیدیتی

معرفی زبان های محبوب برنامه نویسی بلاک چین

 

سالیدیتی (Solidity) یکی از سریع ‌ترین زبان‌ های برنامه‌ نویسی بلاکچین است که به طور اختصاصی برای نوشتن قراردادهای هوشمندی که روی ماشین مجازی اتریوم (EVM) اجرا می ‌شوند، ایجاد شده است. این زبان برنامه نویسی توسط اتریوم که یک پلتفرم محاسباتی توزیع شده مبتنی بر بلاک چین و سیستم عامل است، توسعه یافته است. از آنجایی که زبان برنامه نویسی Solidity با در نظر گرفتن بلاک چین ایجاد شده است، برای حل بسیاری از مشکلات توسعه دهندگان بلاک چین مناسب است. سالیدیتی مانند زبان برنامه نویسی ECMA Script توسعه یافته است، اما دارای ویژگی هایی مانند انواع بازگشت متغیر، تایپ ایستا، و غیره است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله (همه چیز در رابطه با زبان برنامه نویسی سالیدیتی) را بخوانید. 

۲. پایتون

زبان برنامه نویسی بلاک چین

پایتون در حال تبدیل شدن به محبوب ترین زبان برنامه نویسی در جهان است. اگر شما نیز به عنوان یک توسعه دهنده در بلاکچین فعالیت می کنید، پایتون یک زبان برنامه نویسی ایده آل برای شما است. برنامه نویسی بلاک چین با پایتون تنها بر توسعه اپلیکیشن و توسعه سرورهای شبکه محدود نمی شود، بلکه این زبان برنامه نویسی ثابت کرده است که در عرصه بلاک چین یک سرویس مهم است. این زبان که در سال 1991 ایجاد شد، به دلیل ویژگی های استثنایی که ارائه می دهد، به طور گسترده برای توسعه dApps و Smart Contracts استفاده می شود. پایتون یک زبان شی گرا است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا ایده های خود را به سرعت با هر کد نویسی، نمونه سازی کنند. پایتون همچنین دارای پشتیبانی منبع باز است که آن را برای بلاک چین ایده آل می کند. 

۳. جاوا

برنامه نویسی بلاک چین

جاوا یک زبان برتر برنامه نویسی است که دارای یک رابط برنامه نویسی کاربردی (API) فراوان بوده که شامل بسیاری از کلاس‌ ها، بسته ‌ها، رابط ‌ها و ... می‌ شود. این زبان برنامه نویسی برای ساخت برنامه ‌ها بدون نیاز به دانستن پیاده‌ سازی داخلی آن ها مفید است. همچنین، یکی از ویژگی های جاوا که در بلاک چین بسیار مفید است، قابلیت حمل آن است.
پلتفرم ها و برنامه هایی که بر روی جاوا ساخته می شوند، به معماری خاص سیستم وابسته نیستند زیرا از JVM جهانی (ماشین مجازی جاوا) برای اجرا استفاده می کنند. این قابلیت حمل در کنار سایر ویژگی های محبوب جاوا، آن را برای استفاده در بلاک چین بسیار مناسب کرده است.

4. وایپر

معرفی وایپر زبان برنامه نویسی

وایپر Vyper یک زبان برنامه نویسی بلاکچین جدید است که از پایتون 3 مشتق شده است. زبان برنامه نویسی وایپر به عنوان جایگزینی برای زبان برنامه نویسی Solidity ساخته شده است. وایپر مانند سالیدیتی برای ماشین مجازی اتریوم (EVM) استفاده می شود. با این حال، زبان برنامه نویسی وایپر، ساختارهای کنترلی متفاوتی نسبت به سالیدیتی دارد و همچنین مسائل امنیتی را به طور متفاوتی مدیریت می کند. 

5. سی پلاس پلاس 

سی پلاس پلاس

++C در سراسر دنیای فناوری به عنوان یک زبان برنامه نویسی محبوب شناخته می شود. برای بلاک چین نیز بسیار محبوب است زیرا قابلیت های متعددی مانند معناشناسی حرکت، کنترل اولیه بر حافظه و سایر ویژگی های شی گرا مانند بارگذاری بیش از حد تابع، زمان اجرا و غیره را ارائه می دهد. این قابلیت های مختلف به توسعه‌ دهندگان بلاک چین این امکان را می ‌دهد تا به راحتی داده‌ ها و عملکردها را با هم در یک ماژول واحد قالب‌ بندی کنند، درست مثل بلاک چین که بلوک ‌ها را با زنجیره ‌های رمزنگاری قالب ‌گیری می‌کند. در واقع، سی پلاس پلاس به اندازه بیت کوین در بلاک چین محبوب است.

6. سیمپلیسیتی

سیمپلیسیتی

 سیمپلیسیتی Simplicity یک زبان برتر برنامه نویسی بلاک چین با سطح بالا است که برای قراردادهای هوشمند ایجاد شده است. در واقع، سیمپلیسیتی یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای نوشتن قراردادهای هوشمند، هم برای برنامه نویسان حرفه ای و هم برای توسعه دهندگان محسوب می شود. از آن جایی که زبان برنامه نویسی سیمپلیسیتی مولفه های منطقی سطح پایین را از توسعه دهندگان بیت کوین پنهان می کند، ظرفیت کاری توسعه دهندگان را افزایش می دهد که به ایجاد توسعه بسیار سریعتر بلاکچین کمک می کند. سیمپلیسیتی همچنین با پلتفرم Elements سازگار است، که یک پلتفرم منبع باز و بلاک چین با قابلیت های زنجیره جانبی است. بنابراین توسعه دهندگان بلاک چین که زنجیره های جانبی را روی Elements می سازند نیز می توانند از بسیاری از توابع و ویژگی های این زبان برنامه نویسی استفاده کنند.

اخبار پرداخت...
ما را در سایت اخبار پرداخت دنبال می کنید

برچسب : بلاک چین, نویسنده : امیر علی یوسفی pardakhtnew بازدید : 96 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 12:08

معرفی 5 فیلم برتر حوزه ارز دیجیتال

بیش از یک دهه پیش، مفهوم ارزهای دیجیتال و بلاک چین مانند بیت کوین ایجاد شد و رواج پیدا کرد. این مفاهیم نه تنها در زمینه سرمایه گذاری محبوبیت داشته اند، بلکه به صنعت سینما نیز وارد شده و به موفقیت رسیده اند و فیلم و مستند های زیادی درباره این موضوع ساخته شده اند. افرادی که درک اولیه ای از این مفاهیم دارند برای توسعه بیشتر دانش خود به فیلم ها و مستندهای این حوزه روی آورده اند. این فیلم‌ ها نشان می‌ دهند که چگونه زندگی انسان ها تحت تأثیر ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. دانستن پیشینه و روندهای فعلی فناوری بلاک چین برای افرادی که به ارزهای دیجیتال علاقه دارند موضوع مفیدی است. اما در دهه گذشته، فناوری بلاک چین به قدری پیشرفت کرده است که صرفا مطالعه کلی آن غیرممکن است. به همین منظور، فیلم‌ های مستند با محوریت ارزهای دیجیتال می ‌توانند در این امر به شما کمک کنند. در ادامه این مطلب از تتر ایران، لیست کامل و جامعی از فیلم های برتر حوزه ارز دیجیتال گردآوری شده و 5 فیلم برتر ارز دیجیتال نیز معرفی و شرح داده شده اند.

Trust No One: The Hunt for the Crypto King (2022) 

معرفی 5 فیلم برتر حوزه ارز دیجیتال

آیا علاقه مند به تماشای فیلم های حوزه ارز های دیجیتال ادغام شده با قتل و جنایت هستید؟ در این مورد می توان فیلم Trust No One: The Hunt for the Crypto King که اولین مورد از 5 فیلم برتر ارز دیجیتال است را به شما پیشنهاد کرد. صرافی ها از اجزای اصلی ارزهای دیجیتال هستند که امکان معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف مانند خرید تتر، بیت کوین و... را فراهم می کنند. این فیلم نیز در مورد یک صرافی ارز دیجیتال و صاحب آن است و داستان جری کاتن، موسس یک صرافی ارز های دیجیتال را روایت می‌ کند که به‌ طور مرموزی در گذشته است. در پی درگذشت او، شرکت Gerry  ضرر 250 میلیون دلاری را متحمل شد که برای بسیاری از سرمایه گذاران بسیار دردناک بود. هنگامی که جری کاتن به طور غیرمنتظره ای از دنیا رفت، بسیاری از کارگاه ها ظاهر شدند. به طور کلی داستان این فیلم حول محور گروهی از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال  که در مورد مرگ نا به هنگام بنیانگذار صرافی خود، جری کاتن، و همچنین 250 میلیون دلاری که گمان می کنند او از آن ها دزدیده است تحقیق می کنند، در جریان است. فیلم Trust No One: The Hunt for the Crypto King یک فیلم به زبان انگلیسی است که در ۳۰ مارس سال ۲۰۲۲ توسط لوک سیول کارگردانی شده و از پلتفرم نتفلیکس نیز عرضه شده است.

Crypto (2019)

فیلم های برتر ارز دیجیتال

Crypto، یکی از محبوب‌ ترین فیلم های برتر حوزه ارز دیجیتال است که در بین مخاطبان این حوزه بسیار محبوب شده است. Crypto، یک فیلم ساخته شده در ژانر جنایی-درام هیجانی است که به فناوری ارزهای دیجیتال اشاره کرده است. از آنجایی که شخصیت‌ های اصلی این فیلم با پولشویی و سایر اشکال غیرمتمرکز پول سروکار دارند، می ‌توانید تصویری واقعی از فناوری‌ ها، موقعیت های مختلف و اصطلاحات رمزنگاری را در طول فیلم تماشا کرده و با آن ها آشنا شوید. این فیلم توسط جان استالبرگ جونیور کارگردانی شده و بیو کنپ، الکسیس بلدل و لوک همسورث بازیگران این فیلم هستند. زمانی که صحبت از فیلم های برجسته حوزه ارزهای دیجیتال می شود، فیلم کریپتو اولین فیلم با کیفیتی است که معرفی می شود. فیلم های ساخته شده با محوریت رمزنگاری می توانند زوایای مختلفی را پوشش دهند. برای مثال، کریپتو تمام ویژگی های یک فیلم جنایی هالیوودی را دارد. همیشه ارتباطی بین رمزارزها و فعالیت های غیرقانونی وجود داشته است و فیلم جان استالبرگ جونیور جنبه تاریک تر ارزهای دیجیتال را بررسی کرده و به نمایش می گذارد. داستان این فیلم در سایت IMDB چنین روایت شده است: (یک بانکدار جوان وال استریت که به زادگاهش تنزل رتبه پیدا کرده است، به تحقیق در مورد شبکه درهم تنیده ای از فساد و کلاهبرداری در ایالت نیویورک وارد می شود که بر زندگی شخصی و حرفه تجاری او تأثیر زیادی می گذارد.)

(2016) Banking on Bitcoin: Best Crypto Movie Overall

فیلم موثر درباره ی ارز دیجیتال

سیستم‌ های غیرمتمرکز مانند بانک ‌های رمزنگاری، دستگاه ‌های خودپرداز بیت‌کوین و سایر موارد، ایده‌ های منحصر به ‌فردی را به وجود آورده ‌اند.   متأسفانه، به دلیل رشد سریع صنعت ارزهای دیجیتال، بسیاری از اعضای جامعه از آخرین تحولات عقب می مانند. به همین دلیل، یک  نمونه از بهترین و محبوب‌ ترین فیلم های رمزنگاری نتفلیکس، با عنوان بانکداری مبتنی بر بیت‌ کوین ساخته و عرضه شده است که پوشش عمیقی از بیت‌ کوین و فناوری‌ های مرتبط را ارائه می ‌کند. سازندگان فیلم بر روی طیف وسیعی از موضوعات، از جمله ظهور بیت کوین، مبانی آن، سازنده و مخترع، چگونگی ایجاد شدن و...  تمرکز می کنند. به طور خلاصه، اگر می‌ خواهید یک مرور سریع از توسعه بیت کوین در سال ‌های 2008 تا 2016 داشته باشید، پیشنهاد می شود این فیلم را تماشا کنید. این فیلم در سال ۲۰۱۶ به کارگردانی کریستوفر کانوچیاری ساخته شده و از طریق پلتفرم های Amazon Prime Video، Netflix یا Youtube قابل دسترسی است.

Trust Machine: The Story of Blockchain (2018)

5 فیلم برتر ارز دیجیتال

 

اگر تا به حال در مورد شرایطی که منجر به تولد ارزهای دیجیتال شده است، کنجکاو شده اید، قطعا باید فیلم Trust Machine: The Story of Blockchain را به لیست فیلم های برتر ارزهای دیجیتال خود اضافه کنید. این فیلم به کارگردانی الکس وینتر به وضوح پیدایش و کاربرد فناوری بلاک چین را توضیح می دهد. همچنین نشان می‌ دهد که چگونه دولت رویکرد خصمانه‌ ای نسبت به فناوری جدید اتخاذ می ‌کند. به این صورت که یا نمی‌ تواند آن را کنترل کند و یا کاملاً این فناوری را درک نمی‌ کند. همانطور که یکی از منتقدان درباره این فیلم نوشته است، «TRUST MACHINE» اولین فیلمی است که از طریق بلاک چین ساخته شده و متمرکز بر بلاک چین نیز تهیه شده است. این فیلم توسط شرکت فناوری سرگرمی SingularDTV و Futurism Studios، ساخته و عرضه شده است. 

The Satoshi Mystery - The Story of Bitcoin (2021)

پنج فیلم برتر در ارز دیجیتال

در بحبوحه بحران مالی که سال ۲۰۰۹ وجود داشت، فردی با نام مستعار ساتوشی ناکاماتو، اولین ارز دیجیتال که بیت کوین نام داشت را ایجاد و عرضه کرد. بیش از یک دهه بعد، جهان هنوز هویت واقعی خالق بیت کوین را نمی داند. آخرین پیام او در بیت کوین تاک در 12 دسامبر 2010  منتشر شد و پس از آن ناپدید شد. این سوال برای همگان مطرح است که چرا فردی باید با وجود محبوبیت اختراعش تصمیم بگیرد هویت خود را پنهان کند؟ فیلم و سریال های زیادی با محوریت هویت ساتوشی ناکاماتو ساخته شده اند که یکی از آن ها، The Satoshi Mystery  The Story of Bitcoin است که در سال ۲۰۲۱ ساخته شده و تلاش می ‌کند تا داستان بیت ‌کوین را از دیدگاه سازنده آن روایت کند. این فیلم چنین روایت می شود: «در آغاز سال ۲۰۰۹، در بحبوحه بحران مالی، «ساتوشی ناکاموتو» بیت‌کوین را که اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز و قابل اعتماد بود را ایجاد کرده و سپس در سال 2011  ناپدید شد.» The Mystery of Satoshi تاریخ هیجان انگیز بیت کوین و فناوری بلاک چین را از دیدگاه خالق ناشناخته و مرموز آن بازگو می کند. 

اخبار پرداخت...
ما را در سایت اخبار پرداخت دنبال می کنید

برچسب : ارز دیجیتال, نویسنده : امیر علی یوسفی pardakhtnew بازدید : 102 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 12:07

پول دیجیتال

پول دیجیتال چیست؟

پول دیجیتال (یا ارز دیجیتال) به هر وسیله پرداختی اطلاق می شود که به شکل کاملا الکترونیکی وجود داشته باشد. پول دیجیتال از نظر فیزیکی مانند اسکناس یا سکه دلار قابل لمس نیست. با استفاده از سیستم های آنلاین محاسبه و منتقل می شود. یکی از انواع شناخته شده پول دیجیتال، بیت کوین ارز دیجیتال است. پول دیجیتال همچنین می تواند نشان دهنده ارزهای ثابت مانند دلار یا یورو باشد. پول دیجیتال با استفاده از فناوری هایی مانند گوشی های هوشمند، کارت های اعتباری و صرافی آنلاین ارز دیجیتال مبادله می شود. در برخی موارد، می توان آن را با استفاده از دستگاه خودپرداز به پول نقد فیزیکی تبدیل کرد. پول دیجیتال پولی است که به شکل کاملا دیجیتالی است. این یک دارایی فیزیکی مشهود مانند پول نقد یا سایر کالاها مانند طلا یا نفت نیست.پول دیجیتال می تواند زیرساخت های مالی موجود را ساده کند و انجام تراکنش های پولی را ارزان تر و سریع تر کند. همچنین می تواند اجرای سیاست های پولی توسط بانک های مرکزی را تسهیل کند. نمونه هایی از انواع پول دیجیتال عبارتند از ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و استیبل کوین ها. پول دیجیتال در برابر هک آسیب پذیر است و می تواند حریم خصوصی کاربران را به خطر بیندازد.

درک پول دیجیتال

در حال حاضر نوعی از پول دیجیتال به شکل پولی که در حساب های بانکی آنلاین نگهداری می شود، در جامعه وجود دارد. این پول را می توان به دیگران ارسال کرد یا از آنها دریافت کرد. همچنین می توان از آن برای معاملات آنلاین استفاده کرد. پول دیجیتال از نظر مفهوم و کاربرد مشابه همتای نقدی خود است زیرا می تواند هم یک واحد حساب و هم وسیله ای برای تراکنش های روزمره باشد.اما این پول نیست. به عنوان مثال، دلارهای موجود در حساب بانکی آنلاین شما، پول دیجیتالی نیستند، زیرا هنگام برداشت از دستگاه خودپرداز، شکل فیزیکی به خود می گیرند. پول دیجیتال با پول نقد متفاوت است زیرا روند تراکنش های پولی را بهبود می بخشد. برای مثال، میله‌های فناوری پول دیجیتال می‌توانند انتقال ارز برون مرزی را در مقایسه با پول نقد استاندارد آسان‌تر و سریع‌تر کنند. این شکل از پول همچنین اجرای سیاست های پولی بانک های مرکزی را ساده می کند. استفاده از رمزنگاری در برخی از اشکال پول دیجیتال، تراکنش های مربوط به آن را ضد دستکاری و مقاوم در برابر سانسور می کند، به این معنی که نمی توان آن را توسط دولت ها یا سازمان های خصوصی کنترل کرد.

با توجه به این مزایا، پول دیجیتال برای بسیاری از دولت ها در سراسر جهان به اولویت تبدیل شده است. بانک مرکزی سوئد، کشوری که در راه تبدیل شدن به یک جامعه بدون پول نقد است، از سال 2017 چندین مقاله اکتشافی منتشر کرده است که مزایا و معایب معرفی پول دیجیتال در اقتصاد این کشور را بررسی می کند. در همین حال، چین قبلاً آزمایش‌های بتا شامل DC/EP، معادل دیجیتال پول ملی خود را انجام داده است و قصد دارد به زودی آن را منتشر کند. دلار شنی باهاما یک تکرار دیجیتالی از پول ملی این کشور است. در اکتبر 2020 منتشر شد. coinmarketcap بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط صندوق بین المللی پول در فوریه 2021، حدود 111 کشور از 159 کشور عضو آن در حال تحقیق یا برنامه ریزی برای معرفی پول دیجیتال در آینده نزدیک هستند.پول دیجیتال چه مشکلاتی را حل می کند؟ بسیاری از سیستم ها در حال حاضر تراکنش های خود را با نسخه های دیجیتالی پول انجام می دهند. به عنوان مثال، سیستم های کارت اعتباری به کاربران این امکان را می دهد که کالاها و خدمات را به صورت اعتباری خریداری کنند. سیستم‌های انتقال بانکی امکان جابجایی پول نقد را از طریق مرزها فراهم می‌کنند.

این تراکنش ها گران و وقت گیر هستند زیرا شامل استفاده از سیستم های پردازش متفاوت است. سوئیفت، شبکه ای از سیستم های پرداخت متشکل از بسیاری از بانک ها و مؤسسات مالی در سراسر جهان، نمونه ای از چنین دستگاه هایی است. برای هر انتقالی که از طریق شبکه SWIFT انجام می شود، هزینه ای دریافت می شود. سازمان‌های عضو سوئیفت نیز در مجموعه‌ای از مقررات عمل می‌کنند که هر کدام مختص حوزه‌های مالی متفاوتی است. علاوه بر این، این سیستم‌ها بر اساس وعده پرداخت‌های آینده ساخته شده‌اند و تاخیر زمانی را برای هر تراکنش تضمین می‌کنند. به عنوان مثال، تسویه حساب کارت اعتباری در تاریخ دیگری رخ می دهد و کاربران می توانند درخواست بازپرداخت وجه برای تراکنش ها را ارسال کنند. یکی از اهداف پول دیجیتال حذف تاخیر زمانی و هزینه های عملیاتی چنین تراکنش هایی با استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) است. در یک سیستم DLT، نودها یا دفترهای مشترک به هم متصل می شوند تا یک شبکه مشترک برای پردازش تراکنش ها تشکیل دهند. این شبکه همچنین می تواند به سایر حوزه های قضایی گسترش یابد و زمان پردازش تراکنش را کاهش دهد. شفافیت را برای مقامات و ذینفعان فراهم می کند و با حذف نیاز به پایگاه داده مرکزی سوابق، انعطاف پذیری شبکه مالی را بهبود می بخشد.

پول دیجیتال همچنین با استفاده از یک سیستم اجماع الگوریتمی، مشکل خرج کردن مضاعف را حل می کند.مشکل، که به سادگی بیان شد، در مورد اطمینان از این است که "یادداشت" پول دیجیتال دو بار توسط یک شخص خرج نمی شود. یک تنظیم متمرکز برای تولید و توزیع ارز، مانند آنچه در بانک‌های مرکزی موجود وجود دارد، از سیستمی از شماره‌های سریال استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هر اسکناس منحصربه‌فرد است. برخی از اشکال پول دیجیتال مانند ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) یا پول دیجیتال صادر شده توسط اشخاص خصوصی، نقش مقام مرکزی را در تضمین پرداخت بدهی و یکپارچگی تراکنش‌ها، هرچند در زمینه دیجیتال، تکرار می‌کنند. انواع دیگری از پول دیجیتال غیرمتمرکز وجود دارد. عملکرد مقامات مرکزی برای نظارت بر تولید و واسطه های مورد نیاز برای توزیع ارز را لغو می کند. رمزگذاری استفاده می شود. امضاهای کور هویت طرفین معامله را پنهان می کنند، در حالی که اثبات صفر جزئیات تراکنش را رمزگذاری می کند. نمونه هایی از این نوع پول دیجیتال، ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم هستند.

انواع پول دیجیتال

به لطف پشتوانه‌های تکنولوژیکی آن، پول دیجیتال می‌تواند برای اهداف متعدد سازگار شود و می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. سه تغییر پول دیجیتالی که در چند وقت اخیر ظاهر شده است به شرح زیر است:

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ارزهایی هستند که توسط بانک مرکزی یک کشور صادر می شوند. جدا از ارزهای فیات است که پشتوانه اقتدار و اعتبار بانک مرکزی نیز دارد که از دیگر تعهدات این موسسه است. ارزهای دیجیتال بانک مرکزی با حذف واسطه ها از سیاست با ایجاد ارتباط مستقیم بین دولت و شهروندان عادی، اجرای سیاست پولی را تسهیل می کنند.بانک ها و مؤسسات مالی مسئول توزیع پول ملی دیگر نیازی به این روند ندارند. بسته به کاربرد و نوع پیاده سازی آنها در اقتصاد، دو نوع ارز بانک مرکزی دیجیتال وجود دارد. CBDC های خرده فروشی برای استفاده در معاملات روزمره مانند ارزهای فیات طراحی شده اند. در کاربرد محدودتر این مفهوم، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی برای معاملات عمده فروشی بین بانک ها و مؤسسات مالی استفاده می شود.

ارز دیجیتال

کریپتوکارنسی ها ارزهای دیجیتالی هستند که با استفاده از رمزنگاری ساخته می شوند. پوسته رمزنگاری اطراف ارز دیجیتال امنیت بیشتری را فراهم می کند و تراکنش ها را در برابر دستکاری مقاوم می کند. محبوب ترین ارزهای دیجیتال بیت کوین و اتریوم هستند. از سال 2017، محبوبیت ارزهای دیجیتال به عنوان یک دسته سرمایه گذاری از نظر ارزش و ارزش کلی بازار برای بازارهای ارزهای دیجیتال افزایش یافته است. تا جولای 2021، ارزش بازار ارزهای دیجیتال از 2 تریلیون دلار فراتر رفت.

استیبل کوین ها

استیبل کوین ها نوع متفاوتی از ارزهای دیجیتال هستند و برای مقابله با نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال معمولی توسعه یافته اند. استیبل کوین را می توان به نوعی از پول خصوصی تشبیه کرد که قیمت آن با قیمت ارز فیات یا سبد کالا مرتبط است تا از پایداری آن اطمینان حاصل شود. این می تواند یک عامل ارز فیات باشد، اما توسط یک مقام دولتی حمایت نمی شود. بازار استیبل کوین اخیراً منفجر شده است. تا فوریه 2021، 200 استیبل کوین صادر شده یا در حال توسعه هستند.

مزایای پول دیجیتال

زیرساخت مالی فعلی یک سیستم پیچیده برای بسیاری از نهادها است.انجام یک معامله بین مؤسسات مالی به زمان و هزینه نیاز دارد زیرا آنها در سیستم های مختلف فناوری و نظارتی عمل می کنند. مزیت اصلی پول دیجیتال این است که سرعت تراکنش ها را افزایش می دهد و هزینه ها را کاهش می دهد. دست های الماسی در ارزهای دیجیتال چیست؟ از دیگر مزایای پول دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره کرد: پول دیجیتال نیاز به ذخیره سازی فیزیکی و نگهداری که مشخصه سیستم های پول نقد است را از بین می برد. برای اطمینان از دزدیده نشدن پول شما نیازی به سرمایه گذاری در کیف پول یا صندوق های بانکی ندارید. پول دیجیتال حسابداری و ثبت سوابق تراکنش ها را از طریق فناوری ساده می کند. بنابراین، حسابداری دستی و دفاتر جداگانه واحد تجاری برای نگهداری سوابق معاملات ضروری نیست. در حالی که قبلاً مقدار زمان و هزینه مورد نیاز برای انتقال وجوه به خارج از مرزها را کاهش داده است، پول دیجیتال این پتانسیل را دارد که صنعت حواله را با حذف واسطه‌ها و کاهش بیشتر هزینه‌های مرتبط با حواله‌های مرزی متحول کند. پول دیجیتال واسطه‌ها را در اجرای سیاست‌های پولی حذف می‌کند و این امکان را فراهم می‌آورد که گروه‌هایی از افراد را که قبلاً از اقتصاد حذف شده‌اند، در بر گیرد. به عنوان مثال، کسانی که با بانک‌ها سروکار ندارند، همچنان می‌توانند با استفاده از پول دیجیتال در کیف پول آنلاین یا تلفن همراه خود در اقتصاد مشارکت کنند.

در مورد ارزهای دیجیتال، تراکنش‌های مالی دیجیتال می‌توانند در برابر سانسور مقاوم شوند، به این معنی که می‌توانند از ردیابی توسط دولت یا سایر مقامات غیرقابل نفوذ باشند.معایب پول دیجیتال

معایب پول دیجیتال به شرح زیر است:

پول دیجیتال در برابر هک آسیب پذیر است. اگرچه نیاز به حفظ فیزیکی را از بین می برد، دارایی های پول دیجیتال در فناوری تضمین می کند که این نوع پول به هدفی برای هکرها تبدیل می شود که می توانند از کیف پول های دیجیتال سرقت کنند. هکرها می توانند یک زیرساخت مالی یکپارچه متشکل از نهادهای دیجیتالی متصل را از بین ببرند. به عنوان مثال می توان به هک SWIFT در سال 2018 اشاره کرد که بسیاری از کشورها را تحت تاثیر قرار داد. نفوذهای پول دیجیتال در مقیاس بزرگ این پتانسیل را دارد که زیرساخت های مالی یک کشور را در حالت آماده باش قرار دهد و به تهدیدی برای امنیت ملی تبدیل شود. استفاده از پول دیجیتال می تواند حریم خصوصی کاربران را به خطر بیندازد. پول نقد ناشناس است و ردیابی و ردیابی کاربران آن تقریباً غیرممکن است. از سوی دیگر، پول دیجیتال قابل ردیابی است. در حالی که استفاده از کوکی ها در اینترنت تبلیغات هدفمند را امکان پذیر می کند، پیامدهای ردیابی پول دیجیتال بسیار گسترده است. برای مثال، سازمان‌ها یا دولت‌ها می‌توانند حساب‌ها را بدون اجازه کاربران در لیست سیاه یا مسدود کنند. آنها همچنین می توانند حسابداری مضاعف را در حساب های بانکی ایجاد کنند که باعث افزایش هزینه ها و کاهش کل می شود. پول دیجیتال هزینه های خاص خود را دارد. به عنوان مثال، کیف پول دیجیتال برای ذخیره پول دیجیتال مورد نیاز است. رمزارزها همچنین به راه‌حل‌های حفاظتی نیاز دارند که به عنوان امنیت در برابر هکرها عمل می‌کنند. سیستم‌هایی که از بلاک چین استفاده می‌کنند نیز باید هزینه‌های تراکنش یا هزینه‌های مربوط به پردازش یک تراکنش را به استخراج‌کنندگان بپردازند.پول دیجیتال چالش‌های زیادی را در زمینه حاکمیت و چارچوب سیاست ایجاد می‌کند. این شکل از پول، قلمروی ناشناخته برای سیاست گذاران است و مشکلات در حال حاضر در اکوسیستم آن شروع به ظهور کرده اند. به عنوان مثال، امنیت استیبل کوین‌ها قبلاً پس از تتر، پرکاربردترین استیبل کوین در بازارهای ارزهای دیجیتال، که در آن سرمایه‌های مشتریان و شرکت‌ها با هم ادغام شده‌اند و وجوهی از ذخایر خودشان استفاده می‌شود، در فضای ابری پیدا شده است – که تضمین می‌کند 1:1 باشد. میخ به ایالات متحده دلار - برای پوشش تعهدات بدهی خود.

سوالات متداول در مورد ارز دیجیتال

پول دیجیتال چیست؟

پول دیجیتال (یا ارز دیجیتال) به هر وسیله پرداختی اطلاق می شود که به شکل کاملا الکترونیکی وجود داشته باشد. پول دیجیتال شکل فیزیکی و محسوسی مانند اسکناس دلار یا سکه ندارد و با استفاده از سامانه های آنلاین محاسبه و منتقل می شود.

انواع مختلف پول دیجیتال چیست؟

زیربنای تکنولوژیکی آن به این معنی است که پول دیجیتال را می توان برای اهداف مختلف تطبیق داد. به غیر از اینکه نماینده دیجیتالی ارز فیات است، سه شکل دیگر از پول دیجیتال وجود دارد: ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و استیبل کوین.

برخی از مزایای پول دیجیتال چیست؟

پول دیجیتال سیستم های انتقال پول و حواله را تسهیل و سرعت می بخشد. همچنین اجرای سیاست های پولی توسط بانک های مرکزی را با حذف واسطه هایی مانند بانک ها از عملیات تسهیل می کند. ارزهای دیجیتال همچنین در برابر سانسور مقاوم هستند، به این معنی که جریان و استفاده از پول دیجیتال در زنجیره بلوک آنها قابل ردیابی نیست.معایب پول دیجیتال چیست؟ سیستم های پول دیجیتال در برابر هک آسیب پذیر هستند. با هدف قرار دادن ماهرانه چنین سیستم هایی، هکرها می توانند زیرساخت های مالی حیاتی را نابود کرده و پایه های اقتصادی یک کشور را فلج کنند. سیستم های پول دیجیتال متمرکز، مانند ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، می توانند اطلاعات کاربران را ردیابی و ردیابی کنند و حریم خصوصی آنها را به خطر بیندازند. پول دیجیتال یک نوآوری بزرگ در فناوری مالی است. بر مشکلات نقدینگی غلبه می کند و سیستم های پرداخت را سریعتر و ارزان تر می کند. اما مشکلات فناوری همراه را دارد، جایی که پول دیجیتال می تواند هک شود و حریم خصوصی به خطر بیفتد. در حالی که هنوز روزهای اولیه برای پول دیجیتال است، نقش مهمی در آینده مالی خواهد داشت.

کنترل کیف پول خود را در دست بگیرید

کنترل حساب کاربری آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. با ابزارهای معاملاتی پیشرفته Plus500، می توانید سطوح قیمت توقف و ضرر خود را تنظیم کنید و یک دستور توقف تضمین شده به موقعیت معاملاتی خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید برای دریافت ایمیل رایگان و اعلان‌های فوری درباره رویدادهای بازار و همچنین هشدارهایی در مورد تغییرات قیمت و احساسات معامله‌گران Plus500 ثبت‌نام کنید. درباره تجارت CFD با Plus500 بیشتر بیاموزید و با یک حساب آزمایشی رایگان شروع به کار کنید.

اخبار پرداخت...
ما را در سایت اخبار پرداخت دنبال می کنید

برچسب : پول دیجیتال, نویسنده : امیر علی یوسفی pardakhtnew بازدید : 71 تاريخ : دوشنبه 14 شهريور 1401 ساعت: 18:38

چگونه یک شرکت آموزشی راه اندازی کنیم

آموزش زمینه ای برای رشد است و اگر مهارتی دارید که مردم می خواهند یاد بگیرند، می توانید آن را به یک تجارت موفق تبدیل کنید.

هنگام راه اندازی یک شرکت آموزشی، توجه به این موارد ضروری است:

 

1 | مهارت های مورد نیاز

2 | ایده ها

3 | مکان ها و روش های آموزش

4 | هزینه ها

5 | سود بالقوه

شرکت آموزشی چیست و چه کسانی برای این کار مناسب هستند؟

از آنجایی که اینترنت و پیشرفت‌های فناوری انقلابی در نحوه انجام تجارت ما ایجاد کرده است، کارفرمایان خواستار مهارت‌های جدید هستند. و این فقط در مورد IT نیست - مدیریت و مهارت های تجاری نیز مورد تقاضا هستند. آموزش به عنوان راهی برای تقویت کسب و کار تلقی شده است: در یک نظرسنجی در سال 2014، موسسه منشور کارکنان و توسعه دریافت که دو تغییر عمده ای که شرکت ها در چند سال آینده انتظار دارند، ادغام بیشتر فعالیت های یادگیری و توسعه با کسب و کار و اهمیت روزافزون به نظارت و ارزیابی آموزش و اثربخشی. دولت همچنین تمرکز خود را بر ارتقای مهارت ها با تمرکز بر ایجاد مهارت های کارگران در شرکت های کوچک و متوسط ​​قرار داده است. همچنین در تلاش برای کمک به کاهش سطح بیکاری و شکاف مهارت‌ها و کمک به کسب‌وکارهای کوچک برای سرمایه‌گذاری روی کارگران خود، دولت طرح‌های مالی مختلفی را برای صاحبان مشاغل یا افراد ارائه می‌کند، مانند فرصت‌های آموزشی انعطاف‌پذیر، که در آن کارآفرینان می‌توانند تا 1 پوند دریافت کنند. 5000 برای پوشش هزینه های آموزش کارکنان. بنابراین، اگر فکر می‌کنید با مردم راهی دارید، مهارتی دارید که می‌خواهید به اشتراک بگذارید و یک زندگی فانتزی در آن سوی کلاس دارید، زندگی به عنوان یک مربی ممکن است همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید.این یک صنعت بسیار متنوع است که می تواند هر طور که بخواهید شروع شود. این می تواند هر چیزی و هر چیزی را که می توان در دوره یاد گرفت را پوشش دهد. زیرا این صنعت شامل طیف گسترده ای از فعالیت ها است که مربیان تمایل دارند در آن تخصص داشته باشند. در عمل، این به یکی از دو روش اتفاق می افتد. اول، تخصص در یک مهارت خاص، مانند آموزش مدیریت، یا دوم، تمرکز بر تمام مهارت ها اما در یک صنعت خاص، مانند سفر یا پذیرایی.

اگر مستقیماً از شغلی خارج می شوید که مدت طولانی در یک صنعت کار کرده اید، تبدیل شدن به متخصص آموزش آن بخش می تواند وسوسه انگیز باشد. اما قبل از اینکه به عنوان یک متخصص صنعت ابتکار عمل را به دست بگیرید، مطمئن شوید که به دقت در مورد آن فکر کرده اید، Jasper Gilder، که شرکت آموزش مدیریت خود را Jasper Gilder Limited اداره می کند، هشدار می دهد. "دو چیز در این تجارت وجود دارد. اول، شما باید به طور مداوم پایه مهارت های خود را به روز کنید، و دوم، بازار محدودی وجود دارد. اگر کاری مانند سفر انجام دهید که بازار بزرگی است. اما اگر در پردازش فیلم کار کنید چه می شود. صنایع شیمیایی احتمالاً 10 مشتری بالقوه در کل بریتانیا دارید. مهارت ها و تجربه شما احتمالاً این تصمیم را تعیین می کند. همچنین شایان ذکر است که این صنعتی است که در حال حاضر یک رنسانس عظیم را تجربه می کند، بنابراین اگر می خواهید کسب و کار خود را برای استفاده از آن سفارشی کنید - به توصیه های ما برای نقاط داغ نگاهی بیندازید.

شرکت آموزش و توسعه مناسب کیست؟

در یک نگاه، به نظر می رسد که تقریباً هر کسی و هرکسی دانش یا تجربه ای برای به اشتراک گذاشتن و تجربه ای با نمایش دارد.اما این در مورد صحبت کردن در مقابل یک اتاق افراد نیست، بلکه در مورد مهارت ها و آموزش های بین فردی است. واقعاً به منفعت آموزش و توانمندسازی دیگران از طریق دانش ایمان داشته باشیم. اگر به تنهایی شروع به کار می کنید، احتمالاً کسب و کار شما به چند مشتری اصلی متکی خواهد بود که برای کسب و کار تکراری باز می گردند و شما را به دیگران معرفی می کنند. این امر به ویژه مهم است زیرا احتمالاً بیشتر روز خود را به صورت آفلاین می گذرانید، بنابراین فرصت زیادی برای تعقیب مشتریان جدید ندارید. اما ارجاع تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که واقعاً به کاری که انجام می‌دهید علاقه داشته باشید و خدمات خوبی به مشتریان ارائه دهید. گیلدر توضیح می‌دهد که هنوز باید ثابت کنید که هزینه‌هایتان ارزشمند هستند، زیرا در پایان روز خود و تجربه‌تان را به مشتری می‌فروشید. "مگر اینکه نتوانید 10 سال تجربه در آموزش و توسعه مدیریت را ثابت کنید، ارزشش را ندارد و هیچکس برای من کار نمی کند مگر اینکه 10 سال تجربه داشته باشد."

برخی از زمینه های کسب و کار به سرعت در حال رشد هستند و توصیه می شود اگر می خواهید یک کسب و کار آموزشی و توسعه راه اندازی کنید، برخی از این زمینه ها را در نظر بگیرید. به طور خاص، رشد اینترنت و تغییرات تکنولوژیکی منجر به نیاز به کسب و سپس به روز رسانی مداوم مهارت های فناوری اطلاعات می شود. کالین استید، مدیر عامل موسسه آموزش فناوری اطلاعات می گوید، ناگفته نماند که شرکت ها سالانه میلیون ها دلار را برای آموزش خارجی IT هزینه می کنند. استید می‌گوید و این فقط نوک کوه یخ است، زیرا شامل هیچ آموزش حمایت‌شده توسط دولت نمی‌شود.به راحتی می توان صنعت آموزش فناوری اطلاعات را به عنوان یک حوزه رشد واحد دید، اما همه آن به سرعت یک گره در حال رشد نیست. پرسودترین و سریع ترین نقطه رشد بازار، آموزش فنی است. این به دلیل پیشرفت در فناوری - به ویژه اینترنت و هر چه تعداد بیشتری از مردم در اینترنت در حال گشت و گذار هستند، ایجاد می شود. نیاز دائمی به طراحی وب و سایر مهارت های برنامه نویسی وجود دارد. همچنین در این دسته دوره های بسیار تخصصی وجود دارد که به بازارهای خاص پاسخ می دهند اما سودآور هستند. به عنوان مثال، چند مدرس وجود دارند که می توانند دوره هایی را در سیستم های منتورینگ سیسکو ارائه دهند. همچنین دوره های آموزشی در زمینه مهارت های شبکه های اجتماعی و پایگاه داده برگزار می شود.

مکان ها، انواع و روش های آموزش

سه راه اساسی برای آموزش افراد وجود دارد - دوره های در محل یا سفارشی. دوره های عمومی یا آموزش از راه دور. اگرچه یادگیری از راه دور یک شکل بسیار سنتی از یادگیری است، اما به سرعت در حال تبدیل شدن به یک طاقچه است زیرا اینترنت یک راه جدید و راحت برای افراد برای یادگیری از طریق آموزش الکترونیکی فراهم می کند.

این ساده ترین راه برای ورود به تجارت است. اساساً، شما دوره هایی را - در حوزه تخصصی خود - متناسب با نیازهای مشتری در محل آنها ارائه خواهید داد. بنابراین شاید شما در حال راه اندازی شرکتی هستید که مهارت های اولیه کامپیوتر را ارائه می دهد. مشتری شما ممکن است از شما بخواهد که یک روز آموزش برای کارکنان اداره کل و یک روز اختصاصی تر برای کارکنان دفترداری که ممکن است نیاز به استفاده از نرم افزارهای مالی بیشتری داشته باشند اختصاص دهید.

این یک راه بسیار ارزان و بسیار آسان برای شروع است. شما همچنین می توانید خدمات شخصی تری را به مشتری ارائه دهید که می تواند نقطه فروش بزرگی باشد.اما به یاد داشته باشید که باید انعطاف پذیرتر باشید و بیشتر به عنوان یک خدمات مشاوره عمل کنید - بنابراین روابط مهم خواهند بود. اگر کسب‌وکارهای کوچک را هدف قرار می‌دهید، اگر امکانات مناسبی نداشته باشند، می‌تواند دشوار باشد.

اینجا جایی است که شما برنامه ای از رویدادها را تنظیم می کنید و آن را برای هر کسی که مایل به پرداخت هزینه است در دسترس قرار می دهید. این یک روش آموزشی بسیار محبوب برای مشاغل کوچک است که یا از امکانات یا تعداد کارمندی برخوردار نیستند تا آموزش های داخلی را قابل اجرا کنند. دوره ها معمولاً کمی ارزان تر هستند اما کمتر شخصی هستند. اداره یک کسب و کار به این روش ملاحظات دیگری را ارائه می دهد. اول، شما باید محل را ایمن کنید - چه به صورت روزانه و چه به صورت طولانی مدت. اگر انتخاب می کنید که دوره ها را از دفتر مرکزی خود اجرا کنید، بدیهی است که این امر مستلزم برنامه ریزی دقیق و سرمایه گذاری بزرگتر از قبل است.

علاوه بر این، شما باید به دقت در مورد سایت فکر کنید. اگر از مردم بخواهید به دوره آموزشی شما بیایند - آنها به اتاق تمرین در وسط حومه شهر سفر نخواهند کرد. هنری استوارت از Happy Computers توضیح می دهد: «ترفند این است که به مرکز نزدیک باشید اما نه آنقدر نزدیک که اجاره ها عالی باشند. Aldgate دقیقاً به این دلیل به عنوان پایگاه آنها انتخاب شد که به شهر لندن نزدیک است بدون اینکه گران باشد. برگزاری دوره های عمومی طرح کسب و کار شما را نیز تغییر می دهد. شرکت‌هایی که دوره‌های عمومی را برگزار می‌کنند معمولاً بروشوری را به طور منظم حاوی تمام جزئیات دوره‌ها تهیه می‌کنند و آن را تا حد امکان برای مشتریان بالقوه ارسال می‌کنند.این بیشتر یک معادله "مردم روی نیمکت" است.

آنچه قبلاً دوره های آموزش از راه دور یا مکاتبه بود، اکنون به طور فزاینده ای به صورت آنلاین ارائه می شود. دوره‌های آموزش الکترونیکی علاوه بر انعطاف‌پذیری و ارزان بودن، می‌توانند طیف وسیع‌تری از افراد را تحت پوشش قرار دهند.بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه منشور کارکنان و توسعه آموزش الکترونیکی در سال 2008، که به طور پیوسته در حال افزایش محبوبیت به عنوان یک روش آموزشی کم هزینه و کم هزینه است، 25% و 50% از کل را تشکیل می دهد. آموزش در عرض سه سال و همچنان در حال افزایش است. از آنجایی که فناوری و نرم افزار به سرعت در حال برجسته تر شدن و در دسترس شدن هستند، شرکت های بیشتری مانند Code Academy و Blackboard در بازار آموزش مسلط می شوند. بخشی از جذابیت یادگیری الکترونیکی این است که می توان از آن در ارتباط با سایر روش های آموزشی برای ارائه آنچه که یادگیری ترکیبی نامیده می شود استفاده کرد. ۸ ایده برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی. یکی از شرکت هایی که برای استفاده از این تغییر ایجاد شده است www.activeskills.com است. فقط دوره های آنلاین را ارائه می دهد. موسس آن، کریستوفر لین، توضیح می دهد که این ایده از تجربه قبلی او به عنوان یک مربی نشات گرفته است. ما متوجه شدیم که افرادی که در این سمینارها شرکت کردند عموماً شرکت‌های بزرگی بودند. با توجه به هزینه‌های موجود، بسیار گران بود - شما در مورد 300 پوند به اضافه هزینه‌های سفر و اقامت صحبت می‌کنید.

این باعث شد او متوجه شود که شکافی در بازار برای آموزش مشاغل کوچک وجود دارد که نمی توانند از عهده این نوع هزینه برآیند. اینجاست که اینترنت وارد می شود.Lean می‌گوید: این اعتبارها واحدی از یک دوره یک ماهه را خریداری می‌کنند که کاربر می‌تواند در هر زمان به آن دسترسی داشته باشد - مفید برای مدیرانی که به سرعت و در عین حال راحت به اطلاعات نیاز دارند.

 همه اینها عالی به نظر می رسد، پس چرا افراد بیشتری برای استفاده از انقلاب اینترنتی عجله نمی کنند؟ ریچارد انگلیسی، بنیانگذار ReTraining، می گوید: «اینترنت یا اینترانت راه بسیار هیجان انگیزی برای ارائه انواع خاصی از آموزش است. "مشکل این است که چگونه حقوق دریافت می کنید؟" اطلاعات زیادی به صورت آنلاین به صورت رایگان ارائه می شود و برخی شک دارند که آیا مشتریان با تعداد کافی برای پرداخت هزینه آموزش ثبت نام خواهند کرد یا خیر.

موفقیت به عملکرد سایت نیز بستگی دارد. بنابراین سایت های تشنه پهنای باند با گرافیک عالی و بازخورد صوتی فوراً پایگاه مشتریان بالقوه شما را کاهش می دهند. بحث تعامل یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی این بخش است. به جای عجله کورکورانه برای استفاده از انقلاب اینترنتی، باید مجموعه مهارت های خود را در نظر بگیرید و اینکه آیا برای آن مناسب هستید یا خیر. آموزش الکترونیکی هنوز بخش رو به رشدی از کسب و کار است و کالین استید، مدیر عامل موسسه آموزش فناوری اطلاعات، پیش بینی می کند که با گذشت زمان، اکثر مربیان باید شروع به تطبیق و ارائه برخی آموزش های آنلاین کنند، اگر قبلاً این کار را نکرده اند. .

هزینه یک شرکت آموزش استارتاپ چقدر است؟

هزینه یکی از مهم ترین جذابیت ها برای راه اندازی یک شرکت آموزشی است. در اصل، شما می توانید با کمترین سر و صدا و با هزینه نسبتا کمی شروع به کار کنید.این کسب و کار کم درآمد نهایی است. بسیاری از شرکت هایی که با آنها صحبت کردیم با چند هزار پوند شروع به کار کردند. ساده ترین راه برای ورود به کسب و کار، راه اندازی یک مربی مستقل و شروع به ارائه جلسات آموزشی سفارشی به مشتریان است. بزرگترین هزینه شما احتمالاً یک ماشین است - اگر قبلاً آن را ندارید. انگلیسی هشدار می‌دهد که باید روی رایانه و چاپگر نیز سرمایه‌گذاری کنید، اما سعی نکنید هزینه‌ها را در اینجا دست کم بگیرید. هنگامی که در حال تولید کتابچه راهنمای آموزشی برای توزیع به مشتریان هستید، استفاده از چاپگر ماتریس نقطه ای استفاده شده هیچ فایده ای ندارد. در غیر این صورت، تنها هزینه زمان شما و هرگونه هزینه بازاریابی خواهد بود. اگر از کوچک شروع می‌کنید، احتمالاً به تلفن و پیام‌رسانی محدود می‌شود. ارزش سرمایه گذاری در هر کنفرانس یا نمایشگاه تجاری مرتبط با رشته خود را دارد، همانطور که انگلیسی توضیح می دهد، بزرگترین منبع کسب و کار او تماس های شخصی است. شما همچنین باید در یک وب سایت سرمایه گذاری کنید. اگر توانایی انجام برنامه نویسی اولیه را به تنهایی داشته باشید، هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت. با این حال، اگر عاشق activeskills.com هستید و به دنبال ایجاد سر و صدایی در دنیای آموزش الکترونیک هستید، آماده باشید که کمی بیشتر سرمایه گذاری کنید. استخدام یک طراح وب سایت خوب حداقل چندین هزار پوند و احتمالاً خیلی بیشتر به شما می دهد. بدیهی است که اگر به دنبال سرمایه گذاری در یک مرکز آموزشی هستید، باید هزینه ساختمان را پرداخت کنید. در صورت ارائه آموزش فناوری اطلاعات، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه منابعی مانند رایانه نیز داشته باشید. اگر به دنبال یک سطح کمی بالاتر هستید، ممکن است نیاز به استخدام کارمندان داشته باشید.دستمزدها به وضوح به سطح تجربه و تجربه وابسته هستند ، اما احتمالاً حقوق از 14000 پوند برای مبتدیان شروع می شود اما به سرعت برای باتجربه ترین کارمندان افزایش می یابد. علاوه بر حقوق اساسی ، بودجه اضافی باید حداقل 12000 پوند اختصاص یابد. این منابع باید مانند رایانه و ماشین پوشانده شود. آموزش همچنین صنعتی است که می تواند در گروه بزرگی از کارمندان مستقل افراط کند ، بنابراین ممکن است شما از طریق همکاران خود گسترش دهید. مربیان می توانند روزانه 150 پوند یا بیشتر در روز دریافت کنند و در صورت داشتن مهارت مورد نیاز ، می توانند زیاد برسند. در حالی که کارگروه مستقل بسیار مفید است ، وابستگی یک تیم کاملاً مستقل نیز ممکن است دوره های آموزشی شما را به خطر بیندازد. بنابراین شما باید هزینه های انتصاب کارمندان و روابط طولانی مدت را که اتخاذ می کنید متعادل کنید.

چقدر می توانم به عنوان صاحب یک شرکت آموزشی درآمد کسب کنم؟

بسیاری از این موارد به صنعتی که در آن کار می کنید و شبکه مخاطبی که دارید بستگی دارد. هزینه های دوره آموزشی برای مهارت های محاسباتی اساسی از 195 پوند در روز متفاوت خواهد بود ، اما برای به دست آوردن آموزش های اداری داخلی سفارشی به راحتی می تواند از 1000 پوند تجاوز کند.به عنوان یک فرد یا حتی به عنوان یک مشارکت ، باید هدف خود را برای ثبت 100 روز پرداخت در سال ثبت کنید. به عنوان یک شرکت کوچک ، شما باید منتظر افزایش مبلغی باشید که می توانید از هر مشتری کسب کنید. بنابراین بخش کامل این کار به مدت 10 روز با 10 مشتری مختلف خواهد بود. و در حالی که شما باید محتوای دوره آموزشی خود را به روز کنید ، نمی خواهید بیش از حد خود را گسترش دهید. "اگر مربیان مجبور به انجام یک دوره تمرینی سرد شده اند و قبلاً هرگز انجام نشده است ، می خواهم بگویم که 10 روز طول می کشد تا یک روز تمرین کنید.ریچارد انگلیش، بنیانگذار RETraining هشدار می دهد، اما اگر مجبور باشید این کار را در هر دوره انجام دهید، هیچ درآمدی کسب نخواهید کرد.

 

انگلیسی توضیح می دهد که او کار خود را بر اساس هزینه های جذب محاسبه می کند - مبلغی که باید هر روز قبل از اینکه تمام هزینه های خود را جذب کند، شارژ کند. ممکن است به نام های مختلفی خوانده شود اما مفهوم بسیار مهمی است. به عنوان یک گروه یک نفره، می توانید دستمزد راحت دریافت کنید، اما همیشه محدود به زمان و هزینه های خود خواهید بود. بنابراین انتظار سود بیش از 20000 پوند به جای میلیون ها را داشته باشید. همچنین باید مراقب پیش بینی رشد نامحدود در کسب و کار خود باشید. علیرغم تمام پولی که به این صنعت سرازیر می شود، این صنعت به شدت رقابتی است - مگر اینکه به بخش خاصی رسیدگی کنید. مسائل کنترلی نیز وجود دارد - به خصوص اگر گسترش شما بر اساس استفاده از مربیان مستقل باشد. اگر مشتریان خود را خوشحال نکنید، رشد کوتاه مدت اغلب بعداً به مشکلاتی منجر می شود. اما اگر به تدریس علاقه دارید، از کار با مردم لذت می برید و می خواهید شغلی بیش از یک فیش حقوقی به دست آورید، پس راه اندازی یک شرکت آموزشی یک کار دانشگاهی است.

اخبار پرداخت...
ما را در سایت اخبار پرداخت دنبال می کنید

برچسب : چگونه یک شرکت آموزشی راه اندازی کنیم, نویسنده : امیر علی یوسفی pardakhtnew بازدید : 98 تاريخ : دوشنبه 14 شهريور 1401 ساعت: 18:37

تاریخچه صنعت پرداخت در ایران و جهان

صنعت پرداخت در ایران و جهان

 

تاریخچه صنعت پرداخت در ایران و جهان پر از فراز و نشیب های مختلف است تا در نهایت حوزه پرداخت به شکل کنونی خود تبدیل شده و موجب تسریع بخشیدن به فعالیت های روزمره ی ما شده است. در این مقاله از پی فا به تشریح کاملی از تاریخچه ی این صنعت می پردازیم.

صنعت پرداخت چیست؟

صنعت پرداخت ترکیبی از نهاد های مختلف است که در طول فرآیند تراکنش پرداخت با یکدیگر تعامل دارند. شبکه‌ های کارت های بانکی‌ و اعتباری، برنامه های پرداخت، درگاه های پرداخت، نهادهایی هستند که نقش ویژه ای را در چرخه صنعت پرداخت ایفا می کنند. صنعت پرداخت ایران، اکوسیستمی است که به سرعت در حال تغییر است. دگرگونی های این سیستم به دلیل معرفی روش‌ های پرداختی جدید، ادغام تکنولوژی و فناوری های جدید، به طور پیوسته در جریان است. همچنین با پیشرفت تکنولوژی، شاهد هستیم که شرکت‌ های فناوری پرداخت الکترونیک، نقش مهم تری در صنعت پرداخت دارند.

تاریخچه صنعت پرداخت در جهان

تاریخچه صنعت پرداخت در ایران و جهان
تاریخچه صنعت پرداخت در ایران و جهان

تاریخچه صنعت پرداخت در جهان برای اولین بار به سال ۱۹۱۸ میلادی باز می گردد. در این دوره پول الکترونیک برای اولین بار توسط بانک های فدرال رزرو آمریکا استفاده شد. بانک آمریکا اولین موسسه‌ مالی بود که تصمیم گرفت خدمات مالی و بانکی خود را توسط کامپیوتر انجام دهد. تاریخچه ساخت اولین دستگاه های خودپرداز در جهان نیز به سال ۱۹۳۹ باز می گردد، که در ابتدا با استقبال خوبی مواجه نشد. نسل جدید خودپرداز ها و ماشین های پولی بار دیگر در سال ۱۹۷۳ ساخته شدند و برای اولین بار توسط بانک ها و سازمان ها و ‌سایر موسسات مالی مورد استفاده قرار گرفتند.
در سال ۱۹۹۴ میلادی بانک ها و موسسات مالی برای انجام خدمات و فعالیت های خود، از اینترنت استفاده کردند. تعداد بانک ها و موسساتی که برای خدمات خود از اینترنت استفاده می کردند، در سال ۱۹۹۵ به ۲۴ عدد رسید. اما استفاده از اینترنت به این اعداد محدود نشد و در طی دو سال، استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی و الکترونیک به ۸۰۰ بانک افزایش یافت. پس از رایج شدن خدمات بانکداری اینترنتی، تمامی بانک ‌ها در سراسر جهان به صورت تدریجی اقدام به حذف چک‌ ها و خدمات کاغذی کردند و یک سیستم تمام اتوماتیک را جایگزین آن کردند. با پیشرفت روز افزون سیستم ها و خدمات بانکداری در حوزه پرداخت جهانی و اضافه شدن قابلیت ‌هایی مانند پردازش و دسته بندی اتوماتیک اطلاعات و داده ها توسط کامپیوترها و فناوری OCR در سیستم های بانکداری و مالی، استفاده از سیستم‌ های کامپیوتری بیش از پیش رایج شد.

تاریخچه صنعت پرداخت در ایران

فعالیت الکترونیک صنعت پرداخت ایران نیز از سال 1350 شمسی شروع شد. اندکی پس از اختراع اولین دستگاه های خودپرداز در جهان، بانک تهران با خرید تعدادی از آن ها و نصب و راه اندازی این دستگاه ها، به حوزه پرداخت الکترونیک ورود کرد. استفاده از دستگاه های خودپرداز در دهه ۵۰ شمسی مورد استقبال قرار نگرفت. در اواسط دهه ۷۰، با تولید نسل جدیدی از دستگاه های خود پرداز و ورود آن ها به کشور، بانک ها و ‌موسسات مالی دیگر شروع به استفاده از این دستگاه ها کردند. طی مدت زمان کوتاهی به دلیل افزایش تقاضا از سمت کاربران، این سرویس ها جایگزین ویژه ای برای ابزار های پرداخت شدند. با رونق یافتن سیستم خدمات بانکداری الکترونیک، بانک ها و موسسات مالی خدمات خود را به صورت غیر حضوری به مردم ارائه دادند. بانک ها و موسسات مالی در این دوره با چالش هایی مانند تامین کارت ها و دستگاه های ATM، نصب، نگه داری، پول گذاری و امنیت دستگاه های خودپرداز، چاپ و پشتیبانی کارت ها و … مواجه بودند.
در سال های بعدی با به وجود آمدن شبکه شتاب بانک مرکزی، پیشرفت چشمگیری در شبکه الکترونیکی بانک ها و ‌موسسات مالی ایجاد شد. با ظهور سیستم های جدید در صنعت پرداخت ایران، بیشتر مردم بانک هایی را انتخاب می کردند که عضو شبکه شتاب باشند. پس از این دوره و ایجاد شبکه های شتاب بین بانکی، شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی، خدمات جدیدی را به دارندگان کارت های اعتباری بانکی ارائه کردند. ارائه این خدمات، موجب اتصال کارت های بانکی به دستگاه های Pos، درگاه پرداخت الکترونیک و‌… شد.

رشد چشمگیر صنعت پرداخت

صنعت پرداخت جیست
صنعت پرداخت جیست

صنعت پرداخت در ایران از اواخر سال ۱۳۸۲ روند رو به رشدی را آغاز کرده است و با سرعت بالایی به پیشرفت خود ادامه می دهد. بانکداری امروزه کشور مدیون خدمات و‌ تکنولوژی های صنعت پرداخت است، که قابلیت های ویژه ای را به سیستم بانکداری الکترونیک افزوده است. در خلال سال های ۱۳۹۰، شرکت شاپرک به‌ عنوان یکی از نهاد های اجرایی بانک مرکزی راه‌ اندازی شد. این شرکت با نظارت بر PSPها، نظام پرداخت الکترونیک را به طور دقیق و مشخصی تعریف کرد و نابسامانی ‌های موجود در این حوزه را سامان داد. این سیستم همچنین نقش مهمی در ایجاد و سازمان دهی درگاه های پرداخت در کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین داشت. پی فا یکی از درگاه های پرداخت اینترنتی با امنیت بالا است که سرویس های مختلفی از قبیل درگاه اشتراکی، فرم پرداخت، تسویه خودکار و … را در تمامی ساعات شبانه روز به مشتریان خود ارائه می دهد.

کارنامه صنعت پرداخت

زیرساخت های فنی صنعت پرداخت الکترونیک را شرکت ‌های PSP ارائه می ‌دهند. فراهم کردن پلتفرم های فنی پرداخت‌ الکترونیک، فراهم کردن روش‌ های پرداخت چند گانه از طریق درگاه‌ های پرداخت مختلف و اتصال به فروشگاه‌ های آنلاین و همچنین ارائه ابزارهایی برای جلوگیری از کلاهبرداری از حساب های مشتریان، از جمله مهمترین وظایف شرکت‌ های PSP محسوب می شوند.
همچنین طبق گزارش های اداره نظام ‌های پرداخت بانکی در رابطه با بانک‌ ها، ابزارهای الکترونیکی، تجهیزات و شرکت‌ های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک (PSP) نظام پرداختی کشور را تشکیل می‌ دهند. بخشی دیگر از نظام پرداختی کشور را شرکت شاپرک، که با عنوان شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شناخته می شود، تشکیل می ‌دهد. این شرکت از لحاظ حقوقی، سیستمی از نظام بانکی کشور شناخته می ‌شود.

اخبار پرداخت...
ما را در سایت اخبار پرداخت دنبال می کنید

برچسب : تاریخچه صنعت پرداخت, نویسنده : امیر علی یوسفی pardakhtnew بازدید : 85 تاريخ : سه شنبه 8 شهريور 1401 ساعت: 13:06

همه چیز در رابطه با افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش)

همکاری در فروش

 

افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) راهی عالی برای افزایش فروش و ایجاد درآمد آنلاین قابل توجه است. افیلیت مارکتینگ یک مدل تبلیغاتی است که در آن یک شرکت به تبلیغ کنندگان برای افزایش فروش و بازدهی، کمسیون پرداخت می کند. افیلیت مارکتر ها، شرکت هایی هستند که تولید کنندگان محصول آن ها را تشویق می کنند تا راه هایی برای تبلیغ و افزایش فروش محصول بیابند. در واقع افیلیت مارکتینگ جزو روش های رایج بازاریابی دیجیتال به شمار می رود که تأثیر مستقیمی بر روی فروش محصولات یا ارائه دهندگان خدمات دارد. در افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی، پیشنهاد خرید یا معرفی یک محصول روی وب سایت و یا وبلاگ افیلیت مارکتر قرار می گیرد و در صورتی که تبلیغات منجر به فروش یک محصول شود، پورسانتی به عنوان پاداش فروش محصول به ناشر یا افیلیت مارکتر پرداخت می شود. اما افیلیت مارکتنیگ چگونه انجام می شود؟

افیلیت مارکتینگ چیست؟

همه چیز در رابطه با افیلیت مارکتینگ
همه چیز در رابطه با افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ فرآیندی است که در آن برنامه های مارکتینگ یا رسانه های اجتماعی و بلاگر ها یا اینفلوئنسرها در ازای تبلیغ یک محصول یا خدمات به مخاطبان، کمیسیون فروش محصول را دریافت می کنند. افیلیت مارکتینگ به طور معمول، نتیجه فروش یک محصول است. اما برخی از برنامه ها می توانند برای کاربران آزمایشی رایگان، کلیک های روی یک وب سایت و یا دریافت دانلود برای یک برنامه کمیسیون فروش دریافت کنند. پیوستن به برنامه های افیلیت مارکتینگ معمولا رایگان است، بنابراین لازم نیست نگران هزینه های بالای راه اندازی باشید. این فرایند اگر به خوبی انجام شود، می تواند به ایده کسب و کار آنلاین سودآور تبدیل شود.

افیلیت مارکتینگ چگونه کار می کند؟

افیلیت مارکتینگ شامل ارجاع یک محصول یا خدمات با اشتراک گذاری آن در وبلاگ، پلتفرم رسانه های اجتماعی، پادکست یا وب سایت است. هر بار که شخصی خریدی را از طریق لینک مرتبط با توصیه آن ها انجام می دهد، شرکت تبلیغ کننده، کمیسیون دریافت می کند. از آن جایی که افیلیت مارکتینگ با توزیع مسئولیت های بازاریابی و ایجاد محصول بین دو طرف یعنی فروشنده و خریدار، کار می کند، از توانایی های افراد مختلف برای استراتژی های بازاریابی مؤثرتر استفاده می کند و در عین حال سهمی از سود را برای مشارکت کنندگان فراهم می کند. برای ساخت این اثر، فروشنده یا تولید کننده محصول، افیلیت یا تبلیغ کننده و مصرف کننده باید در این چرخه فعالیت داشته باشند تا محصولات تولید شده، به فروش و سودآوری بیشتر برسند.

  • فروشنده و تولید کنندگان محصول یا ارائه دهندگان خدمات؛ محصولی که توسط تولید کنندگان یا ارائه دهندگان خدمات به بازار ارائه می شود، می تواند یک شی فیزیکی مانند کالاهای خانگی یا خدماتی مانند آموزش های بنیادی، تحصیل، خدمات پزشکی، آرایشی و … باشد. همچنین به عنوان نام تجاری، فروشنده نیازی به مشارکت فعال در بازاریابی ندارد، اما ممکن است تبلیغ کننده باشد و از تقسیم درآمد مرتبط با افیلیت مارکتینگ سود ببرد.
  • تبلیغ کننده؛ افیلیت، می تواند یک فرد یا یک شرکت باشد که محصول فروشنده را به شیوه ای جذاب برای مصرف کنندگان تبلیغ می کند. به عبارت دیگر، شرکت افیلیت، محصول را تبلیغ می کند تا مصرف کنندگان را متقاعد کند که این محصول برای آن ها ارزشمند است و آن ها را متقاعد کند که محصول را خریداری کنند. اگر مصرف کننده در نهایت محصول را بخرد، شرکت افیلیت بخشی از درآمد حاصل از فروش را دریافت می کند. شرکت های افیلیت مارکتینگ معمولاً مخاطبان بسیار خاصی دارند که برای آن ها بازاریابی می کنند و عموماً به علایق آن مخاطبان پایبند هستند. این امر یک جایگاه مشخص یا نام تجاری شخصی ایجاد می کند که به شرکت افیلیت مارکتینگ کمک می کند تا مشتریانی را جذب کند که به احتمال زیاد در تبلیغات کالا، موثر واقع می شوند.
  • مصرف کننده؛ برای اینکه سیستم افیلیت مارکتینگ موثر واقع شود، باید فروش وجود داشته باشد و مصرف کننده یا مشتری کسی است که باعث تحقق فروش و افزایش سود دهی می شود. شرکت های افیلیت مارکتینگ، محصول یا خدمات ارائه شده را از طریق رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها یا سایت های تبلیغاتی، برای مصرف کنندگان تبلیغ می کنند و اگر مصرف کننده آن محصول را ارزشمند یا مفید بداند، آن را خریداری می کند. اگر مشتری کالا را بخرد، شرکت بازاریابی بخشی از درآمد حاصل را دریافت می کند.

انواع افیلیت مارکتینگ

انواع افیلیت مارکتینگ
انواع افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ از لحاظ روش اجرایی به سه دسته تقسیم بندی می شود که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته ایم.

افیلیت مارکتینگ غیر وابسته (Unattached Affiliate Marketing):

در افیلیت مارکتینگ غیر وابسته، بازاریاب یا تبلیغ کننده محصول هیچ ارتباطی با محصول یا خدماتی که تبلیغ می کند، ندارد. آن ها هیچ تخصص یا اختیاری در زمینه محصول ندارند و همچنین نمی توانند ادعایی در مورد استفاده از آن داشته باشند. به طور معمول، یک شرکت افیلیت مارکتینگ، کمپین های بازاریابی را با استفاده از یک لینک اجرا می کند، به این امید که خریداران روی آن لینک کلیک کرده و فرایند خرید را تکمیل کنند. افیلیت مارکت عموماً برای کسانی است که میخواهند بدون سرمایه گذاری در محصول یا ارتباط با مشتری، درآمد ایجاد کنند. این نوع از افیلیت مارکتینگ برای افرادی مناسب است که برای راه اندازی و تولید محتوا نمی خواهند زمان و انرژی زیادی صرف کنند.

افیلیت مارکتینگ وابسته (Related Affiliate Marketing):

در افیلیت مارکتینگ وابسته، افیلیت مارکتر با مصرف کننده ارتباط مستقیم دارد و از طریق پست، عکس، ویدیوهای آموزشی، پادکست و … محصول یا خدمات ارائه شده را به مخاطبان خود ارائه می دهد و آن ها را با این روش تبلیغ می کند. در این روش افیلیت مارکتر که اغلب یک بلاگر یا اینفلوئنسر است، لینک های افیلیت مرتبط با محصول یا خدمات مورد نظر را از طریق پست یا استوری در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد.

افیلیت مارکتینگ اینوالو (Involved Affiliate Marketing):

این نوع از افیلیت مارکتینگ، افرادی را توصیف می کند که ارتباط نزدیکی با محصول یا خدماتی دارند که تبلیغ می کنند. شرکت وابسته خود محصول را امتحان کرده است، اعتماد دارد که تجربه خوبی را ارائه می دهد و این اختیار را دارد که در مورد استفاده از آن به مخاطبان و مشتریان اطلاعاتی در این باره ارائه کند. افیلیت مارکترها در این روش به جای تکیه بر پرداخت به ازای هر کلیک، تجربیات شخصی خود در مورد استفاده از محصول ارائه می کنند که مشتریان می توانند به آن ها به عنوان منابع اطلاعاتی قابل اعتماد، اتکا کنند. البته، این نوع از افیلیت مارکتینگ به زمان بیشتری برای تبلیغ محصول نیاز دارد، اما احتمالاً منجر به بازدهی بیشتری می شود.

انواع روش های متدوال افیلیت مارکتینگ

اکثر شرکت های افیلیت مارکتینگ، روش های مشترکی را به اشتراک می گذارند تا اطمینان حاصل کنند که مخاطبان هدف آن ها درگیر و پذیرای خرید محصولات تبلیغاتی هستند. اما همه شرکت های افیلیت مارکتینگ محصولات را به یک شکل تبلیغ نمی کنند. در واقع، چندین روش بازاریابی مختلف وجود دارد که ممکن است از آن ها استفاده کنند.

اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر ها تولیدکنندگان محتوا هستند که قدرت تأثیر گذاری بر تصمیمات خرید بخش بزرگی از مردم را دارند. این اشخاص در موقعیت بسیار خوبی برای بهره مندی از افیلیت مارکتینگ به روش مرتبط هستند. اینفلوئنسرها در حال حاضر دنبال کنندگان قابل توجهی دارند، بنابراین برای آن ها آسان است که مشتریان را از طریق پست های رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و سایر تعاملات با دنبال کنندگان خود به سمت محصولات فروشندگان هدایت کنند. اینفلوئنسرها در نهایت سهمی از سودی که به ایجاد آن کمک کرده اند دریافت می کنند. کمپین های بازاریابی اینفلوئنسر به ویژه در اینستاگرام و فیس بوک محبوب هستند، جایی که برندها با اینفلوئنسرهایی که به عنوان متخصص یا صاحب نظر در جایگاه خاص خود دیده می شوند، مشارکت می کنند.

وبلاگ نویسان

نویسندگان وبلاگ ها با توانایی رتبه بندی ارگانیک در جستجو های اینترنتی، در افزایش فروش محصول از طریق بازاریابی محتوا نقش مهمی دارند. وبلاگ نویسان به دلیل تأثیری که در انتشار اخبار در مورد ارزش محصول دارند، به افزایش فروش محصولات و خدمات کمک کرده و کمسیون فروش دریافت می کنند.

افیلیت مارکتینگ از طریق سایت های مختلف

توسعه و کسب درآمد از طریق سایت های مختلف نیز می تواند حجم زیادی از فروش را به دست آورد. این سایت ها در یک سایت بزرگ تر یا در فهرست های حمایت شده یک موتور جستجو تبلیغ می شوند و از این طریق منجر به افزایش فروش محصولات می شوند.

وب سایت های رسانه ای بزرگ

این سایت ها که برای ایجاد حجم عظیمی از ترافیک در تمامی ساعات شبانه روز طراحی شده اند، بر روی ایجاد میلیون ها مخاطب تمرکز دارند. این وب سایت ها محصولات را از طریق استفاده از بنرها و پیوند های وابسته متنی به مخاطبان خود تبلیغ می کنند. این روش بازده بیشتری را ارائه می کند و در نتیجه درآمد بالایی را هم برای فروشنده و هم برای شرکت وابسته به ارمغان می آورد.

مزایای افیلیت مارکتینگ

  • آسان برای اجرا: این روش مارکتینگ شامل مدیریت بازاریابی دیجیتال ساخت و فروش یک محصول است و لازم نیست نگران کار های سخت تر، مانند توسعه، پشتیبانی محصول و … باشید، بنابراین اجرای آن آسان است.
  • ریسک پایین: از آن جایی که هیچ هزینه ای برای پیوستن به برنامه های افیلیت مارکتینگ وجود ندارد، می توانید بدون هیچ سرمایه گذاری اولیه، با یک محصول یا خدمات وابسته ثابت درآمد کسب کنید. بازاریابی وابسته همچنین می تواند درآمد نسبتاً منفعلانه ای را از طریق کمیسیون ایجاد کند.
  • مقیاس بندی آسان: افیلیت مارکتینگ موفق این پتانسیل را ارائه می دهد که به میزان قابل توجهی درآمد خود را افزایش دهید. شما می توانید محصولات جدید را به مخاطبان فعلی خود معرفی کنید و کمپین هایی را برای محصولات اضافی ایجاد کنید، در حالی که کار شما همچنان در پس زمینه به درآمدزایی ادامه می دهد.

نتیجه گیری
افیلیت مارکتینگ، در دنیای دیجیتال مارکتینگ، به یک صنعت میلیارد دلاری تبدیل شده است. شرکتی که یک برنامه افیلیت مارکتینگ را اجرا می کند، می تواند لینک هایی را که تبلیغ ها در وب سایت های مختلف نمایش می دهند، ردیابی کرده و از طریق تجزیه و تحلیل داخلی، موجب افزایش فروش محصولات شوند. افیلیت مارکتینگ می تواند پاداش های بزرگی را برای شرکت تبلیغاتی و افیلیت مارکتر ها به همراه داشته باشد.

اخبار پرداخت...
ما را در سایت اخبار پرداخت دنبال می کنید

برچسب : افیلیت مارکتینگ, نویسنده : امیر علی یوسفی pardakhtnew بازدید : 84 تاريخ : سه شنبه 8 شهريور 1401 ساعت: 13:06

چگونه از NFT کسب درآمد کنیم؟


NFT چیست و چگونه می توان از NFT کسب درآمد کنیم؟ این ها سوالاتی هستند که قصد داریم در این مطلب به آن ها پاسخ دهیم. NFT یا Non-Fungible Token، به یک توکن غیر قابل تعویض اشاره دارد. توکن غیر قابل تعویض یک دارایی دیجیتالی است که قابل تغییر یا تکرار نیست. NFT ها این روز ها بسیار مورد بحث قرار گرفته اند و سازندگان و سرمایه گذاران زیادی تمایل به ورود به این حوزه و کسب درآمد از آن ها را دارند. فرآیند تأیید مالکیت دارایی های فیزیکی و دیجیتالی، جزء جدایی ناپذیر اکثر مشاغل و سیستم ها است. در سال 2017، Dapper Labs یک برنامه غیرمتمرکز در بلاک چین اتریوم به نام CryptoKitties، راه اندازی کرد که اولین نمونه واقعی از توکن های غیرقابل تعویض قابل تایید و انتقال دیجیتال بود. امروزه، اختراع بنیادی توکن‌ های غیرقابل تعویض (NFT) که توسط CryptoKitties ایجاد و محبوب شده ‌اند، در مجموعه‌ ای از صنایع مانند، هنر دیجیتال، آیتم‌ های درون یک بازی، اعتبار هویت دیجیتال و غیره اعمال می‌ شوند. مفهوم تعویض پذیری به توانایی یک دارایی برای مبادله معادل با دارایی دیگری، از نوع مشابه اشاره دارد. یک مثال عملی از یک دارایی قابل تعویض، دلار آمریکا است، که در آن می‌ توانید یک دلار را با دلار دیگر مبادله کنید. برخلاف دارایی‌ های قابل تعویض، دارایی‌ های غیرقابل تعویض بر اساس ویژگی‌ های منحصر به ‌فرد و کمیاب، ارزش متفاوتی دارند. NFT ها می ‌توانند یک سرمایه‌ گذاری مالی و راهی برای کسب درآمد های میلیونی باشند. در ادامه مقاله، به راه های کسب درآمد از طریق NFT ها، پرداخته می شود.

توکن NFT چیست؟

چگونه از NFT کسب درآمد کنیم؟

توکن‌ های غیر قابل تعویض، دارایی ‌های دیجیتال منحصر به‌ فردی هستند که با گواهی، معرفی می شوند. گواهی اصالت دارایی، بیان می کند که دارایی منحصر به فرد و متفاوت از هر توکن دیگری است. مالکیت توکن از طریق فناوری بلاک چین ثبت می شود. این توکن ها می توانند نمایش دیجیتالی دارایی های فیزیکی، مانند آثار هنری باشند. توکن‌ های غیرقابل تعویض که اغلب به عنوان NFT شناخته نیز می‌ شوند، توکن ‌های مبتنی بر بلاکچینی هستند که هر یک دارایی منحصر به ‌فردی مانند یک قطعه هنری را نشان می‌ دهند. NFT را می توان به عنوان یک گواهی دیجیتال غیرقابل فسخ مالکیت و اصالت برای یک دارایی مشخص، چه دیجیتال یا فیزیکی، در نظر گرفت. توکن‌ های غیرقابل تعویض (NFT) به گونه ‌ای طراحی شده‌ اند که از نظر رمزنگاری قابل تأیید، منحصر به فرد یا کمیاب و به راحتی قابل انتقال هستند. با استفاده از امضا های رمزنگاری بومی زنجیره بلوکی که NFT بر روی آن صادر می شوند، می توان به راحتی منشاء و مالک فعلی دارایی مورد نظر را در چند ثانیه تعیین کرد. یک توکن غیر قابل تعویض، توسط یک هنرمند، خالق یا دارنده مجوز از طریق فرآیندی به نام minting ایجاد می شود. Minting، فرآیندی است که شامل امضای یک تراکنش بلاک چین می باشد و جزئیات اصلی توکن را مشخص می ‌کند و سپس در بلاک چین، یک تابع قرارداد هوشمند که توکن را ایجاد و آن را به صاحبش اختصاص می‌ دهد، راه اندازی می کند. توکن‌ های غیرقابل تعویض می ‌توانند برای نمایش هر دارایی، اعم از فیزیکی، دیجیتال یا متافیزیکی، ایجاد شوند. با این حال، رایج ‌ترین دارایی‌ های NFT، هنر دیجیتال، اقلام کلکسیونی دیجیتال، قطعاتی مانند ویدئو یا صدا و بلیط های رویداد ها هستند.
لیست بزرگی از محبوب ترین و گران قیمت ترین توکن های غیر قابل تعویض وجود دارد که برخی از آن ها در حال حاضر با قیمتی نزدیک به 100 میلیون دلار و حتی بیشتر فروخته شده اند. برای مثال می توان به The Merge که یکی از گران ترین و محبوب ترین توکن های غیر قابل تعویض است، اشاره کرد. The Merge یک اثر هنری خلاقانه است که به قیمت 91.8 میلیون دلار فروخته شد. توکن های NFT، اساس اقتصاد و زیرساخت متاورس را تشکیل می دهند. به همین دلیل است که برای یادگیری و آموزش متاورس، مهم است که ابتدا NFT ها را بشناسیم.

روش های کسب درآمد از NFT

توکن NFT چیست

این سوال که چگونه می توان با استفاده از توکن های NFT کسب درآمد کرد، ذهن کارآفرینان، توسعه دهندگان و علاقه مندان را به خود مشغول کرده است. توکن‌ های غیرقابل تعویض، توکن ‌هایی هستند که از نظر ویژگی‌ بسیار منحصر به‌ فرد بوده و راه ها و روش های مختلفی برای کسب درآمد از متاورس از طریق این توکن ها وجود دارد. در ادامه این بخش، به توضیح بهترین روش های کسب درآمد از NFT ها اختصاص داده شده است:

ایجاد و فروش توکن های NFT

یکی از محبوب ‌ترین و رایج ترین راه‌ های کسب درآمد از طریق توکن های NFT، فروش آن ها است. پلتفرم‌ ها و بازار های مختلفی وجود دارند که می ‌توان این NFT ‌ها را در آن ها فروخت و معامله کرد. بازار های Axie، CryptoPunks، SuperRare، Mintable، Rarible از پر طرفدار ترین بازار های NFT به شمار می روند. روش مستقیم و موثر کسب درآمد با NFT ها، ایجاد و فروش آن ها است. کاربران می توانند هر چیز دیجیتالی مانند آثار هنری، تصاویر، ویدئو ها و... را به عنوان NFT ایجاد و بفروشند. شما می توانید مجموعه NFT خود را با استفاده از پلتفرم هایی مانند Appy Pie ایجاد کرده و بفروشید و از طریق دارایی های دیجیتال خود، به کسب درآمد بپردازید. حتی می توانید NFT های خود را در بازار های دیگری مانند OpenSea، Rarible و... با هزینه اندکی ارائه کرده و درآمد خود را افزایش دهید.

معاملات NFT

تجارت NFT یک راه هوشمند و آسان برای کسب درآمد بالا و کارآمد محسوب می شود. این امر با خرید NFT قابل اجرا است. شما می توانید یک مجموعه NFT را خریداری کنید و با فروش آن ها با نرخ های بالاتر سود کسب کنید. با این حال، تجارت NFT کار آسانی نیست. پیش از اینکه به تجارت NFT ها بپردازید، به خاطر داشته باشید که همه NFT ها برابر نیستند. برخی میلیون ها ارزش دارند، در حالی که برخی اساساً بی ارزش هستند. بنابراین به‌ عنوان یک معامله‌گر، برای کسب درآمد از این حوزه، باید تحقیقات گسترده ای در رابطه با NFT انتخابی خود انجام داده و سپس آن را خریداری فرمایید. همچنین شایان ذکر است، یکی از مهم ترین راه های سرمایه گذاری متاورس و سپس کسب درآمد، همین معاملات NFT ها هستند. 

اجاره دادن

توکن‌ های غیرقابل تعویض (NFT)، دارایی‌ های دیجیتالی هستند که قابل تکرار نیستند. یکی از راه های کسب درآمد از NFT، از طریق عملی است که به عنوان "اجاره" شناخته می شود. اجاره توکن NFT به معنی واگذار کردن آن برای یک مدت مشخص در ازای دریافت پول است. اجاره NFT ها می تواند منبع خوبی برای درآمد غیرفعال برای سازندگان و مجموعه داران NFT باشد. شما می‌ توانید NFT ‌های خود را در بازی‌ ها و یا هر پلتفرم دیگری اجاره دهید. می توان از پلتفرم هایی مانند reNFT نیز جهت اجاره توکن NFT به دیگران استفاده کرد. همه NFT هایی که اجاره می کنید، تحت قرارداد های هوشمند قرار می گیرند، با این حال مالک NFT این امتیاز را دارد که مدت زمان مورد نظر خود را برای قرارداد اجاره و نرخ اجاره NFT، تعیین کند.

 استفاده از NFT در زمینه های ورزشی و گیمینگ

توکن‌ های غیر قابل تعویض فرصت‌ های خوبی را برای هر فعالیتی، از جمله ورزش ارائه می‌ دهند. این دارایی‌ های دیجیتالی می ‌توانند فرصتی عالی برای کسب درآمد برای ورزش‌ هایی مانند فوتبال و بازی تنیس باشند. آنها همچنین می توانند در افزایش تعامل طرفداران با ورزش های مورد علاقه خود نیز مفید باشند. دوستداران ورزش همیشه تمایل دارند کلکسیون های ورزشی مانند، تی شرت، عکس و ویدیو ها را دریافت کنند و توکن های غیر قابل تعویض دقیقاً چنین فرصتی را به شکل دیجیتال فراهم می کنند.
بازی ‌های ویدیویی مبتنی بر NFT نیز یکی از روش ‌های شناخته شده کسب درآمد از طریق NFT هستند. بازی‌ هایی وجود دارند که به شما امکان می‌ دهند آیتم‌ های درون بازی را به‌عنوان NFT خریداری کرده و آنها را مبادله کنید و به شما کمک می ‌کند از این طریق درآمد کسب کنید. با گسترش NFT ها، مطمئناً شکی وجود ندارد که در آینده ای نزدیک، شاهد پدیدار شدن بازی های بیشتری خواهیم بود که امکان تجارت NFT را فراهم می کنند. یکی دیگر از دلایل رشد NFT های درون بازی در آینده، این است که در مقایسه با کارت های تجارت دیجیتال ساده یا حتی NFT های تعاملی تر مانند امورات هنری دیجیتال، بسیار پیشرفته تر هستند. صنعت گیمینگ در متاورس یک اقتصاد بسیار گسترده و نوین ایجاد کرده است. به همین دلیل است که مشاوره متاورس و آشنایی با آن، امر بسیار مهمی در سرمایه گذاری محسوب می شود. 

حق امتیاز NFT

تنظیم حق امتیاز برای NFT های خود، یک راه عالی برای اطمینان از جریان ثابت درآمد است. با حق امتیاز NFT، می توانید هر زمان که توکن غیر قابل تعویض شما در بازار ثانویه دست به دست می شود، درآمد کسب کنید. به این معنی که حتی پس از فروش آثار خود به مجموعه داران، به طور مداوم درآمد کسب خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر 10 درصد حق امتیاز برای NFT های خود تعیین کنید، هر بار که دارایی دیجیتال شما به مالک جدید فروخته می شود، 10 درصد از کل قیمت فروش را دریافت خواهید کرد.

مجموعه های دارای مجوز

یکی دیگر از راه های کسب درآمد، تبدیل کردن کلکسیون های فیزیکی به NFT، فروش آن ها و در نهایت کسب درآمد در کمترین زمان ممکن است. می ‌توان کلکسیون‌ های فیزیکی را به صورت ایمن در بلاک چین ذخیره کرده و قیمت یکسان یا بالاتر را برای آنها دریافت کرد. تا کنون، کارت های ورزشی محبوب ترین نوع کلکسیون های NFT دارای مجوز هستند. همچنین هر روزه، برند های مختلفی با کلکسیون‌ های دارای مجوز خود به متاورس و NFT می ‌پیوندند تا بیشترین استفاده را از آن ببرند. برای مثال، یکی از این برند ها NBA است که به تازگی مجموعه کارت های NFT خود را به بازار معرفی کرده است.

 سهام NFTs

شرط بندی NFT ها روش اثبات شده دیگری برای کسب درآمد از طریق NFT است. شرط بندی NFT ها به معنای سپرده گذاری یا به اصطلاح قفل کردن دارایی های دیجیتال در یک قرارداد هوشمند پروتکل De-Fi، برای تولید بازده است. به عبارت ساده، staking فرآیند ذخیره آثار دیجیتال در قالب یک "سهام" و اختصاص آنها به افرادی است که مایل به حفظ نگهداری آنها هستند. برای این منظور می‌ توان از پلتفرم‌ های مختلفی مانند Kira Network، Splinterleads، Only1 و NFTX برای به اشتراک گذاشتن NFT‌ های خود و کسب درآمد از آنها استفاده کرد. دارندگان توکن NFT، می توانند بر نحوه توسعه اکوسیستم های دارایی های دیجیتالی خود در آینده تأثیز گذار باشند. شرط بندی NFT ها سکه هایی را ارائه می دهد که در اکثر موارد می توان آنها را مجدداً در پروتکل های تولید بازده دیگری سرمایه گذاری کرد. به دلیل ادغام مداوم زیرساخت‌ های NFT و DeFi، اکنون می ‌توانید در ازای ایجاد موقعیت در یک استخر نقدینگی خاص، به نقدینگی کمک کرده و NFT دریافت کنید. همچنین، به طور کلی، staking روشی نسبتاً پایدار برای کسب درآمد از NFT است.

سرمایه گذاری بر روی استارتاپ های NFT

زمانی که صحبت از نحوه کسب درآمد از NFT می شود، سرمایه گذاری در شرکت های NFT یک استراتژی عالی به شمار می رود. هنگام سرمایه گذاری در شرکت های NFT، می توان به طور غیر مستقیم با NFT درآمد کسب کرد. Non-Fungible-Token ها ثابت کرده اند که طیف گسترده ای از کاربرد ها را در چندین صنعت دارند که پتانسیل تغییر جهان را دارند. بسیاری از استارت‌ آپ‌ های نوید بخش NFT، در بازار کریپتو وجود دارند که پیشرفت ‌های بسیار خوبی را به نمایش گذاشته اند. استارت‌ آپ ‌های NFT راهی عالی برای کسب درآمد با NFT ‌ها بدون مواجهه مستقیم با بازار پر نوسان هستند.

اخبار پرداخت...
ما را در سایت اخبار پرداخت دنبال می کنید

برچسب : NFT کسب درآمد, نویسنده : امیر علی یوسفی pardakhtnew بازدید : 85 تاريخ : سه شنبه 8 شهريور 1401 ساعت: 13:05

چارلز هاسکینسون کیست؟ درباره ی خالق کاردانو

در دنیای ارز های دیجیتال، مهندسین و متخصصین بسیاری وجود دارند که بر روی پروژه های کریپتویی محبوب کار می کنند. یکی از برجسته ترین این افراد، چارلز هاسکینسون(Charles Hoskinson) است که با عنوان خالق کاردانو (cardano)، شناخته می شود. چارلز هاسکینسون یک ریاضیدان و کارآفرین است که در پروژه های محبوبی همچون اتریوم(ETH) و IOHK نیز نقش آفرینی کرده است. وی از همان روز های اولیه پیدایش بیت کوین، به این فناوری منحصر به فرد علاقه مند شد و به دنیای کریپتو ورود کرد. همچنین هاسکینسون، یکی از ثروتمند ترین و تاثیر گذار ترین افراد عرصه ارز های رمزنگاری شده محسوب می شود و اقدامات بزرگی در این راستا انجام داده است. اما به راستی چارلز هاسکینسون کیست و چرا شبکه کاردانو را به وجود آورده است.

چارلز هاسکینسون کیست؟

چارلز هاسکینسون کیست؟

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، یک ریاضیدان و کارآفرین در زمینه فناوری است که اهل كلورادو (آمریكا) است. وی در ۵ نوامبر ۱۹۸۷، متولد شد و بیشتر فعالان حوزه کریپتوکارنسی، او را به عنوان خالق کاردانو می شناسند. هاسکینسون ابتدا بر روی بلاک چین محبوب اتریوم کار می کرد، اما پس از مدتی از آن دست کشید و پرروژه کاردانو را آغاز کرد که عقیده دارد این بلاک چین می تواند یکی از موفق ترین شبکه های کریپتویی باشد. 
هاسکینسون پیش از آن که وارد دنیای ارز های دیجیتال شود، در دانشگاه ایالتی متروپولیتن دنور و دانشگاه کلرادو بولدر مشغول به تحصیل شد تا نظریه اعداد تحلیلی را مطالعه کند. شایعاتی درباره ترک تحصیل و نداشتن مدرک دکترای چارلز هاسکینسون وجود دارد که از طرف هاسکینسون رد شده است. پس از گذران دوره دانشگاه، هاسکینسون فعالیت خود را در نقش مشاور آغاز کرد، اما پس از مدتی این کار را رها کرده و در سال 2013، تمرکز خود را به سمت ارز های دیجیتال سوق داد. این امر موجب پدید آمدن بلاک چین کاردانو شد که هاسکینسون همیشه از آن حمایت کرده و ادعا دارد تا همیشه بر روی این پروژه فعالیت خواهد کرد.

چارلز هاسکینسون خالق کاردانو

ماجرای چارلز هاسکینسون و خلق کاردانو، از سال 2013 و جدایی وی از بنیاد اتریوم آغاز شد. پیش از آن که هاسکینسون پروژه محبوب کاردانو را راه اندازی کند، در پروژه های مشهور دیگری همچون شرکت Bitshares و اتریوم نقش آفرینی کرده است. Bitshares یک پلتفرم مبادله غیر متمرکز است که در سال 2013 ، توسط چارلز هاسکینسون ابداع شد. در همان سال، هاسکینسون یک مدرسه آنلاین به نام «پروژه آموزش بیت کوین» را تأسیس کرد، جایی که ویتالیک بوترین را ملاقات کرد و به کمک یکدیگر اتریوم را راه ‌اندازی کردند. اگرچه هاسکینسون در ابتدا مدیرعامل اتریوم بود، اما مدت زیادی در این شرکت نماند و در ژوئن 2014 پس از اختلاف بر سر این که آیا پروژه باید تجاری باشد (از دیدگاه هاسکینسون) یا غیرانتفاعی (از دیدگاه بوترین)، پروژه را ترک کرد. پس از جدایی هاسکینسون از بنیاد اتریوم، یکی از فعالان قدیمی در تیم اتریوم با نام جرمی وود، با هاسکینسون ملاقات کرد تا در رابطه با پروژه شرکت مهندسی فعال در زمینه خدمات بلاک چین با نام IOHK، از وی کمک بگیرد. هاسکینسون در همان زمان، درباره این پروژه توضیح داد که:

(ما در ابتدا چند صد هزار دلار در این پروژه سرمایه ‌گذاری کردیم و اقدام به عقد قرارداد برای ساخت ارز های دیجیتال کردیم. با تمام درآمد خود که به صورت بیت کوین بود، IOHK بازدهی چشمگیری را تجربه کرد. پروژه اصلی IOHK، کاردانو بود؛ یک بلاکچین عمومی و پلتفرمی بر اساس قرارداد‌ های هوشمند که میزبان رمز ارز ADA است.)

سرانجام در در سپتامبر ۲۰۱۷، چارلز هاسکینسون بلاک چین کاردانو را راه اندازی کرد که در حال حاضر یکی از برترین بلاک چین های جهان و رقیب سرسخت اتریوم محسوب می شود.

کاردانو چیست؟

چارلز هاسکینسون خالق کاردانو

کاردانو (Cardano)، یک بلاک چین و پلتفرم غیر متمرکز است که با عنوان «نسل سوم ارز های دیجیتال» شناخته می شود. هدف اصلی کاردانو، تبدیل شدن به «اینترنت بلاک‌ چین» است و اکوسیستمی ایجاد می ‌کند که امکان تعویض یکپارچه بین بلاک‌ چین‌ های مختلف را فراهم می ‌کند. درواقع یکی از اصلی ترین ویژگی ها و البته چالش های فناوری بلاک چین، مقیاس پذیری است. بسیاری از بلاک چین های نسل دوم، با مشکل مقیاس پذیری و پردازش سریع تراکنش ها مواجه هستند. برای مثال، اتریوم دومین ارز دیجیتال برتر جهان و اولین بلاک چین مشهور بازار کریپتو از نظر حجم تراکنش است. اما شبکه اتریوم از گذشته تا به امروز، با مشکل مقیاس پذیری و ازدحام تراکنش ها رو به رو بوده است. کاردانو دقیقا برای همین امر ساخته شده است، این شبکه در تلاش است با ارائه اکوسیستمی مقیاس پذیر تر، انعطاف پذیر و سریع، چالش های اتریوم یا هر بلاک چین دیگری را از سر راه بردارد. کاردانو این کار را از طریق ارز دیجیتال بومی خود، یعنی ADA انجام می دهدT خرید آدا میان سرمایه گذاران بازار ارز های دیجیتال بسیار پرطرفدار است. زیرا کاردانو جزو 10 ارز دیجیتال برتر بازار قرار دارد. لازم به ذکر است شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ارز دیجیتال کاردانو و خرید و فروش آن، به مقاله کاردانو چیست؟ از سایت تتر ایران، مراجعه فرمایید.

شروع پیشرفت چارلز هاسکینسون در عرصه ارز های دیجیتال

با آن که چارلز هاسکینسون پیش از ورود به دنیای کریپتو نیز یکی از ثروتمند های جهان بود، اما محبوبیت و افزایش قیمت کاردانو، نقطه عطف افزایش سرمایه کریپتویی هاسکینسون بود. پروژه کاردانو از همان ابتدای ساخت بسیار محبوب شد و در سال 2017، به اوج موفقیت و ثروت رسید. سپس کمی از ارزش آن کاسته شد، اما مجددا در سال 2021، به اوج خود رسید و ارز دیجیتال کاردانو با فروش بی سابقه ای مواجه شد. بالاترین نرخ کاردانو در نمودار قیمت لحظه ای ارز دیجیتال کاردانو، نیز سال 2021 را نشان می دهد که تقاضا برای خرید کاردانو بسیار بالا بود. این امر باعث شد ثروت چارلز هاسکینسون از همیشه بیشتر شود، هر چند که وی اعلام کرده است با افزایش قیمت کاردانو مشکل دارد. هاسکینسون ادعا دارد افزایش قیمت کاردانو، می تواند برای پروژه مخرب باشد و علاقه ای به بالا رفتن نرخ آن ندارد. 

سرنوشت کاری چارلز هاسکینسون

چارلز هاسکینسون در خانواده ای که در زمینه پزشکی فعالیت داشتند، چشم گشود. پدر، برادر و پدر بزرگ هاسکینسون در زمینه پزشکی مشغول بودند. هاسکینسون تا پایان دبیرستان در خانه آموزش دید. او بسیار با استعداد بود و در پانزده سالگی به تحصیلات تکمیلی ادامه داد. به گفته خود هاسکینسون، وی در ابتدا آرزو داشت جراح شود، اما در نهایت تصمیم گرفت تا کارآفرین شود. از همین روی، وی دوران دانشگاه خود را با هدف یادگیری تئوری اعداد و منطق ریاضی، در دانشگاه کلرادو بولدر سپری کرد. زمانی که هاسکینسون پروژه کاردانو را در سال 2013 راه اندازی کرد، نسبت به این پروژه بسیار امیدوار بود و چشم انداز خوبی از آن داشت. در حال حاضر سال ها از فعالیت کاردانو گذشته و مانند تمام پروژه های بزرگ دیگر دنیا، شبکه کاردانو نیز با مشکلات بسیاری مواجه شد و این بلاک چین مشهور، دچار آزمون و خطای بسیار است. اما با این حال چارلز همیشه از این پروژه دفاع کرده و اعتقاد دارد کاردانو می تواند از نظر اقتصادی، برای تمام جهان تغییری عظیم به ارمغان بیاورد. وی در مصاحبه های خود اعلام کرده است که تصمیم دارد همچنان شبکه کاردانو را توسعه دهد و این تازه ابتدای راه کاردانو است. همچنین وی در تمام توییت های خود درباره آینده کاردانو صحبت کرده و گفته است زمان زیادی را بر روی این پروژه فعالیت خواهد کرد.

رابطه ایلان ماسک و چارلز هاسکینسون

رابطه ایلان ماسک و چارلز هاسکینسون

ایلان ماسک (Elon Musk)، یکی دیگر از مهندسین فناوری است و مدیریت شرکت اسپیس اکس (SpaceX)، را بر عهده دارد. ایلان ماسک نیز یکی از ثروتمند ترین مردان جهان است که در حوزه ارز های دیجیتال نیز فعال است. در واقع شباهت های بسیاری میان ایلان ماسک و چارلز هاسکینسون وجود دارد. هر دوی این کارآفرینان ، در حرفه خود بسیار مشهور بوده و با دنبال کننده های بسیاری که در شبکه اجتماعی توییتر دارند، تاثیر بسیاری در جامعه ارز های دیجیتال و یا سایر فعالیت ها می گذارند. این کارآفرین مشهور، به شدت خواستار آزادی بیان است که در راستای همین امر، برای خرید توییتر اقدام کرد. وی قصد تمرکز زدایی در توییتر و افزایش آزادی بیان در آن را دارد که البته چالش هایی نیز وجود خواهد داشت. در ابتدا، ماسک برای راه ‌اندازی اپلیکیشن آزادی بیان خود، برای رقابت با توییتر در بازار ایده‌ ها اقدام کرده بود، اما از آن زمان به تلاش برای خرید کامل این پلتفرم پرداخته است. سپس ایلان ماسک پیشنهادی 43 میلیارد دلاری را برای خرید بخشی از سهام توییتر مطرح کرد، در همین زمان چارلز هاسکینسون برای وی نوشت:

« امیدوارم توییتر با پیشنهاد ایلان ماسک موافقت نکند، چون در این صورت من پایه همکاری با او برای ساخت پلتفرم غیر متمرکز توییتر هستم.»

البته ایلان ماسک پاسخی در این توییت ننوشته و به نظر می رسد قصد همکاری با چارلز را برای ساخت پلتفرمی مشابه توییتر ندارد. ناگفته نماند که ایلان ماسک یکی از علاقه مندان بزرگ ارز دیجیتال دوج کوین است، اما چارلز هاسکینسون از منتقدین این رمز ارز می باشد. از همین روی، به نظر می رسد این دو کارآفرین مشهور از نظر علایق با یکدیگر متفاوت هستند.

اخبار پرداخت...
ما را در سایت اخبار پرداخت دنبال می کنید

برچسب : چارلز هاسکینسون, نویسنده : امیر علی یوسفی pardakhtnew بازدید : 79 تاريخ : سه شنبه 8 شهريور 1401 ساعت: 13:05

شت کوین چیست؟

شت کوین چیست؟ این سوالی است که ممکن است برای افراد تازه وارد در عرصه کریپتوکارتسی به وجود بیاید. اصطلاح شت کوین (shitcoin)، برای یک ارز دیجیتال با کم ارزش یا بدون ارزش مورد استفاده قرار می گیرد. این مفهموم، به ارز دیجیتالی اشاره دارد که هیچ هدف کارآمد و قابل تشخیصی ندارد. تشخیص شت کوین ها از ارز سایر های دیجیتال که دارای ارزش واقعی هستند، برای سرمایه گذاران در داشتن یک سرمایه گذاری مفید، امر بسیار مهمی است. به همین دلیل در ادامه این مطلب، به سوال شت کوین چیست و نحوه شناسایی و عملکرد آن می پردازیم.

شت کوین چیست؟

شت کوین چیست
شت کوین چیست

اگر می خواهید بدانید دقیقا شت کوین چیست؟ ابتدا باید نگاهی به تاریخچه کریپتو بیندازیم. علاقه به ارز های رمزپایه از زمان معرفی بیت کوین در سال 2009، به میزان قابل توجهی افزایش یافت و موفقیت آنها باعث شد تا کسب و کار هایی که به دنبال استفاده از فناوری بلاک چین می باشند، برای ایجاد آلت کوین ها که دارایی های دیجیتالی هستند، از طراحی اولیه بیت کوین استفاده کنند. سکه ها، توکن ها، دارایی های دیجیتال و غیره، از ذخیره ارزش مقاوم در برابر تورم بیت کوین، تا کارایی بازار استیبل کوین به عنوان یک دارایی قابل معامله در سطح جهانی، از طریق صد ها توکن حاکمیتی، سهامداری و سودآوری در حوزه رمزنگاری، به فعالیت خود ادامه می دهند. از سوی دیگر، دسته ای از ارز های دیجیتال بدون هیچ کارکرد یا ارزش واقعی وجود دارند که یا به عنوان شوخی، یک طرح سریع پولدار شدن یا گاهی اوقات برای ترول کردن پروژه های موجود وجود دارند که به آن ها شت کوین گفته می شود. اصطلاح "شت کوین" یک مفهوم انتزاعی است و می تواند به ارز های رمزنگاری شده بدون عملکرد واضح، اشاره کند. این اصطلاح همچنین برای توصیف پروژه های بالقوه کم ارزش یا پروژه هایی با ارزش بازار پایین کمتر از 1 میلیارد دلار، استفاده می شود. این کلمه یک اصطلاح است که اغلب برای توصیف آلت کوین ها یا ارزهای رمزنگاری شده که پس از محبوب شدن بیت کوین ساخته شده اند، استفاده می شود. کاهش ارزش یک شت کوین، اغلب به دلیل عملکرد ناموفق سرمایه گذار است، چرا که یک توکن را بر اساس حدس و گمان انتخاب کرده است. به این ترتیب، این دسته از ارز های دیجیتال به عنوان یک سرمایه گذاری بد و نامناسب در نظر گرفته می شوند. شت کوین ها را به نوعی می توان نقطه مقابل استیبل کوین ها معرفی کرد. استیبل کوین به ارز های دیجیتالی گفته می شود که ارزش کاملا ثابتی دارند و با نوسانات شدید قیمت مواجه نمی شوند. به همین دلیل است که اکثر سرمایه گذاران به دنبال پاسخ سوال بهترین استیبل کوین کدام است می باشند. تتر را می توان یکی از بهترین استیبل کوین های حال حاضر معرفی کرد. معروف ترین مثال شت کوین ها نیز Dogecoin است. دوج کوین در سال 2013 از لایت کوین جدا شده و به عنوان یک ارز سرگرم کننده در نظر گرفته می شود.

چه چیزی به شت کوین ها ارزش می دهد؟

ارزش شت کوین ها
ارزش شت کوین ها

برخی از تحلیلگران کریپتویی، معتقدند که ارزش شت کوین ها به حدس و گمان بستگی دارد. هجوم سرمایه گذاران و خرید انبوه سکه های شت کوین، قیمت آن ها را در یک بازه زمانی کوتاه مدت به طور تصاعدی بالاتر می برد. هنگامی که این سرمایه گذاران برای کسب سود های کوتاه مدت سرمایه گذاری می کنند، قیمت آن ها به همان سرعتی که افزایش یافته بود کاهش می یابد. در این هنگام، قیمت شیت کوین ها بدون تغییر زیادی در همان سطح باقی می ماند. این روند اغلب سرمایه گذاران مبتدی را با حجمی از شت کوین های بی ارزش مواجه می کند. به عنوان مثال، Dogecoin ارزش خود را از توییت های ایلان ماسک، می گیرد. بدون حمایت و نظرات او، ارزش این سکه بسیار کاهش خواهد یافت. شت کوین ها به طور کلی سرمایه گذاری های خوبی نیستند و سرمایه گذاری در آن ها با ریسک بسیار زیادی همراه است. چرا که احتمال زیادی وجود دارد که سرمایه گذار تمام سرمایه اولیه خود را از دست بدهد. پس از تجزیه و تحلیل برترین شت کوین های موجود در بازار، Tamadoge را می توان به عنوان بهترین شت کوین حال حاضر برای خرید معرفی کرد. Tamadoge (TAMA) رمز ارز بومی و توکن ابزار Tamaverse و یک پلتفرم بازی برای کسب درآمد (P2E) است که بازی را با عناصر DeFi، (مالی غیرمتمرکز) ترکیب می کند. دیگر شت کوین معروف، دوج کوین است که احتمالاً شناخته شده ترین شت کوینی است که در حال حاضر خرید و فروش می شود. این رمز ارز در سال ۲۰۱۳ از توکن لایت کوین فورک شد و تا چندین سال مورد توجه قرار نگرفت. علاوه بر این، Dogecoin پیش از این که با حمایت از انجمن های آنلاین محبوبی مانند WallStreetBets در Reddit در کانون توجه قرار گیرد، برای مدت بسیار طولانی با کمتر از نیم سنت در هر توکن معامله می شد.

سرمایه گذاران چگونه می توانند شت کوین ها را شناسایی کنند؟

شناسایی شیت کوین ها آسان است، زیرا شت کوین ها اغلب از الگوی خاصی پیروی می کنند. اگرچه ممکن است در هنگام عرضه یک سکه علاقه خاصی به آن وجود داشته باشد، اما قیمت می تواند در یک بازه زمانی کوتاه مدت به طور تصاعدی افزایش یابد. بعید است که توسعه و بازاریابی آلت کوین هایی که روزی شت کوین در نظر گرفته می شوند، در حالی که علاقه به ارز های دیجیتال همچنان بالاست، به میزان قابل توجهی کاهش یابد. شت کوین ها چندین نشانه برجسته دارند که توسط آن ها قابل شناسایی هستند. یکی از این نشانه ها توسعه دهندگان ناشناخته و بدون هویت و غیر فعال است. نشانه دیگر عملکرد تعریف نشده می باشد. بلاک چین هایی مانند بیت کوین و اتریوم، برای بهبود امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، با حذف یک مرجع مرکزی و افزایش امنیت تراکنش ها طراحی شده اند. بنابراین، BTC و ETH به دلیل قابلیت ها و ویژگی هایی که ارائه می دهند، رمز ارز های با ارزشی محسوب می شوند. این در حالی است که شت کوین ها چنین هدف اساسی ندارند. همان طور که گفته شد، بارزترین نشانه شت کوین فقدان یک عملکرد کاملاً تعریف شده است. بیت کوین برای یک شبکه پرداخت غیرمتمرکز ساخته شده است که در آن تراکنش های مالی امن، قابل اعتماد و مقاوم در برابر سانسور هستند. اتر، سکه بومی بلاک چین اتریوم، برای اعتبارسنجی تراکنش ها و ایمن سازی شبکه استفاده می شود. بایننس کوین، توکن بومی صرافی بایننس، برای کاهش هزینه ها در پلتفرم بایننس و تقویت بلاک چین مرتبط با بایننس استفاده می شود.

شت کوین ها چنین اهداف واضح و مشخصی ندارند. هنگامی که یک شت کوین برای اولین بار راه اندازی می شود، ممکن است توجهات زیاد و خاصی را به خود جلب کند، اما قیمت آن به نسبت پایین باقی می ماند. با افزایش بهره و افزایش سرمایه گذاران، قیمت ها به سرعت بالا می روند. این امر تقریباً همیشه با کاهش قیمت همراه است. شت کوین ها معمولاً دارای ارزش بازار پایینی هستند. ارزش بازار پایین منجر می شود تعداد کمی از سرمایه گذاران بتوانند به راحتی قیمت ها را دستکاری کرده و آن ها را افزایش دهند. علاوه بر موارد گفته شده، بررسی مواردی مانند این که آیا این سکه کپی از یک ارز دیجیتال شناخته شده است یا خیر، آیا پروژه دارای وایت پیپر مرتبط می باشد یا خیر، آیا وایت پیپر آن از پروژه دیگری کپی شده است یا خیر و طرح و پاسخ به چنین سوالاتی، می توانند نشان دهنده شت کوین بودن یک سکه باشند. همچنین، اگر پروژه ای وعده های بزرگی بدهد، اما عملکرد مشخصی نداشته باشد، احتمالاً یک شت کوین است. از طرفی شت کوین ها هدف و ارزشی ندارند و تقاضای کم تر و یا هیچ تقاضایی برای آن ها وجود ندارد.

اخبار پرداخت...
ما را در سایت اخبار پرداخت دنبال می کنید

برچسب : شت کوین چیست, نویسنده : امیر علی یوسفی pardakhtnew بازدید : 76 تاريخ : يکشنبه 6 شهريور 1401 ساعت: 13:09

چگونه درگاه پرداخت اینستاگرام داشته باشیم؟

اهمیت اینستاگرام و درگاه پرداخت اینستاگرام. امروزه اغلب پلتفرم های رسانه اجتماعی، به فضایی برای تعامل و بستری مناسب برای فروش محصولات تبدیل شده اند. به طوریکه بیش از ۹۰ درصد تجارت ها و کسب و کار های کوچک، از این پلتفرم ها برای فروش محصولات خود استفاده می کنند و خدمات و محصولات خود را از این طریق به مخاطبان و مشتریان ارائه می کنند. اینستاگرام نیز یک پلتفرم اجتماعی محبوب است که امروزه به بستر مناسبی برای ایجاد فروشگاه های اینترنتی و فروش محصولات و ارائه خدمات تبدیل شده است. از آنجایی که این پلتفرم محدودیتی از نظر میزان کاربر ندارد، تعامل افراد با کسب و کار ها و فروشگاه های اینستاگرامی بیشتر است، که این امر به نوبه خود می تواند موجب افزایش میزان فروش و رشد کسب و کارهای کوچک شود. مشاغل و فروشگاه های اینستاگرامی، اهمیت زیادی در دنیای تجارت دارند و به دلیل محبوبیت فضای اینستاگرام، سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده اند.

پلتفرم اینستاگرام قابلیت تگ محصول و ایجاد یک فروشگاه اینترنتی را دارد، اما از آنجاییکه کشور ما در لیست کشورهایی است که امکان ایجاد فروشگاه های اینستاگرامی را ندارد و نحوه پرداخت و دریافت هزینه از مشتریان را با مشکل مواجه کرده است، برای این منظور هزینه ارائه خدمات و محصولات به مشتریان از طریق کارت به کارت انجام می شود. این روش پرداختی، روش زمانبری بوده و مدیریت پرداخت هزینه ها توسط صاحبین کسب و کار را با مشکلاتی مواجه کرده است.

اما برای حل این مشکلات چه راه حل هایی در نظر گرفته شده است؟

بهترین درگاه پرداخت اینستاگرام
بهترین درگاه پرداخت اینستاگرام

با گسترش فناوری سیستم های مالی و پرداخت الکترونیک کشور، امروزه هر کسب و کاری که در بستر پلتفرم های رسانه های اجتماعی راه اندازی می شود، می تواند درگاه پرداخت اختصاصی خود را داشته باشد. ایجاد درگاه پرداخت اینستاگرام، به مشتریان این امکان را می دهد که به صورت آنلاین و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکی خود و رمز پویا، هزینه یک محصول یا خدمات ارائه شده در بستر اینستاگرام را پرداخت کنند. در این زمینه، شرکت پی فا یک درگاه پرداخت امن با خدمات متنوع است که با استفاده از به روزترین تکنولوژی های پرداخت الکترونیک، امکان ایجاد و اتصال درگاه پرداخت در اینستاگرام و سایر فروشگاه های اینترنتی را فراهم می کند. شما نیز به عنوان یک کارآفرین یا صاحب کسب و کار، می توانید با استفاد از درگاه های پرداختی پی فا هزینه محصولات یا خدمات خود را راحت تر و سریع تر از مشتریان خود دریافت کرده و مدیریت بیشتری بر هزینه های پرداختی و سفارشتات خود داشته باشید. برای داشتن یک درگاه پرداخت اینستاگرام اختصاصی برای صفحه فروشگاهی خود، می توانید در وب سایت رسمی پی فا ثبتنام کرده و از سرویس فرم پرداخت استفاده کنید. در واقع پی فا یک درگاه پرداخت با امنیت بالا است که علاوه بر ایجاد درگاه های پرداخت اختصاصی با هزینه تراکنش های کم، خدمات دیگری مانند فرم های پرداخت، درگاه های پرداخت اشتراکی، تسویه آنی و خودکار را همراه با مزایایی مانند توانایی اتصال سریع به درگاه های پرداختی در هر لحظه از شبانه روز، پشتیبانیی قوی، مدیریت منظم تراکنش ها و تسویه حساب منظم مطابق با سیکل تسویه شاپرک و بانک مرکزی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

افزودن درگاه پرداخت به اینستاگرام

درگاه پرداخت اینستاگرام
درگاه پرداخت اینستاگرام

روش های مختلفی برای افزودن درگاه پرداخت به اینستاگرام به منظور ساده تر کردن روند پرداخت و مدیریت سفارشات وجود دارد که از جمله آن ها می توان به قرار دادن لینک پرداخت در قسمت بایو پیج فروشگاهی، قرار دادن لینک پرداخت در استوری و ارسال لینک پرداخت از طریق دایرکت اشاره کرد.

- قرار دادن لینک پرداخت در قسمت بایو پیج؛ شما می توانید لینک پرداخت را در قسمت بایو صفحه فروشگاهی خود قرار دهید و از مشتریان خود بخواهید مبلغ سفارشات خود را از این طریق پرداخت کنند. همچنین بهتر است توضیحات لازم قبل از پرداخت هزینه سفارشات را ارائه دهید.

- قرار دادن لینک پرداخت در استوری؛ شما همچنین می توانید لینک پرداخت را در استوری صفحه فروشگاهی خود قرار دهید. در واقع زمانی می توانید این لینک را در استوری قرار دهید که دنبال کنندگان صفحه فروشگاه اینستاگرامی شما به ۱۰,۰۰۰ عدد برسد. در واقع شما با قرار دادن لینک پرداخت در استوری، مشتریان خود را به سمت خرید آنلاین هدایت می کنید.

- ارسال لینک پرداخت از طریق دایرکت به مشتریان؛ اگر تعداد محصولات صفحه فروشگاهی شما زیاد است و می خواهید برای هر کدام از آن ها لینک پرداخت جداگانه ای داشته باشید، می توانید در قسمت فرم پرداخت پی فا، قیمت محصولات را به صورت مجزا تفکیک کرده و برای هر محصول یک لینک پرداخت جداگانه همراه با توضیحات آن محصول ایجاد کنید و برای مشتریان خود لینک های متناسب با سفارش آن محصول را ارسال نمایید. شاید این مقاله را نیز دوست داشته باشید: کاربرد های فین‌تک

مزیت های درگاه پرداخت اینستاگرام

همانطور که گفتیم، امروزه با افزایش فروش محصولات و ارائه خدمات به صورت آنلاین، فروشگاه های اینستاگرامی سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده اند. از همین جهت ایجاد و دریافت یک درگاه پرداخت اینستاگرام می تواند به شما در مدیریت پرداخت ها و هزینه ها کمک کند. علاوه بر این درگاه های پرداخت اینستاگرام مزایای زیادی دارند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است.

- مدیریت بهتر پرداخت هزینه های مشتریان؛ استفاده از درگاه های پرداخت اینستاگرام موجب مدیریت بهتر شما بر روی هزینه های پرداختی مشتریان می شود و همین امر به نوبه خود موجب منظم تر شدن بخش مالی کسب و کار یا بیزینس شما می شود. همچنین با استفاده از پنل مدیریتی که درگاه های پرداخت اینستاگرام به شما ارائه می دهند، می توانید جزییات کامل تمامی پرداخت ها را در پنل کاربری خود مشاهده کنید.

- سهولت در روند فروش؛ درگاه های پرداخت اینستاگرامی موجب سهولت در روند فروش می شوند. که همین امر به نوبه خود می تواند منجر به افزایش روند فروش شود.

- ثبت پرداختی ها با اطلاعات و جزییات دقیق؛ یکی از مزیت های مهم درگاه های پرداختی اینستاگرامی برای مدیران کسب و کارها و صاحبان فروشگاهی، دقیق بودن اطلاعات پرداختی است که موجب می شود کاربران خود را به درستی شناسایی کرده و از پرداختی های جعلی جلوگیری کنند.

- جلوگیری از کلاهبرداری؛ با افزایش فروش آنلاین و ایجاد فروشگاه های اینترنتی، واریزی فیش های تقلبی نیز بیش از پیش افزایش یافت که بسیاری از این واریزی ها قابل پیگیری نبوده اند و شناسایی نشده اند. با داشتن درگاه های پرداخت اختصاصی برای صفحه فروشگاه اینترنتی خود می توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

- مدیریت موجودی محصولات؛ درگاه های پرداخت اختصاصی این امکان را برای شما فراهم می کنند که برای هر کالا یا محصولی که دارید، موجودی کلی تعریف کنید تا بتوانید به طور ساده ای مدیریت موجودی کالاها و محصولات خود را داشته باشید. به طور کلی پس از فروش هر کالا یا محصول، موجودی های سایت نیز بروزرسانی می شود و زمانی که موجودی محصولی تمام شود، پیامی تحت این عنوان دریافت می کنید تا دیگر محصول تمام شده را به فروش نرسانید. همچنین درگاه های پرداخت نیز اجازه پرداخت هزینه محصولی که موجودی آن به صفر رسیده است، را به مشتریان نمی دهند.

- افزایش امنیت و اعتبار؛ درگاه های پرداخت همچنین موجب افزایش امنیت پرداخت هزینه ها و اعتبار فروشگاه ها و کسب و کارها می شوند که این امر می تواند در افزایش فروش محصولات شما نیز تاثیر مثبتی داشته باشد.

اخبار پرداخت...
ما را در سایت اخبار پرداخت دنبال می کنید

برچسب : درگاه پرداخت اینستاگرام, نویسنده : امیر علی یوسفی pardakhtnew بازدید : 68 تاريخ : يکشنبه 6 شهريور 1401 ساعت: 13:09

معرفی بهترین کتاب های حسابداری

بهترین کتاب هایی که یک حسابدار باید بخواند

 

خوانده بهترین کتاب های حسابداری ضروری است. در واقع، حسابداری را می توان به عنوان علم بررسی معاملات مالی یک موسسه تعریف کرد. این بدان معناست که حسابداری به ما امکان بررسی مواردی مانند میزان درآمد، ارزش، مقدار پولی که خرج می شود و پتانسیل های مالی یک سرمایه گذاری را می دهد. مانند هر علم دیگری، کسب تجربه و افزایش دانش در زمینه حسابداری نیز نیازمند مطالعه کافی است. در ادامه این مطلب، لیستی از بهترین کتاب ها برای یادگیری حسابداری آمده است که این کتاب ها توسط کارشناسان و اساتید دانشگاهی حسابداری توصیه می شود و برای دانشجویان و حسابداران، در درک اصول حسابداری بسیار مفید است.

حسابداری چیست؟

رشته حسابداری و دانشجویانی که به دنبال تحصیل در رشته حسابداری هستند، نیازمند مهارت هایی مانند آشنایی با سیستم های اطلاعاتی، تسلط و علاقه مندی به اعداد، ارتباطات مالی، امور مالی، برنامه های نرم افزاری و تجزیه و تحلیل داده ها است. در آموزش حسابداری، حسابداران آموزش می بینند که چگونه یک سیستم مالی دقیق ایجاد، نگهداری و حسابرسی کنند که امور مالی یک کسب و کار یا سازمان را به خوبی مدیریت کند. به طور کلی، به پروسه ثبت معاملات مالی مرتبط به یک تجارت، حسابداری گفته می شود. فرآیند حسابداری شامل تجزیه و تحلیل و گزارش این معاملات به سازمان های نظارتی، تنظیم کننده ها و نهاد های جمع آوری مالیات است. صورت های مالی مورد استفاده در حسابداری خلاصه ای مختصر از تراکنش های مالی در یک دوره حسابداری است که عملیات، وضعیت مالی و جریان های نقدی یک شرکت را بررسی می کند. صرف نظر از ابعاد یک کسب و کار، حسابداری یک عملکرد ضروری برای تصمیم گیری، برنامه ریزی هزینه ها و عملکرد بهتر اقتصادی است. حسابداری یکی از ارکان کلیدی هر کسب و کاری به شمار می رود. گزارش‌ های جریان ‌های مختلف حسابداری، مانند حسابداری مدیریتی، در کمک به مدیریت در تصمیم‌ گیری آگاهانه کسب ‌و کار بسیار ارزشمند هستند. امور مالی، عضو جدانشدنی هر کسب و کاری است. امروزه اغلب کسب و کار ها به سمت تجارت آنلاین سوق پیدا کرده‌‌ اند و پرداخت ها از طریق چندین درگاه پرداخت اینترنتی مختلف انجام می‌ شوند. حتی چنین کسب و کارهایی نیز به حسابداری و بررسی امور مالی و یک حسابدار نیاز دارند. تاریخچه حسابداری تقریباً به اندازه تاریخچه خود پول بوده است. لوکا پاچیولی به دلیل مشارکت در توسعه حسابداری به عنوان یک حرفه، “پدر علم حسابداری” معرفی می شود. پاچیولی، ریاضیدان ایتالیایی، کتابی در مورد سیستم حسابداری دو طرفه در سال ۱۴۹۴، منتشر کرد و در سال ۱۸۸۰ نیز حسابداری به شکل یک حرفه مدرن، توسط موسسه حسابداران در انگلستان و ولز تشکیل و به رسمیت شناخته شد.

معرفی بهترین کتاب های حسابداری

آموزش و یادگیری شیوه های مختلف و به روز حسابداری، یک امر حائز اهمیت برای همه حسابداران است. چرا که حسابداری را می توان زیربنای همه مشاغل از جمله بانکداری، معرفی کرد. حسابداری یک علم بسیار گسترده است که تاریخ آن با تاریخ سرمایه داری، ملت سازی و حقوق شهروندی آمیخته شده است. به دلیل گستردگی حسابداری، آموزش و یادگیری آن نیز بسیار گسترده بوده و منابع مهم و زیادی در این زمینه وجود دارند. از منابع مهم حسابداری، مانند هر رشته و شغل دیگری، کتاب ها هستند. کتاب‌ های حسابداری کتاب ‌های متنوعی هستند که اطلاعاتی در مورد حسابداری، انواع و روش‌ های انجام حسابداری و سایر مفاهیم مرتبط را به دانشجویان، علاقه مندان و حسابداران ارائه می دهند. مطالعه کتاب ها در کنار کار تجربی می تواند شما را به یک حسابدار حرفه ای و با سواد تبدیل کند. در ادامه لیستی از معرفی بهترین کتاب های حسابداری آورده شده است.

۱- کتاب شاه کلید شخصی حسابداری

آموزش حسابداری
آموزش حسابداری

همه مدیران و کارفرمایان در شرکت ها و کسب و کار های مختلف، به دنبال بهترین حسابداران برای انجام امورات مالیاتی شرکت خود هستند. طبیعی است که بهترین و شایسته ترین حسابداران، افراد با سواد و با تجربه‌ ای باشند که بیشترین مطالعه را دارند. چگونگی کسب تجربه و افزایش دانش و علم توسط حسابدار در این حیطه برای موفقیت های شغلی بیشتر در گرو مطالعه بیشتر کتاب‌ های تخصصی است. یک نمونه از بهترین کتاب های حسابداری، کتاب شاه کلید شخصی حسابداری ترجمه میثم حاجی محمدی است که ترفند های بسیاری را جهت موفقیت در بازار کار حسابداری ارائه کرده و آموزه های حسابداری را به بیانی شیوا بیان می کند. این کتاب، ۱۱ مورد از ترفند های مهم را جهت موفقیت در بازار کار حسابداری ارائه می دهد.

۲- کتاب کلید حسابداری در اکسل

معرفی بهترین کتاب آموزش حسابداری
معرفی بهترین کتاب آموزش حسابداری

کتاب کلید حسابداری در اکسل را می توان یکی از کتاب هایی معرفی کرد که سرمایه گذاران در بازار های مالی مانند بازار بورس، دانشجویان در حال تحصیل رشته حسابداری و حسابداران شاغل در سازمان‌ ها و شرکت‌ های مختلف می توانند از آن بهره مند شوند، چرا که تمامی آموزش های لازم در آن ارائه شده است. به عنوان یک سرمایه گذار در بازار های مالی، مطالعه این کتاب به شما در تدوین برنامه‌ ای حرفه‌ ای جهت تجزیه و تحلیل‌ بازار های مالی کمک می کند. علاوه بر این، مطالعه این کتاب به عنوان حسابدار شرکت نیز به شما در تغییر روند کاری به سمت و سوی حرفه کمک می کند. کتاب کلید حسابداری در اکسل یکی از چند کتاب مهم و کاربردی است که توسط اساتید به دانشجویان حسابداری توصیه شده و در دانشگاه های بسیاری تدریس می شود.

۳- کتاب حسابداری ویژه بازار کار

حسابداری ویژه بازار کار، بهترین کتاب حسابداری
حسابداری ویژه بازار کار، بهترین کتاب حسابداری

اگر دانشجوی حسابداری هستید و یا در این زمینه شاغل هستید، کتاب حسابداری ویژه بازار کار، نوشتۀ سینا چال اشتری، یکی از مهم ترین کتاب هایی است که می توانید مطالعه کنید. این کتاب، مفاهیم ابتدایی و ساده و همچنین پیشرفته حسابداری که می توانند در زمینه‌ های مختلف کاری کمک کننده باشند، ارائه می کند. از آنجایی که در رشته حسابداری تنها با فارغ التحصیل شدن و دریافت مدرک تحصیلی نمی ‌توان وارد بازار کار شد، افزایش روز افزون علم و دانایی می تواند نقش مهمی در جذب توسط شرکت های مختلف ایفا کند. امروزه علم حسابداری به سبب وجود نرم ‌افزار‌ های مختلف در این زمینه، پیشرفت بسیار زیادی داشته که برای تسلط بر کلیه این نرم افزارهای تخصصی و دیگر مهارت‌ های مورد نیاز این رشته، باید کار عملی انجام داده و تجربه کسب کرد. این موضوعی است که در این کتاب به آن پرداخته شده و کمک می کند تا افراد بتوانند مهارت نسبی در مفاهیم پایه علم حسابداری را کسب کنند.

۴- کتاب اصول حسابرسی به زبانی ساده

آموزش حسابداری با بهترین کتاب ها
آموزش حسابداری با بهترین کتاب ها

کتاب اصول حسابرسی به زبانی ساده نوشته مهدی عیسی پور است که در آن به مباحث مهمی مانند مفاهیم اولیه، شناخت، روش های حسابرسی و اندازه‌ گیری در حسابداری، پرداخته شده است. حسابرسی، به گزارشی گفته می شود که در آن حسابرس به بررسی صورت‌ های مالی و وضعیت مالی یک شرکت یا موسسه می پردازد. گزارش حسابرس باید طبق استانداردها و بیان کننده دقیق حسابرسی باشد. این کتاب یکی از مهم ترین کتاب هایی است که به زبانی ساده اما در عین حال جامع، به مبحث حسابرسی پرداخته و مطالعه آن توسط اساتید زیادی نیز توصیه شده است.

۵- کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری

بهترین کتاب حسابداری
بهترین کتاب حسابداری

کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری توسط رمضان عباس نژاد ورزی، یوسف عباس نژاد ورزی و فاطمه عبدی سقاواز نوشته شده است و به نحوه کار با نرم افزارهای اکسل و اکسس، روش‌ هایی درباره اجرای سیستم‌ های حقوق و دستمزد و نحوه حسابداری در این نرم افزارها می پردازد. در این کتاب آموزش‌ های جامعی راجع به سیستم‌ های رایانه‌ ای و چگونگی کار با آن ها، نقش نرم افزار اکسل در مدیریت و حسابداری، نقش نرم افزار اکسس در مدیریت و حسابداری، نقش اینترنت در مدیریت و حسابداری و… پرداخته شده است.

اخبار پرداخت...
ما را در سایت اخبار پرداخت دنبال می کنید

برچسب : کتاب های حسابداری, نویسنده : امیر علی یوسفی pardakhtnew بازدید : 102 تاريخ : چهارشنبه 2 شهريور 1401 ساعت: 15:12

انواع روش های تبلیغ در اینستاگرام

معرفی روش های دیده شدن شما در اینستاگرام

 

در سال های اخیر، شبکه ها و رسانه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام، به یک پلتفرم محبوب تبدیل شده اند. اینستاگرام اکنون بیش از ۱.۳ میلیارد کاربر فعال دارد و کسب و کارهای زیادی در این شبکه اجتماعی مشهور شروع به فعالیت کرده اند که از این طریق کسب درآمد می کنند. اینستاگرام فرصتی بی نظیر برای انواع کسب و کارها و تجارت های نوپا فراهم می کند تا با ایجاد محتوای بصری، به بازار هدف خود برسند. انواع مختلفی از روش های تبلیغات اینستاگرام وجود دارد که صاحبان کسب و کار ها و بیزینس ها می توانند از آن ها برای رسیدن به اهداف تجاری خود استفاده کنند. تبلیغات اینستاگرامی انواع مختلفی دارند که با توجه به نوع مخاطب هدف و برند مورد استفاده قرار می گیرند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنند و فروش خود را افزایش دهند. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع این روش ها برای افزایش بازدهی صفحات مجازی در اینستاگرام بپردازیم.

تبلیغات اینستاگرام چیست؟

تبلیغات اینستاگرام چیست؟
تبلیغات اینستاگرام چیست؟

تبلیغات اینستاگرام مجموعه اقدامات خاصی هستند که کسب و کار ها و صاحبانان مشاغل، می توانند برای افزایش تعداد مخاطبان و افزایش فروش خود، به کار بگیرند. تبلیغات در اینستاگرام مانند سایر شبکه های اجتماعی اعم از فیس بوک، در سراسر برنامه ظاهر می شود، از جمله در صفحه Home کاربران، استوری ها، اکسپلور و موارد دیگر. پست های تبلیغاتی در اینستاگرام مانند پست های معمولی هستند، اما اغلب از یک برچسب برخوردار هستند که نشان دهنده جنبه تبلیغی پست مذکور است. پلتفرم اینستاگرام گاهی برای پست های تبلیغاتی هزینه ای از کاربران دریافت می کند که این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد. در واقع هیچ معیار مشخصی برای تعیین هزینه های دقیق تبلیغ در اینستاگرام وجود ندارد.

انواع تبلیغات اینستاگرام

انواع تبلیغات اینستاگرام
انواع تبلیغات اینستاگرام

اینستاگرام در سال های اخیر به یک پلتفرم محبوب تبدیل شده است. این شبکه اجتماعی بزرگ، اکنون بیش از ۱.۳ میلیارد کاربر فعال دارد و کسب و کار های زیادی در آن شروع به فعالیت کرده اند که از این طریق کسب درآمد می کنند. مهم است که بدانید انواع مختلفی از فرمت های تبلیغاتی در اینستاگرام وجود دارد، که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم.

تبلیغات تصویری

تبلیغات تصویری به کسب و کار ها این امکان را می دهد که از تصاویر برای تبلیغ برند، محصولات و خدمات خود استفاده کنند. تبلیغات تصویری برای کمپین هایی با محتوای بصری جذاب که می تواند در یک تصویر منفرد منتقل شود، مناسب است. این تصاویر را می توان از طریق عکاسی حرفه ای یا طراحی و تصویر سازی، با کیفیت بالا ایجاد کرد. در تبلیغات تصویری همچنین امکان افزودن متن به تصاویر نیز وجود دارد. اما با این حال، اینستاگرام توصیه می کند برای داشتن بهترین نتیجه و بازدهی در تبلیغات، بهتر است متن های روی تصاویر را تا حد امکان کاهش دهید.

تبلیغات استوری

تبلیغات در استوری اینستاگرام، تبلیغات تصویری یا ویدیویی به شکل صفحه کامل هستند که در استوری کاربران ظاهر می شوند. بیش از 500 میلیون کاربر اینستاگرام هر روز استوری های گوناگون را مشاهده می کنند. تعامل اغلب کاربران با تبلیغات استوری ها بیشتر است، زیرا فرمت آن کل صفحه موبایل را پوشش می دهد و بسیار فراگیر و جذاب تر از پست های تبلیغات صفحه ای است. بهترین تبلیغات استوری اینستاگرام، آن هایی هستند که شبیه به استوری های معمولی به نظر می رسند و به عنوان تبلیغات از سایر استوری ها متمایز نمی شوند. هنگام طراحی تبلیغات استوری، برند ها و صاحبین کسب و کار، می توانند از همه ویژگی های استوری اینستاگرام مانند فیلتر ها، متن ها با فونت های مختلف، GIF و استیکر های تعاملی استفاده کنند. در حالی که استوری اینستاگرام یک عملکرد نسبتا جدید تر در اینستاگرام است، نمی توان انکار کرد که به یک ویژگی محبوب در این پلتفرم تبدیل شده است. تبلیغات استوری موارد تبلیغاتی (عکس یا فیلم) است که در بخش استوری اینستاگرام کاربران هدف ظاهر می شود. این نوع از روش تبلیغ در اینستاگرام، برای زمانی که می خواهید به مخاطبان خود اهمیت محصول یا برند خود را بدهید، بهترین گزینه است.

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی مانند تبلیغات تصویری در اینستاگرام، به برندها و کسب و کار ها این امکان را می دهد تا نگاه دقیق تری به برند، محصولات و خدمات خود داشته باشند و آن ها را در اختیار کاربران قرار دهند. تبلیغات ویدیویی در IGTV می تواند تا 60 دقیقه طول بکشد، اما ویدیو های کوتاه تر معمولاً تاثیر گذاری بیشتری دارند.

تبلیغات مجموعه ای

تبلیغات مجموعه ای، ترکیبی از تبلیغات است. تبلیغات مجموعه ای، محصولات را مستقیماً از کاتالوگ محصولات شما به نمایش می گذارد. همچنین این نوع تبلیغ، برای برند های تجاری الکترونیک مناسب تر هستند، زیرا به کاربران اجازه می دهند محصولات را مستقیماً از آگهی تبلیغاتی بارگذاری شده، خریداری نمایند. هنگامی که کاربر روی تبلیغ کلیک می کند، به یک فروشگاه فوری اینستاگرام هدایت می شود، جایی که می تواند درباره محصول مورد نظر اطلاعات بیشتری کسب کرده و سپس اقدام به خرید کند.

برای تأثیر گذاری بیشتر تبلیغات باید به نکات زیر توجه کنید:

  • با در نظر گرفتن استراتژی های بازاریابی و تبلیغات خود، مهم ترین نتیجه را برای کمپین تبلیغاتی اینستاگرام شناسایی کنید. آیا می خواهید ترافیک و بازدید ها را به وب سایت خود هدایت کنید؟ بازدید های ویدیویی برای یک محصول جدید دریافت کنید؟ افزایش آگاهی از برند برای یک کسب و کار جدید؟ خرید های تجارت الکترونیک، نصب برنامه، یا ثبت نام ایمیل را افزایش دهید؟ پس از مشخص کردن هدف خود، می توانید از روش های تبلیغاتی بر اساس اهداف خود استفاده کنید.
  • مخاطب هدف شما کیست؟ بسته به این که می خواهید چه کسی را با تبلیغات اینستاگرام خود هدف قرار دهید، برخی از انواع تبلیغات ممکن است بهتر از سایر انواع آن ها باشند. آیا آن ها تماشای ویدیو ها به مدت طولانی را دوست دارند؟ آیا آن ها خریداران آنلاین هستند؟ آیا به جای جستجو در صفحه هوم خود، زمان بیشتری را صرف تماشای استوری ها و ریلز های اینستاگرام می کنند؟ انواع تبلیغات را با اهداف و بازدهی بالا انتخاب کنید که با علاقه مندی های مخاطبان شما مطابقت داشته باشد.
  • چه چیزی روی مخاطبان اصلی شما بهترین عملکرد را داشته است؟ این احتمال وجود دارد که فالوئر های اصلی شما شباهت های زیادی با مخاطبانی داشته باشند که با تبلیغات اینستاگرام خود، آن ها را هدف قرار می دهید. بنابراین، به فید مخاطبان اصلی خود نگاه کنید تا ببینید چه نوع محتوایی عملکرد و بازدهی بالایی داشته است، این کار می تواند به شما نشان دهد که چه روش تبلیغاتی ممکن است باعث افزایش مخاطبان شما شود.

نتیجه گیری

انتخاب یک فرمت تبلیغاتی در اینستاگرام برای کسب و کار شما می تواند چالش برانگیز باشد. تبلیغات مختلفی در اینستاگرام وجود دارد که هر کدام مزایا و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. اگر به دنبال یک نقطه شروع برای تصمیم گیری در مورد بهترین نوع تبلیغات برای برند یا کسب و کار خود هستید، می توانید کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام را با فرمت های مختلف اجرا کنید تا یک دید کلی از نتایج داشته باشید و سپس بتوانید بهترین نوع تبلیغ را متناسب با شرایط خود اجرا کنید. پس از انتخاب فرمت تبلیغاتی در اینستاگرام، باید به سایر نکات بازاریابی نیز توجه داشته باشید تا از تبلیغات بهترین بازدهی را کسب کنید.

اخبار پرداخت...
ما را در سایت اخبار پرداخت دنبال می کنید

برچسب : تبلیغ در اینستاگرام, نویسنده : امیر علی یوسفی pardakhtnew بازدید : 104 تاريخ : چهارشنبه 2 شهريور 1401 ساعت: 15:12

آموزش کامل سایت تریدینگ ویو TradingView

تریدینگ ویو (Tradingview)، وب سایتی است که در آن معامله گران، سرمایه گذاران و علاقه مندان به بازار ارز های دیجیتال می توانند برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و گفتگو در رابطه با بازار و ارز های دیجیتال با یکدیگر در ارتباط باشند. تریدینگ ویو یک سیستم نموداری قدرتمند برای معامله گران و سرمایه گذاران بازار ارز های دیجیتال است که از شبکه اجتماعی اختصاصی خود بهره مند هست.  در این شبکه اجتماعی افراد ایده ها و اسکریپت های سفارشی را برای بهبود نمودار ها به اشتراک می گذارند و گروه های گفتگو  را برای بحث درباره نظرات خود راه اندازی می کنند. با استفاده از این سایت، می توان قیمت ها، حجم و نمودار های رمز ارز ها را به راحتی تجزیه و تحلیل کرد از همین روی یادگیری و آموزش سایت تریدینگ ویو برای مبتدیان بازار کریپتو ضروری است. استفاده از تریدینگ ویو می تواند دانش شما را در مورد بازار ها، روش ها و تکنیک های معاملاتی بازار افزایش دهد و به شما در ایجاد سرمایه گذاری های سودآور کمک کند.

تریدینگ ویو (Trading view) چیست؟

برای معامله گرانی که به تحلیل تکنیکال ارز های دیجیتال علاقه مند هستند، ابزار های نموداری قوی ضروری تلقی می شوند. تریدینگ ویو یک گزینه عالی برای معامله گران آماتور و با تجربه است، که ابزار های سرمایه گذاری و نمودار های متعدد و همچنین گزینه عضویت رایگان را ارائه می دهد. تریدینگ ویو TradingView،  یک پلتفرم نمودار و غربالگری مبتنی بر ارز های دیجیتال و سایر دارایی های مالی است، که علاوه بر نمودار ها،  می توانید استراتژی های معاملاتی خود را به اشتراک گذاشته و تجزیه و تحلیل خود را از بازار کریپتو ارائه دهید. تریدینگ ویو یک ابزار تحلیل تکنیکال قدرتمند برای سرمایه گذاران و معامله گران مبتدی و با تجربه به شمار می رود که یادگیری صفر تا صد تریدینگ ویو، به آن ها در تصمیم گیری و ایجاد یک سرمایه گذاری پر سود کمک می کند.

تریدینگ ویو (TradingView) چه کاری انجام می دهد؟ 

تریدینگ ویو چیست و چگونه کار می کند؟ تریدینگ ویو پلتفرمی است که به شما امکان می دهد شاخص های تکنیکال را سفارشی کنید، نمودار های شخصی ایجاد کرده و دارایی های مالی را تجزیه و تحلیل کنید. این اندیکاتور ها، الگو ها و خطوط و اشکالی هستند که روزانه میلیون ها معامله گر از آن ها استفاده می کنند. در تریدینگ ویو کاربران به مجموعه گسترده ای از داده های بازار در مورد سهام، معاملات آتی، کالا ها، فارکس، CFDها و ارز های دیجیتال مانند بیت کوین دسترسی دارند. بیشتر شاخص های اصلی در تریدینگ ویو ارائه داده شده اند. علاوه بر این، تریدینگ ویو  داده های بنیادی و اقتصادی را در معرض دید سرمایه گذاران قرار می دهد. تریدینگ ویو کاملاً مبتنی بر وب است و نیازی به دانلود ندارد. کاربران در تریدینگ ویو می توانند سهام، دارایی های دیجیتال و ارز های دیجیتال مختلف مانند بیت کوین را با یک حساب کاربری رایگان تجزیه و تحلیل کنند. کاربران پس از ایجاد استراتژی ها و الگو ها، می توانند یافته های خود را در وب سایت تریدینگ ویو به اشتراک بگذارند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

آیا استفاده از تریدیتگ ویو رایگان است؟

آموزش کامل سایت تریدینگ ویو (TradingView)

استفاده از تریدینگ ویو TradingView، برای تمامی علاقه مندان رایگان است. اما اشتراک های پریمیوم و پولی نیز وجود دارد که تعداد نشانگر ها و نمودار هایی را که می توانید به طور همزمان مشاهده کنید را افزایش می دهد. برای کاربران مبتدی، یک حساب کاربری رایگان با یک نمودار و سه اندیکاتور، می تواند شروع خوبی برای تجزیه و تحلیل بازار های مالی باشد. جزئیات بیشتر در مورد تفاوت بسته ها و اشتراک هایی که نیاز به پرداخت هزینه دارند، در تریدینگ ویو به صورت تصویر است.

معرفی شبکه اجتماعی تریدینگ ویو  

تریدینگ ویو قابلیت هایی مشابه اینستاگرام را برای به اشتراک گذاری استراتژی های معاملاتی ارائه می دهد. صفحات شبکه اجتماعی تریدینگ ویو به شما فرصتی می دهد تا نکاتی را در رابطه با تحلیل نمودار ها، خرید تتر و خرید دیگر ارز ها بیاموزید. اگر به صفحه ایده ها مراجعه کنید، نمودار ها، ویدیو ها و نظرات دیگر کاربران را مشاهده خواهید کرد. اعضای انجمن همچنین می توانند در بحث ها و اتاق های گفتگو شرکت کنند. هر معامله گر سبک و استراتژی متفاوتی دارد، بنابراین شما نباید همه این روش ها و نظرات را به عنوان توصیه های مالی در نظر بگیرید. شبکه اجتماعی تریدینگ ویو به شما این امکان را می دهد تا نمودار هایی که توسط معامله گران ایجاد می شود را مشاهده کرده و نکات جدیدی از آن ها فرا بگیرید. با یادگیری صفر تا صد تریدینگ ویو در سایت معتبر و جامع تتر ایران، می توانید سرمایه گذاری موفقی در زمینه ارز های دیجیتال داشته باشید.

آموزش کامل سایت تریدینگ ویو (TradingView)

اگر تاکنون از ابزار های تحلیل نموداری استفاده نکرده اید، یادگیری TradingView می تواند کمی برای شما دشوار باشد. به طور کلی چندین نوار ابزار وجود دارد که آشنایی با آن ها برای یادگیری تریدینگ ویو ضروری است.

آموزش سایت تریدینگ ویو

نوار ابزار 1 

این نوار ابزار شامل تمام ابزار های ترسیم نمودار است. از خطوط ساده گرفته تا خطوط  بلند و کوتاه. با کلیک کردن بر روی هر ابزار، روش های گسترده ای را برای رسم نمودار مشاهده خواهید کرد. 

نوار ابزار 2

در این نوار ابزار گزینه هایی برای تغییر ظاهر نمودار وجود دارد که از بین گزینه های مختلف می توانید یکی را انتخاب کنید.  یک تب جستجو نیز در قسمت سمت چپ برای تغییر دارایی های نمایش داده شده وجود دارد. ابزار دیگری که باید به آن توجه کنید گزینه شاخص ها و استراتژی ها برای درج الگو های تحلیل از پیش ساخته شده مانند میانگین متحرک است.

نوار ابزار 3

تریدینگ ویو خدمات کارگزاری ارائه نمی دهد، اما می توانید با استفاده از گزینه [Trading Panel] در وب سایت تریدینگ ویو به معامله بپردازید. همچنین در این نوار ابزار می توانید استراتژی های خود را با استفاده از تابع [Strategy Tester] آزمایش کنید. 

نوار ابزار 4 

این بخش عمدتاً اخبار و شبکه اجتماعی تریدینگ را پوشش می دهد. در این بخش می توانید با سایر کاربران ارتباط داشته باشید،  ایده ها و جریان های فکری جدید را جستجو کنید.

بخش نمودار 

هنگامی که دارایی مورد نظر خود را تغییر می دهید، از هر ابزاری استفاده می کنید یا نشانگر های مکانی را انتخاب می کنید، آن ها  در ناحیه نمودار اصلی نمایش داده می شوند. همچنین می توانید  هر چیزی را که می بینید به طور شخصی تنظیم کنید.

نحوه شخصی کردن نمودار های TradingView

همه افراد ترجیحات متفاوتی در مورد ترسیم نمودار ها دارند. سفارشی کردن رنگ ها، خطوط و محور ها، خواندن و درک سریع نمودار ها را تسهیل می کند. با کلیک راست روی ناحیه نمودار و کلیک کردن روی [تنظیمات...] می توانید همه گزینه های مورد نیاز خود را پیدا کنید. همچنین می توانید در صورت غیرقابل مفهوم بودن نمودار ، آن را مجددا بازنشانی کنید.

مرحله دوم سایت تریدینگ ویو

هنگامی که بر روی گزینه [تنظیمات...] کلیک کردید، در بخش [تنظیمات نمودار] می توانید طیف وسیعی از گزینه ها را مشاهده نمایید.
[Symbol] به شما امکان می دهد نحوه ظاهر نمودار های خود را تغییر دهید. هر قسمت از الگوی نمودار را می توانید به روشی که دوست دارید با رنگ کدگذاری نمایید. 
[status line] شامل گزینه هایی برای تغییر اطلاعاتی است که در سمت چپ بالای نمودار وجود دارد، مانند داده های OHLC (قیمت های باز، بالا، پایین و بسته) و گزینه های خرید و فروش. 
کادر قرمز کمترین قیمت خرید (38,345.96) و کادر آبی بالاترین قیمت (38,345.97) را نشان می دهد.
[Scales] گزینه هایی را برای تغییر ردیاب هایی که می توانید در محور سمت راست ببینید، ارائه می دهد. برای مثال، می توانید قیمت های بالا و پایین روز یا شمارش معکوس را برای بسته شدن نوار را اضافه کنید.

مرحله سوم آموزش سایت تریدینگ ویو

[appearance] به شما امکان می دهد خطوط شبکه، رنگ پس زمینه، محور ها و سایر ویژگی های نموداری خود را تغییر دهید. 
[Trading] به شما امکان می دهد در صورت وارد شدن به حساب کارگزاری، گزینه های خرید را سفارشی کنید. 
[events] گزینه هایی را برای نمایش سود سهام، و سایر رویدادها در ناحیه نمودار به شما ارائه می دهد. 
همراه با تنظیم نمای نمودار، ممکن است تمایل داشته باشید فواصل نمودار ها یا نماد های دیگر خود را نیز تغییر دهید. برای انجام این کار، به نوار بالا بروید و روی دکمه سمت چپ کلیک کنید. اکنون فهرستی طولانی از فواصل زمانی مختلف، از ثانیه تا ماه را خواهید یافت. شما همچنین می توانید برخی از فواصل را مورد علاقه خود قرار دهید تا در نوار بالای شما نشان داده شوند.

صفر تا صد تریدینگ ویو

هنگامی که شروع به سفارشی کردن نمودار خود کردید، دیگر نیازی به ذخیره آن نیست. تریدنگ ویو تمام ویرایش های شما را به صورت خودکار ذخیره می کند، بنابراین می توانید از سیستم خارج شوید.

ترسیم خطوط نمودار در تریدینگ ویو

برای شروع آموزش، ابزار خط را از نوار ابزار سمت چپ انتخاب کنید. 

آموزش سایت تریدینگ ویو مرحله ششم

 همچنین ممکن است بخواهید ابزار آهنربا را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه خطوط شما به هر نقطه OHLC وصل می شود، که برای بهبود دقت نمودار مفید است. 

صفر تا صد تریدینگ ویو مرحله هفتم

 برای یک روند نزولی، از یک نقطه اوج  (نقطه 1) قبل از افت قیمت شروع کنید که به عنوان نوسان بالا شناخته می شود. بر روی نقطه ای که می خواهید نمودار شروع شود، کلیک کنید. هنگامی که می خواهید خط نمودار خود را تکمیل کنید،  دوباره بر روی محل مورد نظر در محور کلیک کنید.

تریدینگ ویو (TradingView) مرحله هشتم

نقاط 1، 2 و 3 نقاط مقاومت را نشان می دهند. همیشه بهتر است حداقل سه نقطه برای آزمایش خط نمودار خود داشته باشید، زیرا استفاده از دو نقطه ممکن است تصادفی باشد. نقطه 4 جدایی از روند را نشان می دهد، به این معنی که بهتر است یک خط نمودار جدید ترسیم کنید. هنگامی که یک نمودار با روند نزولی ایجاد کردید، یک استراتژی ممکن این است که زمانی که قیمت برآورده شد و خط شما را آزمایش کرد، دارایی خود را بفروشید. اگر تصمیم دارید یک نمودار صعودی ترسیم کنید، مطمئن شوید که خط خود را با قیمت پایین شروع کرده اید تا خط زیر کندل شما قرار گیرد.

مزایا و معایب استفاده از TradingView 

 مزایا 

  • هر دستگاهی با مرورگر اینترنت می تواند به تریدینگ ویو دسترسی داشته باشد. شما نیازی به نصب نرم افزار ندارید و می توانید نمودار های خود را در هر جایی مشاهده کنید. 
  • عضویت رایگان؛ هر معامله گری می تواند به اکثر ویژگی های موجود در وب سایت دسترسی داشته باشد.
  •  سیستم هشدار سرور؛ اگر یک هشدار تنظیم کنید، تریدینگ ویو آن را در سرور های خود پیگیری می کند. برای دریافت اعلان های هشدار، نیازی به آنلاین بودن در تریدینگ ویو ندارید.
  • اسکریپت ها؛ کاربران پیشرفته تر می توانند نشانگر های سفارشی ذخیره شده در سرور های تریدینگ ویو ایجاد کنند. این ویژگی با استفاده از Pine Script، زبان برنامه نویسی سفارشی تریدینگ ویو، ایجاد می شود. 
  • انتخاب دارایی؛ مقدار قابل توجهی از سهام، اوراق بهادار، کالا ها و اطلاعات فارکس در نمودار های تریدینگ ویو موجود است، و فقط به ارز های دیجیتال محدود نمی شود.
  • بَک تست؛ هنگامی که یک استراتژی را توسعه دادید، آزمایش بک تست با استفاده از ویژگی داخلی پلتفرم آسان است.

معایب 

  • در حالی که مفهوم تب، Streams and Ideas ویژگی جالبی است، کیفیت چیز هایی که در آن خواهید یافت بسیار متفاوت است. بسیاری از توصیه های داده شده در حد حدس و گمان هستند و برای کاربران جدید چندان مفید نیستند. 
  • پشتیبانی مشتری؛ انجمن تریدینگ ویو معمولاً مشکلات مربوط به پشتیبانی مشتری را گزارش می کند. پشتیبانی مشتری فقط برای کاربرانی است که از بسته های پریمیموم استفاده می کنند و کاربران دیگر هیچ گونه پشتیبانی دریافت نمی کنند. 
  • ادغام کارگزاری؛ تریدینگ ویو برخی از کارگزاران و پلتفرم های معاملاتی را در خود جای داده است، اما گزینه های آن بسیار محدود هستند.

نتیجه گیری

تریدینگ ویو (TradingView)، بهترین ابزار در مقایسه با سایر برنامه ها و تحلیل های نموداری مبتنی بر برنامه است و هنوز هم یکی از بهترین ابزار ها در مقایسه با ابزارهای مبتنی بر وب شناخته می شود. تریدینگ ویو یک سیستم نموداری قدرتمند برای معامله گران و سرمایه گذاران در تمام سطوح محسوب می شود. این ابزار تحلیلی تخصصی، یک شبکه اجتماعی دارد که در آن افراد ایده ها و اسکریپت ها را به اشتراک می گذارند و چت های مبتنی بر موضوع های مختلف را برای بحث در مورد دیدگاه های خود راه اندازی می کنند. با استفاده از این وب سایت، می توان قیمت ها، حجم و قیمت دارایی های مختلف را به راحتی تجزیه و تحلیل کرد. علاوه بر این، داده های بنیادی شرکت های مختلف نیز در دسترس است، که به ما امکان می دهد آن ها را بررسی کرده و شرکت هایی را دنبال کنیم که با معیار های سرمایه گذاری ما مطابقت دارند.

اخبار پرداخت...
ما را در سایت اخبار پرداخت دنبال می کنید

برچسب : تریدینگ ویو, نویسنده : امیر علی یوسفی pardakhtnew بازدید : 110 تاريخ : چهارشنبه 2 شهريور 1401 ساعت: 15:11

آموزش کامل سایت کوین دسک CoinDesk

در دنیای ارز دیجیتال، اطلاع داشتن از آخرین اخبار و آشنایی با یک منبع جامع در رابطه با دارایی های دیجیتال، یکی از مهم ترین کار هایی است که هر معامله گر فعال در این بازار باید انجام بدهد. از آن جایی که ارز های رمزنگاری شده یک بازار گسترده و عمیق را به وجود آورده اند، بدون جمع کردن اطلاعات آموزشی در رابطه با این فناوری خارق العاده و مطلع بودن از قیمت و بحث های روز رمز ارز ها، احتمال موفقیت در معاملات دیجیتالی کاهش میابد. از همین روی آشنایی با وب سایت های آموزشی که درباره نحوه فعالیت ارز های دیجیتال، قیمت روز، آموزش های ترید و... به تولید محتوا می پردازند، امری ضروری تلقی می شود. کوین دسک(CoinDesk)، یکی از بهترین و جامع ترین وب سایت های فعال در زمینه ارز دیجیتال است که اغلب تریدر ها و معامله گران از این وب سایت به عنوان اولین منبع تحقیقاتی خود استفاده می کنند. البته فعالیت کوین دسک بسیار گسترده تر است، به همین دلیل در این مقاله قصد داریم باآموزش سایت کوین دسک، به معرفی این وب سایت مشهور بپردازیم.

معرفی صفر تا صد کوین دسک

بیت کوین و ارز های دیجیتال، فناوری جدیدی هستند که هنوز تمام مردم با آن آشنایی نداشته و اطلاعات دقیقی از این تکنولوژی خارق العاده به دست نیاورده اند. زیرا بیت کوین و هزاران ارز دیجیتال دیگری که به این بازار اضافه شده اند، دنیایی از تکنولوژی و چیز های نا شناخته را به جهان ارائه داده اند. زمانی که برای اولین بار کامپیوتر ها به زندگی مردم وارد شدند را به خاطر دارید؟ اغلب مردم به دلیل پیچیده بودن این دستگاه باید مدتی را به آموزش می گذراندند تا بتوانند از قابلیت های گوناگون آن مطلع شده و از آن ها بهره مند شوند. بیت کوین و ارز های دیجیتال نیز دقیقا در حال طی نمودن همین مسیر هستند. فناوری بلاک چین که در ساختار ارز های دیجیتال به کار گرفته شده است، بسیاری از چیز های جدید را به جهان اضافه کرده است که هنوز مردم عادی از تمامی کاربرد های آن با خبر نیستند. به همین دلیل است که ما برای درک این فناوری خاص، نیاز به تحقیق و آموزش داریم، وب سایت کوین دسک دقیقا برای همین کار به وجود آمده است. کوین دسک یک سازمان جهانی است که صفر تا صد ارز های دیجیتال را مورد بررسی قرار داده و مردم را با این پروژه مهم آشنا می سازد. این وب سایت نه تنها آموزش های مفید و دقیقی را در رابطه با ارز های دیجیتال و بلاک چین ارائه می دهد، بلکه کاربران فعال در این وب سایت می توانند قیمت ارز های دیجیتال گوناگون را به صورت روزانه مشاهده کرده و از آخرین اخبار مهم کریپتوکارنسی مطلع شوند. درواقع اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم که کوین دسک چیست، باید بگوییم کوین دسک یکی از بهترین منابع اطلاع رسانی برای ارز های دیجیتال است و مطالب گوناگونی را در رابطه با رمز ارز ها ارائه می دهد.

تاریخچه ایجاد کوین دسک

CoinDesk نشریه خبری پیشرو است که تحول دیجیتالی پول در قرن بیست و یکم را پوشش می دهد. کوین دسک در سال 2013، به عنوان یک وب سایت رسانه مالی جهانی تاسیس شد. این وب سایت در همان سال تاسیس، نرخ مرجع اصلی قیمت بیت کوین را با نام «شاخص قیمت بیت کوین» به وجود آور که در اکثر مجله های مهم دنیا مانند وال استریت، به صورت روزانه درج می شود. سپس در سال 2014، کوین دسک نرم افزار iOS خود را منتشر کرد که مشاهده اخبار و سایر اطلاعات درباره ارز های دیجیتال در آن امکان پذیر است. اگر بخواهیم نیم نگاهی از افتخارات این وب سایت تحقیقاتی داشته باشیم، کوین دسک در سال 2014، اولین گزارش (State Bitcoin) را ارائه داد و در سال 2015، به عنوان میزبان اولین کنفرانس جهانی کریپتو بلاکچین (Consensus)، انتخاب شد. همچنین لازم به ذکر است که وب سایت کوین دسک از یک تیم تحقیقاتی و مدیریتی قوی برخوردار است و افراد فعال زیادی برای محتوا و سایر بخش های این وب سایت تلاش می کنند.

هدف از ایجاد سایت کوین دسک چیست؟

به گفته وب سایت کوین دسک، این سایت خبری با هدف ایجاد یک پلتفرم کامل از ارز های دیجیتال به وجود آمده است. در توضیحاتی که در کوین دسک وجود دارد، آمده است که؛ ما در حال ساختن تاثیرگذارترین و قابل اعتماد ترین پلتفرم اطلاعاتی برای جامعه جهانی هستیم که درگیر تحول در سیستم مالی و اقتصاد ارزهای دیجیتال در حال ظهور است. CoinDesk یک پلتفرم یکپارچه برای رسانه ها، رویداد ها، داده ها و شاخص ها برای نسل بعدی سرمایه گذاری و آینده پول محسوب می شود. همچنین شاخص های CoinDesk، زنگ خطری برای بازار هستند. آن ها استاندارد صنعت برای قیمت گذاری ارزهای دیجیتال، درجه سازمانی با میلیارد ها دلار حجم معاملات ماهانه در برابر آن ها هستند. شاخص قیمت بیت کوین CoinDesk (XBX)، یک نرخ مرجع نقطه ای برای BTC، است که اولین صندوق بیت کوین معامله شده عمومی و اولین ETF، بیت کوین در جهان را معیار قرار می دهد. کوین دسک هر ساله میزبان رویداد های صنعت و وبینار های بی ‌شماری است. از جمله این رویداد ها، رویداد سالانه اجلاس سران اجماع در ماه می، بزرگ ترین و مهم ‌ترین گردهمایی آینده‌ نگر از سهامداران در اکوسیستم کریپتو و بلاک چین جهانی است. 

معرفی بخش های مختلف کوین دسک

در کل، کوین دسک برای اطلاع رسانی کامل در حوزه رمز ارز ها به وجود آمده است که بخش های گوناگونی از این عرصه را تحت پوشش خود قرار می دهد. اگر قصد سرمایه گذاری در زمینه ارز های دیجیتال را دارید و یا صرفا می خواهید از آخرین اخبار روز بازار کریپتو با خبر شوید، کوین دسک برای شما یک گزینه عالی محسوب می شود. این وب سایت در بخش های گوناگون خبری، مقالات آموزشی، تحلیل بازار و ارز های دیجیتال، گزارشگری در زمینه رمز ارز ها، ارائه ویدئو و عکس های مختلف فعالیت می کند. در ادامه آموزش گام به گام استفاده از بخش های مختلف کوین دسک را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

بخش Newsletters

آموزش سایت کوین دسک مرحله اول

زمانی که وارد سایت کوین دسک می شوید، با آخرین اخبار روز دنیا در رابطه با ارز های دیجیتال مواجه خواهید شد. اما این وب سایت منو های مختلفی دارد که هر یک از آن ها مطالب متفاوتی را به کاربر ارائه می دهند. اما اولین منویی که لحظه ورود به سایت توجه را به سمت خود جلب می کند، بخش «Newsletters» است که در قسمت بالای صفحه و سمت راست قرار دارد. اگر بر روی این منو کلیک کنید، می توانید تمامی اخبار وب سایت کوین دسک را که در زمینه های گوناگون ارز دیجیتال تعریف شده اند، مشاهده کنید. خواندن این مطالب می تواند برای تحلیل و سیگنال گیری تریدر های این بازار بسیار مفید باشد. 

بخش Markets

آموزش سایت کوین دسک مرحله دوم

این بخش همانطور که از نامش نیز پیداست، مربوط به بازار کوین دسک است. قسمت «Markets» در منوی بالایی سایت قرار دارد و با کلیک بر روی آن، صفحه جدیدی برای شما باز می شود که چند تیتر خبر و خلاصه ای از آن ها در این بخش وجود دارد. معمولا در این بخش مهم ترین اخبار در رابطه با بازار کریپتو قرار دارد که با کلیک بر روی هر یک از آن ها، می توانید متن کاملی از خبر را مشاهده کنید.

بخش Business

صفر تا صد کوین دسک

بخش بعدی که در منوی کوین دسک مشاهده خواهید کرد، گزینه «Business» است. در این بخش می توانید اخبار به روز در رابطه با جدید ترین شرکت و یا پروژه های کریپتوکارنسی را مشاهده کرده و اطلاعات خود را در رابطه با پروژه های جدید، آپدیت کنید. در این بخش نیز اخبار مهمی وجود دارد که برای سرمایه گذاری بسیار مهم به شمار می رود. 

بخش Tech

آموزش کوین دسک

منوی «Tech»، مربوط به اخبار فناوری های مربوط به ارز های دیجیتال مانند بلاک چین، یا سایر فناوری های استخراج ارائه داده می شود. شما می توانید با مطالعه این بخش، با فناوری های روز دنیا آشنا شده و در مورد ساختار هر یک از آن ها آگاهی کسب کنید. 

بخش Policy

آموزش کوین دسک

در این بخش سیاست گذاری های مختلف در رابطه با ارز های دیجیتال و یا قانون گذاری های جدید در این عرصه، اطلاع رسانی می شود. در واقع اخبار سیاسی که در رابطه با رمز ارز ها، NFT ها، کمپانی و پروژه های کریپتویی و غیره وجود دارد، در این بخش به مردم اطلاع رسانی می شود. سیاست گذاری های مختلف در رابطه با رمز ارز ها، معمولا در آینده و قیمت آن ها بسیار تاثیر گذار است. از همین روی بررسی اطلاعات این بخش از کوین دسک، می تواند در نحوه استراتژی های معاملاتی ما نقش مهمی را ایفا کند.

بخش Indices

کوین دسک

CoinDesk Indices (CDI)، ارائه ‌دهنده شاخص‌ های دارایی دیجیتال است که معیارهای استاندارد صنعت، شاخص‌ های سرمایه ‌پذیر، نرخ‌ های قیمت مرجع و راه‌ حل‌ های سفارشی را ارائه می ‌کند. CDI تحت کوین دسک، یک شرکت تابع کاملا متعلق به Digital Currency Group (DCG)، یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری خصوصی است که در صنعت دارایی های دیجیتال، فعالیت می کند.

بخش TV & Videos

آموزش سایت کوین دسک مرحله تی وی

کوین دسک تنها از محتوای متنی برخوردار نیست، بلکه از محتوای ویدئویی نیز بهره مند است. در قسمت «TV & Videos» کاربرانی که علاقه مند به نگاه کردن ویدئو هنگام یادگیری هستند، می توانند آموزش های کریپتویی، سخنرانی های افراد مهم، اخبار ویدئویی و هر چیز دیگری را در قالب ویدئو تماشا کنند.

بخش Crypto Explainer

کوین دسک (coindes)

بخش «Crypto Explainer» که در گذشته با نام (Lea) معرفی می شد، را می توان یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش های سایت کوین دسک دانست. زیرا این قسمت برای افرادی است که تمایل به جمع آوری اطلاعات در زمینه ارز های دیجیتال دارند. تقریبا هر موضوعی در رابطه با ارز های دیجیتال در این قسمت قرار دارد و محتوا های آموزشی بسیاری، چه تخصصی و چه سطحی، در این قسمت قرار گرفته است و برای افزایش آگاهی مخاطبین نسبت به ارز دیجیتال ایجاد شده است.

بخش Podcasts

آموزش کوین دسک

در این قسمت تعدادی پادکست از افراد مهم و تاثیر گذار در عرصه ارز دیجیتال وجود دارد که شما می توانید با شنیدن آن ها، اطلاعات خوبی به دست بیاورید. درواقع این بخش برای افرادی که زمان خواندن مطالب متنی را ندارند، بسیار مناسب است. پادکست ها در رابطه با موضوعات مختلف و مهم هستند که شنیدن آن ها می تواند در نحوه سرمایه گذاری تان در بازار ارز های دیجیتال نیز موثر واقع شود.

بخش Events

آموزش سایت کوسن دسک رویدادها

در این قسمت شما می توانید هر رویداد جدیدی که در رابطه با ارز های دیجیتال اعم از همایش های مهم، سخنرانی و جشن ها را مشاهده کنید. چه فناوری‌ های رمزنگاری، بلاک چین، وب 3 و دارایی‌ های دیجیتال بیشترین تخصیص سرمایه ‌گذاری را در سال‌ های آینده جذب خواهند کرد؟ اگر تمایل دارید شما اولین نفری باشید که همچین اطلاعاتی را جمع آوری می کنید، حتما به بخش «Events» در کوین دسک مراجعه نمایید.

بخش Research

آموزش سایت کوین دسک ریسرچ

در این بخش اطلاعاتی در رابطه با تحقیقات تیم مجرب کوین دسک و وبینار ها وجود دارد. همانطور که گفته شد کوین دسک یک مرکز تحقیقاتی است که دائما در حال کاوش در حوزه رمز ارز ها می باشد. محققان این بخش اطلاعات را از سراسر جهان جمع آوری می کنند و متخصصان تیم از صحت آن مطمئن می شوند. سپس تحقیقات و گزارشاتی که تایید شدند، در این بخش برای مشاهده کاربران قرار می گیرند.

بخش Crypto Prices

آموزش سایت کوین دسک مرحله سیزدهم

زیر نوار اصلی، یک نوار مشکی رنگ وجود دارد که در آن گزینه ای به نام « Crypto Prices» مشخص شده است. شما می توانید با کلیک بر روی این بخش، وارد صفحه ای جدید شده و قیمت ارز های دیجیتال را در نمودار کوچکی مشاهده کنید. این نرخ ها همه لحظه ای هستند و در زمان خرید تتر یا خرید دیگر ارزها، به شما کمک می کنند تا قیمت دقیق رمز ارز ها را مشاهده کرده و سپس تصمیم به خرید یا فروش بگیرید.

بخش Top Assets

آموزش سایت کوین دسک مرحله آخر

ارزش بازار یا حجم بازار رمز ارز ها، همیشه یک شاخص مهم برای معاملات کریپتویی بوده است. از همین روی برخی از وب سایت ها مانند کوین دسک یا کوین مارکت کپ، ارز های دیجیتال را نسبت به ارزش بازاری که دارند طبقه بندی می کنند. در قسمت «Top Assets» نیز، ارز های دیجیتال بر اساس ارزش بازار، رتبه بندی می شوند تا محبوب ترین آن ها مشخص شوند. این امر می تواند برای افرادی که از معاملات دیجیتالی کسب درآمد می کنند، بسیار مفید واقع شود.

استفاده از کوین دسک چه کمکی به ما می کند؟

همانطور که در این مقاله از تتر ایران گفتیم، کوین دسک مزیت های بسیاری را به کاربران خود ارائه می دهد. اگر شما یکی از تازه واردان به حوزه ارز های دیجیتال هستید، می توانید از قسمت مقالات و آموزش این وب سایت اطلاعات خود را افزایش دهید. اما حتی اگر از با تجربه ترین معامله گران بازار ارز های دیجیتال باشید نیز کوین دسک می تواند اطلاعات مفیدی در رابطه با اخبار ارز های دیجیتال، تحلیل و سیگنال دهی، ارائه زمان رویداد ها و پخش سخنرانی های مهم ارائه دهد. درواقع عرصه ارز دیجیتال، یکی از بازار هایی است که برای موفقیت در آن باید از تمامی اطلاعات و تحقیقات موجود استفاده کرد و از منابع مطمئن کمک گرفت. کوین دسک را می توان یکی از مطمئن ترین وب سایت های فعال در زمینه ارز های دیجیتال دانست.

اخبار پرداخت...
ما را در سایت اخبار پرداخت دنبال می کنید

برچسب : آموزش کامل سایت کوین دسک CoinDesk, نویسنده : امیر علی یوسفی pardakhtnew بازدید : 76 تاريخ : چهارشنبه 2 شهريور 1401 ساعت: 15:11